Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz sklep@motochemia.pl
- Strona główna >
- Poradnik >
- Porady Motoryzacyjne >
- Używany Peugeot 206 - Awarie, usterki, eksploatacja

Używany Peugeot 206 - Awarie, usterki, eksploatacja

Będący następca legendarnej 205-tki, model 206 miał nie łatwe zadanie. Jego celem nie było tylko zastąpienie swojego poprzednika, ale również powtórzenie jego wielkiego sukcesu sprzedażowego. Dziś już wiemy, że 206-tka wykonała powierzone jej zadanie z nawiązką. Mały model Peugeota stał się jednym z najpopularniejszych modeli tej marki, a jego produkcja trwała wiele lat, nawet po zaprezentowaniu następcy. Jak dziś sprawuje się Peugeot 206? Czy sukces modelu poszedł w parze z jego niezawodnością?
Spis treści
Krótka historia modelu.
Silniki w 206. Jaką jednostkę wybrać?
Co psuje się w Peugeocie 206? Awarie i usterki.
Podsumowując.
Krótka historia modelu.
Nowy model małego, miejskiego Peugeota o oznaczeniu 206 wprowadzony został do produkcji w 1998 roku. Zastąpił on wysłużony i leciwy już model 205. W dniu premiery oferowany był jako 3 i 5 drzwiowy hatchback, a dwa lata później do gamy dołączył mały kabriolet z hard topem o oznaczeniu CC (Coupe-Cabrio). To właśnie on zapoczątkował modę na małe miejskie kabriolety ze składanym, twardym dachem. Wersja kombi o symbolu SW (Sport Wagon) dołączyła do oferty Peugeota w 2002 roku. Z uwagi na historię swojego poprzednika, w gamie 206-tki nie mogło zabraknąć usportowionego hothatcha.Model RC zaopatrzony w 2 litrowy silnik o mocy 177 koni, trafił do produkcji w tym samym czasie co nadwozie kombi. Rok 2003 to dla małego Peugeota czas liftingu. Odświeżone zostały lampy przednie oraz tylne, zderzaki, a także wnętrze. W takiej formie, bez zmian i poszerzeń gamy nadwoziowej, 206-tka przetrwała do 2006 roku. Wtedy też zaprezentowano jej następce o oznaczeniu 207, jednak nie oznaczało to końca poczciwej 206-tki. Pomimo premiery następcy, 206 sprzedawał się na tyle dobrze, że Peugeot zdecydował się na zaprezentowanie jego odmłodzonej wersji sygnowanej logiem 206+. Główną różnicą pomiędzy oboma samochodami był przód, który zapożyczono właśnie z 207-ki. W takiej postaci model ten produkowano do 2014 roku. Warto dodać, że poza Europą produkowano również wersję nadwoziową sedan. Istnieje także specjalna wersja 206 ograniczona do ilości 4000 sztuk. Mowa tu o wersji GT wyprodukowanej na potrzeby homologacji samochodu do rajdów WRC, wyróżniały ją przede wszystkim charakterystyczne długie zderzaki.
206 powtórzyła sukces modelu 205 z nawiązką– fot. Clean Bandit by Grzechu
Ważne daty:
- 1998 – Premiera Peugeota 206 (3 i 5 drzwiowy hatchback)
- 2000 – Prezentacja kabrioleta CC (Coupe-Cabrio) i GT (Grand Tourisme)
- 2002 – Prezentacja kombi SW (Sport Wagon) i RC
- 2003 – Facelifting
- 2005 – Prezentacja sedana na rynki wschodnie
- 2006 – Zakończenie produkcji 206, prezentacja 207
- 2007 – Prezentacja modelu 206+
- 2014 – Zakończenie produkcji 206+
Silniki w 206. Jaką jednostkę wybrać?
Podczas długiego okresu wytwarzania modelu 206, zamontowano w nim łącznie 11 jednostek napędowych. Siedem silników benzynowych oraz cztery jednostki Diesla. Wśród nich wyróżnimy zatem jednostki:
Benzynowe:
- 1.1 (1124 cm3) 60 KM
- 1.4 (1360 cm3) 75 KM
- 1.4 16V (1360 cm3) 88 KM
- 1.6 (1587 cm3) 88 KM
- 1.6 16V (1587 cm3) 110 KM
- 2.0 GT/S16 (1997 cm3) 136/138 KM
- 2.0 RC (1997 cm3) 177 KM
Diesla:
- 1.4 HDI (1398 cm3) 68 KM
- 1.6 HDI (1560 cm3) 109 KM
- 1.9 D (1868 cm3) 70 KM
- 2.0 HDI (1997 cm3) 90 KM
Sportową wersję o oznaczeniu RC wyróżniają 17 calowe felgi – fot. motochemia.pl
Jeśli chodzi o wybór silnika, tutaj mamy dwie opcje: albo oszczędność, albo dynamika. Benzynowa jednostka 1.1 teoretycznie wydaje się być rozsądnym wyjściem, jednak w praktyce okazuje się ona dość paliwożerna. Po prostu nie radzi sobie najlepiej z rozpędzaniem 206-tki. Rozsądniejszym wyborem będzie tutaj silnik 1.4 lub 1.6. Jeśli chodzi o awaryjność, wygląda ona podobnie w każdym benzyniaku montowanym w Peugeocie. W przypadku jednostek Diesla, najlepszą dynamiką cechuje się silnik 1.6 HDI, niestety zdarzają się mu awarie i usterki. Największą niezawodnością, ale i niskim spalaniem cechują się stare, dobra i sprawdzone silniki 1.9 D i 2.0 HDI.
Co psuje się w Peugeocie 206? Awarie i usterki.
Jak pokazuje historia modelu 206, samochód ten nie jest szczególnie awaryjny. Jeśli poprzedni właściciele dbali o swoje 4 kółka, nie powinno być z nimi większych problemów. Niestety, tak jak każdy samochód używany i mały Peugeot ma swoje bolączki. Do takich słabości należy między innymi zawieszenie, w którym częstszym wymianą podlegać będą:
Niestety, delikatne zawieszenie Peugeota nie wytrzymuje trudności codziennego użytkowania na dziurawych polskich drogach. Przy większych przebiegach musimy zatem liczyć się z koniecznością regeneracji tylnej belki. Jest to w zasadzie największa możliwa awaria zawieszenia w 206-tce, gdyż sama regeneracja belki to koszt rzędu 1000zł.
Aby dowiedzieć się więcej o amortyzatorach przeczytaj artykuł: Amortyzatory: podstawowe informacje.
Jednostki napędowe małego Peugeota należą do tych z gatunku mniej awaryjnych. Niestety z wiekiem, także i one mogą odmówić posłuszeństwa. W przypadku silników benzynowych, do odwiedzin serwisu mogą nas zmusić awarie:
- Cewki zapłonowej
- Sondy lambda
- Silnika krokowego
- Czujnika przepustnicy
Wnętrze modelu 206 może się podobać. - fot. Clean Bandit by Grzechu
W przypadku Diesli awarie mogą dotyczyć przede wszystkim trefnego silnika 1.6 HDI. Oceniając jednak usterkowość jednostek wysokoprężnych dostępnych w 206-tce jako całość, najczęściej doświadczymy awarii:
- Turbosprężarki
- Zawóru EGR
- Koła zamachowego (Dwumasa)
- Wtryskiwaczy
Do pozostałych usterek, które mogą nas spotkać w Peugeocie 206 możemy zaliczyć także rdzewiejący układ wydechowy, rozszczelniający się układ chłodzenia, a także nietrwałą pompę wspomagania kierownicy.
206 jest częstym obiektem modyfikacji - fot. Clean Bandit by Grzechu
Podsumowując.
Model 206 ze stajni Peugeota to wyjątkowo udana konstrukcja, która stała się godnym następcą legendarnej 205-tki. Wydaje się to potwierdzać długi okres produkcji tego modelu oraz jego wielka popularność na całym świecie. Ładny projekt karoserii w komplecie z oszczędnymi i trwałymi silnikami oraz niską ceną zakupu musiał zaowocować świetną sprzedażą. Na dzień dzisiejszy w atrakcyjnych cenach kupimy hatchbacki, a nawet kabriolety z hardtopem. Jeśli chodzi o specjalne wershe GT czy RC, są one tzw. białymi krukami, z zadatkami na atrakcyjnego youngtimera.
Ostatnie opinie o tym artykule
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2022 https://www.motochemia.pl