Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Poradnik  > 
  3. Porady Motoryzacyjne  > 
  4. Używany Peugeot 206 - Awarie, usterki, eksploatacja

Używany Peugeot 206 - Awarie, usterki, eksploatacja

Data aktualizacji: poniedziałek, 26 październik 2020

Będący następca legendarnej 205-tki, model 206 miał nie łatwe zadanie. Jego celem nie było tylko zastąpienie swojego poprzednika, ale również powtórzenie jego wielkiego sukcesu sprzedażowego. Dziś już wiemy, że 206-tka wykonała powierzone jej zadanie z nawiązką. Mały model Peugeota stał się jednym z najpopularniejszych modeli tej marki, a jego produkcja trwała wiele lat, nawet po zaprezentowaniu następcy. Jak dziś sprawuje się Peugeot 206? Czy sukces modelu poszedł w parze z jego niezawodnością?



Spis treści

Krótka historia modelu.
Silniki w 206. Jaką jednostkę wybrać?
Co psuje się w Peugeocie 206? Awarie i usterki.
Podsumowując.

 

Krótka historia modelu. 

Nowy model małego, miejskiego Peugeota o oznaczeniu 206 wprowadzony został do produkcji w 1998 roku. Zastąpił on wysłużony i leciwy już model 205. W dniu premiery oferowany był jako 3 i 5 drzwiowy hatchback, a dwa lata później do gamy dołączył mały kabriolet z hard topem o oznaczeniu CC (Coupe-Cabrio). To właśnie on zapoczątkował modę na małe miejskie kabriolety ze składanym, twardym dachem. Wersja kombi o symbolu SW (Sport Wagon) dołączyła do oferty Peugeota w 2002 roku. Z uwagi na historię swojego poprzednika, w gamie 206-tki nie mogło zabraknąć usportowionego hothatcha.Model RC zaopatrzony w 2 litrowy silnik o mocy 177 koni, trafił do produkcji w tym samym czasie co nadwozie kombi. Rok 2003 to dla małego Peugeota czas liftingu. Odświeżone zostały lampy przednie oraz tylne, zderzaki, a także wnętrze. W takiej formie, bez zmian i poszerzeń gamy nadwoziowej, 206-tka przetrwała do 2006 roku. Wtedy też zaprezentowano jej następce o oznaczeniu 207, jednak nie oznaczało to końca poczciwej 206-tki. Pomimo premiery następcy, 206 sprzedawał się na tyle dobrze, że Peugeot zdecydował się na zaprezentowanie jego odmłodzonej wersji sygnowanej logiem 206+. Główną różnicą pomiędzy oboma samochodami był przód, który zapożyczono właśnie z 207-ki. W takiej postaci model ten produkowano do 2014 roku. Warto dodać, że poza Europą produkowano również wersję nadwoziową sedan. Istnieje także specjalna wersja 206 ograniczona do ilości 4000 sztuk. Mowa tu o wersji GT wyprodukowanej na potrzeby homologacji samochodu do rajdów WRC, wyróżniały ją przede wszystkim charakterystyczne długie zderzaki.

 

 Peugeot 206

206 powtórzyła sukces modelu 205 z nawiązką– fot. Clean Bandit by Grzechu

 

Ważne daty:

  • 1998 – Premiera Peugeota 206 (3 i 5 drzwiowy hatchback)
  • 2000 – Prezentacja kabrioleta CC (Coupe-Cabrio) i GT (Grand Tourisme)
  • 2002 – Prezentacja kombi SW (Sport Wagon) i RC
  • 2003 – Facelifting
  • 2005 – Prezentacja sedana na rynki wschodnie
  • 2006 – Zakończenie produkcji 206, prezentacja 207
  • 2007 – Prezentacja modelu 206+
  • 2014 – Zakończenie produkcji 206+

 

Silniki w 206. Jaką jednostkę wybrać?

 

Podczas długiego okresu wytwarzania modelu 206, zamontowano w nim łącznie 11 jednostek napędowych. Siedem silników benzynowych oraz cztery jednostki Diesla. Wśród nich wyróżnimy zatem jednostki:

  

  • Benzynowe: 
    • 1.1 (1124 cm3) 60 KM
    • 1.4 (1360 cm3) 75 KM
    • 1.4 16V (1360 cm3) 88 KM
    • 1.6 (1587 cm3) 88 KM
    • 1.6 16V (1587 cm3) 110 KM
    • 2.0 GT/S16 (1997 cm3) 136/138 KM
    • 2.0 RC (1997 cm3) 177 KM

  

  • Diesla:
    • 1.4 HDI (1398 cm3) 68 KM
    • 1.6 HDI (1560 cm3) 109 KM
    • 1.9 D (1868 cm3) 70 KM
    • 2.0 HDI (1997 cm3) 90 KM

 

 Peugeot 206

Sportową wersję o oznaczeniu RC wyróżniają 17 calowe felgi – fot. motochemia.pl

 

Jeśli chodzi o wybór silnika, tutaj mamy dwie opcje: albo oszczędność, albo dynamika. Benzynowa jednostka 1.1 teoretycznie wydaje się być rozsądnym wyjściem, jednak w praktyce okazuje się ona dość paliwożerna. Po prostu nie radzi sobie najlepiej z rozpędzaniem 206-tki. Rozsądniejszym wyborem będzie tutaj silnik 1.4 lub 1.6. Jeśli chodzi o awaryjność, wygląda ona podobnie w każdym benzyniaku montowanym w Peugeocie. W przypadku jednostek Diesla, najlepszą dynamiką cechuje się silnik 1.6 HDI, niestety zdarzają się mu awarie i usterki. Największą niezawodnością, ale i niskim spalaniem cechują się stare, dobra i sprawdzone silniki 1.9 D i 2.0 HDI.

 

Co psuje się w Peugeocie 206? Awarie i usterki.

 

Jak pokazuje historia modelu 206, samochód ten nie jest szczególnie awaryjny. Jeśli poprzedni właściciele dbali o swoje 4 kółka, nie powinno być z nimi większych problemów. Niestety, tak jak każdy samochód używany i mały Peugeot ma swoje bolączki. Do takich słabości należy między innymi zawieszenie, w którym częstszym wymianą podlegać będą: 

  

 

Niestety, delikatne zawieszenie Peugeota nie wytrzymuje trudności codziennego użytkowania na dziurawych polskich drogach. Przy większych przebiegach musimy zatem liczyć się z koniecznością regeneracji tylnej belki. Jest to w zasadzie największa możliwa awaria zawieszenia w 206-tce, gdyż sama regeneracja belki to koszt rzędu 1000zł.

 

Aby dowiedzieć się więcej o amortyzatorach przeczytaj artykuł: Amortyzatory: podstawowe informacje.

 

Jednostki napędowe małego Peugeota należą do tych z gatunku mniej awaryjnych. Niestety z wiekiem, także i one mogą odmówić posłuszeństwa. W przypadku silników benzynowych, do odwiedzin serwisu mogą nas zmusić awarie:

 

 

 Peugeot 206

Wnętrze modelu 206 może się podobać. - fot. Clean Bandit by Grzechu

 

W przypadku Diesli awarie mogą dotyczyć przede wszystkim trefnego silnika 1.6 HDI. Oceniając jednak usterkowość jednostek wysokoprężnych dostępnych w 206-tce jako całość, najczęściej doświadczymy awarii:

 

 

 

 

Do pozostałych usterek, które mogą nas spotkać w Peugeocie 206 możemy zaliczyć także rdzewiejący układ wydechowy, rozszczelniający się układ chłodzenia, a także nietrwałą pompę wspomagania kierownicy.

 

 Peugeo t206

206 jest częstym obiektem modyfikacji - fot. Clean Bandit by Grzechu

 

Podsumowując.

 

Model 206 ze stajni Peugeota to wyjątkowo udana konstrukcja, która stała się godnym następcą legendarnej 205-tki. Wydaje się to potwierdzać długi okres produkcji tego modelu oraz jego wielka popularność na całym świecie. Ładny projekt karoserii w komplecie z oszczędnymi i trwałymi silnikami oraz niską ceną zakupu musiał zaowocować świetną sprzedażą. Na dzień dzisiejszy w atrakcyjnych cenach kupimy hatchbacki, a nawet kabriolety z hardtopem. Jeśli chodzi o specjalne wershe GT czy RC, są one tzw. białymi krukami, z zadatkami na atrakcyjnego youngtimera.




Używany Peugeot 206 - Awarie, usterki, eksploatacja

Marcin

Wieloletni członek zespołu Motochemii dysponujący sporą wiedzą na temat oferowanych przez nas kosmetyków.Większość z nich udało mu się już przetestować . Raczej praktyk niż teoretyk, który woli dokładnie zgłębić pewne zagadnienia zanim zacznie wypowiadać się na ich temat. Prywatnie fan motoryzacji czasów PRL i niepoprawny sympatyk Fiata.



Ilość komentarzy: 3, Średnia ocena: 5

   Data dodania: poniedziałek, 26 październik 2020
Ocena: 5

Mój pierwszy samochód to 205, potem 206 z silnikiem 1.6 16v 109KM. Bardzo fajna jednostka napędowa. Dość zrywna jak na taki samochodzik. Niestety ruda zjadła go w połowie i nie opłacało się go ratować. Części tanie, ale tam w silniku nic się prawie nie psuło. Jedynie cewka padła. A tak to wymieniane tylko tarcze klocki, filtry olej. 10 lat jeżdżone i złego słowa nie powiem na ten samochód.


   Data dodania: wtorek, 08 wrzesień 2020
Ocena: 5

Ale ładna 206stka :) W mojej (10lat temu) zawias padł po 60tysiącach :)


   Data dodania: piątek, 17 styczeń 2020
Ocena: 5

Fajne te Peżociki na zdjęciach!




 
 


Napisz Recenzję Wróć