Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Poradnik  > 
  3. Porady Motoryzacyjne  > 
  4. Używany Nissan Qashqai I. Przyczyny stuków w zawieszeniu.

Używany Nissan Qashqai I. Przyczyny stuków w zawieszeniu.

Data aktualizacji: wtorek, 17 listopad 2020

Nissan Qashqai uznawany jest za samochód, który rozpoczął trwającą do dziś modę na samochody z nadwoziem typu SUV. Stworzenie crossovera samochodu kompaktowego, minivana i auta terenowego to jeden z najlepszych kroków Nissana w ostatnich latach. Przyczynił się on do wielkiego sukcesu marki, który zdaje się potwierdzać liczba sprzedanych aut tego modelu wynosząca milion pojazdów już po 4,5 roku od rozpoczęcia produkcji. Mimo niewątpliwego sukcesu tego projektu, Qashqai nie ustrzegł się wad, do których zaliczyć możemy między innymi jego wadliwe zawieszenie.



Spis treści

Qashqai auto sukcesu. Ale czy na pewno.
Najsłabszy punkt Qashqaia, czyli o podwoziu i zawieszeniu.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie Nissana Qashqaia? 

 

Qashqai auto sukcesu. Ale czy na pewno?

 

Qashqai to pojazd łączący cechy samochodów kilku klas, który w terminologii motoryzacyjnej nazywany jest Crossoverem. Trafił on do sprzedaży w 2007 roku, a jego zadaniem było jednoczesne zastąpienie dwóch aut z gamy Nissana: Almery i Primiery. Jak pokazała historia, takie posunięcie ze strony Japońskiego giganta okazało się dla niego strzałem w dziesiątkę. Przestronny i wysoki samochód o względnie niskiej cenie, okazał się dla klientów atrakcyjniejszy niż tradycyjne kompakty. Cena oraz stylistyka okazała się konkurencyjna także w segmencie kompaktowych SUVów. Na tyle, że rok później do oferty wprowadzono równolegle, wydłużoną wersje o oznaczeniu Qashqai +2. Od wersji standardowej odróżniała ją przede wszystkim większa liczba miejsc wynikająca z wydłużenia karoserii pojazdu oraz dołączenia dodatkowego rzędu siedzeń. Mimo niepodważalnego sukcesu małego SUVa od Nissana, model ten nie był samochodem wolnym od wad. Potwierdzają to przeprowadzone przez producenta wielokrotne akcje serwisowe, które dotyczyły przede wszystkim największej bolączki Qashqaia, czyli usterek jego zawieszenia.

 

Nissan Qashqai

Qashqai to jeden z najbardziej udanych modeli Nissana – fot. Pixabay.com

 

Najsłabszy punkt Qashqaia, czyli o podwoziu i zawieszeniu.

 

Mały crossower ze stajni Nissana posiada dwie strony, jasną oraz ciemną. Do jasnej strony zdecydowanie możemy zaliczyć silniki oraz nadwozie. Ciemną stroną są podwozie i zawieszenie, które z powodzeniem moglibyśmy nazwać jego piętą achillesową. O tej bolączce wiedzieli nawet sami producenci Qashqaia, organizując niejednokrotnie akcje serwisowe dla kompaktowego SUVa. Niestety typowymi usterkami tego modelu są stuki i szumy, które dobiegają z okolic układu jezdnego i właśnie zawieszenia, w którym psują się przede wszystkim;

 

  • Amortyzatory – od samego początku ich jakość i trwałość pozostawiała sporo do życzenia. Co więcej jedna z akcji serwisowych dotyczyła właśnie ich wymiany, niestety koniec końców niewiele to pomogło. Zastosowanie lepszych zamienników, nieco poprawia sprawę, jednak jest to po prostu wina złego projektu.

 

Aby dowiedzieć się więcej o amortyzatorach przeczytaj nasz artykuł: amortyzatory - podstawowe informacje 

 

  • Mocowanie amortyzatora – niestety awaryjność to także domena mocowań amortyzatora w kolumnie MacPhersona. Jego wymiana nie jest droga, jednak wiąże się ona z ponownym ustawieniem geometrii kół.

  • Silentblocki - nazywane również tulejami wahacza, stanowią gumowo-metalowe podzespoły łożyskujące, które w Qashqaiu ulegają zużyciu niewyobrażalnie szybko. Jedynym plusem całej sytuacji jest fakt, że przy ich wyeksploatowaniu nie ma potrzeby wymiany całego wahacza.

  • Wahacze – niestety pomimo wymiennych silentblocków, również i całe wahacze zużywają się zdecydowanie za szybko. Problem ten dotyczy przede wszystkim wahaczy tylnych, które ulegają nadmiernemu skorodowaniu. Warto przed zakupem auta sprawdzić ich stan, a po zakupie zabezpieczyć przy pomocy dedykowanych środków do konserwacji podwozia.

  • Łączniki stabilizatora – stuki dochodzące z przedniej części karoserii mogą oznaczać albo awarię silentblocka, albo łączników stabilizatora. Na szczęście nie jest to droga cześć, a jej wymiana nie jest kosztowna.

 

Korozja Qashqai

Korodujące tylne wahacze to bolączka Qashqaia 1 generacji– fot. Pixabay.com

 

Sprawdź nasza ofertę preparatów dedykowanych do konserwacji podwozia

 

 

Na co zwrócić uwagę przy zakupie Nissana Qashqaia?

 

Nie podlega wątpliwości, że najsłabszym elementem crossovera Nissana jest jego podwozie i to na nie należy zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu egzemplarza używanego. Niestety pewne niedoskonałości dotyczą również innych podzespołów tego całkiem udanego auta. Jedną z takich części jest bezstopniowa skrzynia CVT. Bardzo często ulega ona uszkodzeniu z powodu rozszczelnienia lub zużycia paska/łańcucha przeniesienia napędu. Naprawa takiej usterki może być bardzo droga, dlatego przed zakupem dobrze sprawdzić i ten element. Stałego nadzoru wymaga również rozrząd w silniku 1.5 dCI, którego uszkodzenie może doprowadzić do obrócenia się panewek. Podstawą bezawaryjnego działania tego silnika jest zatem wymiana oleju oraz podzespołów eksploatacyjnych, ściśle według interwałów przebiegu silnika.

 

Sprawdź ofertę olejów silnikowych dostępnych na naszej stronie

 

Nissan Qashqai

Qashqai zdążył się już doczekać następny – fot.Pixabay.com

 

Nissan Qashqai to rozsądne rozwiązanie dla tych, którzy chcą zakupić obszernego crossovera w cenie klasycznego kompaktu. Niestety kupujący będzie musiał przeboleć pewne jego niedoskonałości wynikające z rozwiązań konstrukcyjnych zawieszenia, które źle znoszą próbę czasu. Należy jednak pamiętać, że wszystkie wymienione problemy dotyczą w głównej mierze przedliftingowej wersji małego SUVa. Po roku 2009, Nissan wyeliminował większość problemów Qashqaia, niestety kosztem wyższej ceny.




Używany Nissan Qashqai I. Przyczyny stuków w zawieszeniu.

Marcin

Wieloletni członek zespołu Motochemii dysponujący sporą wiedzą na temat oferowanych przez nas kosmetyków.Większość z nich udało mu się już przetestować . Raczej praktyk niż teoretyk, który woli dokładnie zgłębić pewne zagadnienia zanim zacznie wypowiadać się na ich temat. Prywatnie fan motoryzacji czasów PRL i niepoprawny sympatyk Fiata.



Ilość komentarzy: 2, Średnia ocena: 5

   Data dodania: wtorek, 17 listopad 2020
Ocena: 5

Niestety wszystko się zgadza, wahacze w 1 generacji to jakiś dramat. Wymienane były już 2x w ciągu 6 lat.


   Data dodania: wtorek, 08 wrzesień 2020
Ocena: 5

Ciekawie napisane. Autko bardzo ładne. Nissan zrobił spory postęp - ja jestem zwolennikiem niemieckiej motoryzacji - jednak na tego nissana bym się skusił. A najnowsza wersja to już w ogóle bardzo ładna.




 
 


Napisz Recenzję Wróć