Pokrywa zaworów jest częścią chroniącą wałki rozrządu oraz mechanizm sterowania zaworami. Zapewnia ona szczelne połączenie obydwu elementów i zapobiega wydostaniu się oleju na zewnątrz silnika. Wykonana jest z gumy odpornej na wysokie temperatury jak i sam olej.

Niestety jak każda część samochodowa ulega wyeksploatowaniu i z biegiem czasu uszczelka ta traci swoją elastyczność i po prostu parcieje. Prowadzi to do nieszczelności połączeń głowicy i pokrywy. W takim wypadku konieczne jest przeprowadzenie wymiany uszczelki na nową. Przy jej montażu należy dobrze oczyścić miejsce ze starej uszczelki, tak aby jej powierzchnia była idealnie gładka i gotowa do instalacji nowej uszczelki. Na pokrywę zaworów nakładana jest nowa uszczelka, a także montowane są nowe uszczelnienia wokół śrub pokrywy. Następnie pokrywa montowana jest na głowicy i równomiernie przykręcana śrubami mocującymi. Ważny jest prawidłowy moment dokręcenia śrub, aby połączenie było szczelne, a jednocześnie nie zniszczyło nowej uszczelki.Jeśli wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów wynikała z nieszczelności, to po zakończonej wymianie należy sprawdzić poziom oleju w silniku, gdyż wycieki mogły doprowadzić do jego poważnego ubytku.