Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Układ zapłonowy i wspomagania rozruchu zimnego silnika  > 
  4. Czujnik prędkości obrotowej i położenia

Części samochodowe w Motochemia.pl


Współczesne samochody są naszpikowane wszelkiego rodzaju czujnikami. Jeden z nich stosowany jest już od bardzo dawna, a praca silnika bez niego byłaby niemożliwa. Czujnik położenia wału korbowego to najważniejszy z czujników sterujących pracą silnika. Na podstawie wysyłanego przez niego sygnału (kątowego położenia wału korbowego), obliczana jest prędkość obrotowa wału. Dane odczytywane przez komputer, umożliwiają odpowiednie ustawienie kąta zapłonu i wtrysku paliwa. Sygnał ten wykorzystywany jest również do stabilizacji pracy silnika na biegu jałowym, usuwa parę paliwa ze zbiornika, steruje kolektorem dolotowym o zmiennej długości oraz określa pracę zmiennych faz rozrządu. Najczęściej spotykanymi czujnikami położenia wału korbowego są czujniki Halla oraz czujniki dwubiegunowe. Dla poprawnego pomiaru położenia wału korbowego, każdy czujnik współpracuje z tarczą pomiarową. Wyróżnia się trzy podstawowe rodzaje tarcz pomiarowych. Pierwszy rodzaj tarczy identyfikatory położenia wału ma w postaci wyciętych szczelin, drugi rodzaj tarczy to najczęściej koło zębate, w którym kolejne zęby stanowią znaczniki położenia wału. Ostatni rodzaj tarczy ma wprasowane magnesy trwałe, co znakomicie upraszcza konstrukcję samego czujnika. Budowa typowego czujnika nie jest skomplikowana, a składa się on z czterech podstawowych komponentów: cewki, oscylatora, obwodów detekcji i obwodów wyjściowych. Czujnik posiada cylindryczną obudowę. Na rdzeniu nawinięta jest cewka, a jej końce wyprowadzone są do gniazda wyjściowego. Rdzeń i cewka znajdują się w nierozbieralnej obudowie. Zazwyczaj zlokalizowany jest on na kadłubie silnika przy kole zamachowym. Czujnik indukcyjny jest najczęściej stosowanym czujnikiem do pomiaru prędkości obrotowej wału korbowego.


Popularne części samochodowe






Części samochodowe - lista wszystkich kategorii


Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3135

Zamówienie zgodne bez zastrzeżeń. Dostawa błyskawiczna, Oby tak...

Wszystko super. Polecam.

Polecam serdecznie Super sklep :D


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software