Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Silnik  > 
  4. Części montażowe głowicy

Części samochodowe w Motochemia.pl


Głównym zadaniem głowicy jest zamknięcie przestrzeni roboczej nad blokiem cylindrowym silnika. Zazwyczaj wykonana jest ona z żeliwa lub lekkiego stopu aluminium. W jej wnętrzu znajdują się kanały olejowe, chłodnicze, a także elementy rozrządu. Głowica wyposażona jest również w masę czujników odpowiedzialnych m.in. za pomiar ciśnienia oleju oraz temperatury płynu chłodniczego. Znajdują się tam również zawory dolotowe i wylotowe. W silnikach o zapłonie iskrowym umieszczone są w głowicy świece zapłonowe, a w silniku o zapłonie samoczynnym umieszczone są wtryskiwacze. Głowice przykręca się do bloku cylindra za pomocą klucza dynamometrycznego, dzięki czemu uzyskujemy równomierny docisk. Zbyt mocne lub zbyt lekkie przykręcenie śrub powoduje uszkodzenie głowicy. Pomiędzy głowicą, a blokiem cylindrowym umieszczona jest uszczelka głowicy, która zabezpiecza przed przeciekaniem oleju. Dokręcanie głowicy rozpoczyna się od śrub środkowych, a następnie dokręca śruby na krzyż. Taki sposób dokręcania głowicy gwarantuje równomierne rozłożenie się uszczelki. Głowicę montuje się na zimnym silniku, a jeżeli wykonana jest z żeliwa po nagrzaniu silnika poprawiamy dokręcanie.
W przypadku przegrzania silnika lub wypalenia się gniazd zaworowych, dochodzi do uszkodzenia głowicy. Częstym przypadkiem takiej awarii jest zdeformowanie i rozszczelnienie. Demontaż głowicy silnika jest dość skomplikowany i wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Poprzez zły montaż głowicy możemy doprowadzić do trwałego uszkodzenia silnika, który nadawać się będzie tylko na złom. Demontaż i regenerację głowicy należy powierzyć specjaliście.
Po osadzeniu nowej głowicy na bloku jest ona przykręcana z zastosowaniem nowych szpilek głowicy, gdyż śruby te raz użyte ulegają rozciągnięciu i nie nadają się do ponownego wykorzystania. Następnie montowana jest pokrywa zaworów wraz z nową jej uszczelką. Podłączane są wszystkie rozłączone przy demontażu przewody i złącza. Należy zastosować nowy pasek rozrządu wraz z jego rolką prowadzącą i napinającą. Silnik powinien zostać zalany nowym olejem i powinien zostać zmieniony filtr oleju. 


Popularne części samochodowe






Części samochodowe - lista wszystkich kategorii


Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3135

Zamówienie zgodne bez zastrzeżeń. Dostawa błyskawiczna, Oby tak...

Wszystko super. Polecam.

Polecam serdecznie Super sklep :D


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software