Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Poradnik >
- Testy Produktów >
- Renowacja lamp - Test zestawu K2 Lamp Doctor i K2 Lamp Protect
Renowacja lamp - Test zestawu K2 Lamp Doctor i K2 Lamp Protect
Jednym z problemów współczesnych samochodów, na który najczęściej narzekają właściciele aut, są ich przednie lampy. Wykonane z plastiku szkło reflektora wraz z użytkowaniem pojazdu, z czasem ulega powolnej degradacji. Zabezpieczająca je powłoka pod wpływem czynników zewnętrznych zostaje naruszona, co powoduje matowienie i żółknięcie powierzchni lampy. Remedium na ten problem są specjalne zestawy do polerowania lamp. Taki zestaw oferuje między innymi marka K2. Jak z renowacją lamp poradzi sobie zestaw K2 Lamp Doctor + K2 Lamp Protect? Zapraszamy na nasz test!
Spis treści:
Słowem wstępu: od amatora dla amatora
Co jest potrzebne do renowacji reflektorów?
Przygotowanie lamp do renowacji
Zmatowienie powierzchni reflektora
Zabezpieczenie lamp po polerowaniu
Słowem wstępu: od amatora dla amatora
Jak samodzielnie wypolerować lampy? Czy to możliwe? Nasz test pokazuje, że przy odrobinie umiejętności oraz przy pomocy odpowiednich produktów, renowację reflektorów może przeprowadzić każdy. Wystarczą jedynie dobre chęci, odpowiednie kosmetyki samochodowe i akcesoria. Przy niewielkim nakładzie pracy nawet niedoświadczona osoba może osiągnąć zadowalające rezultaty, czego najlepszym dowodem jest efekt końcowy naszego testu. Mamy nadzieję, że jego poradnikowa forma pomoże wam przy próbie samodzielnej renowacji lamp samochodu i przekona was do wypróbowania zestawu do polerowania lamp K2.
Co jest potrzebne do renowacji reflektorów?
Aby przeprowadzić skuteczną renowację reflektorów przednich przy pomocy zestaw do polerowania lamp K2, potrzebne będą wszystkie elementy systemu polerskiego do reflektorów K2, do którego należą produkty, takie jak:
- Pasta polerska do lamp K2 Lamp Doctor
- Gąbka do polerowania lamp K2 Lamp Doctor Pad
- Preparat do zabezpieczania lamp po renowacji K2 Lamp Protect
Oprócz wyżej wymienionych preparatów warto zaopatrzyć się także w odpowiednie narzędzia i akcesoria. Do przeprowadzenia renowacji lamp potrzebne będą również:
- Wiertarka lub wkrętarka
- Ściereczki z mikrofibry (np. K2 Ściereczki z Mikrofibry 30x35cm Zestaw 4 szt.)
- Taśma malarska (np. Boll Taśma Lakiernicza 30 mm)
- Papiery ścierne wodne
- Środek do odtłuszczania powierzchni (np. K2 Klinet T6 770 ml)
- Butelka z wodą i atomizerem
Wstępne przygotowanie materiałów do renowacji reflektorów – fot. Motochemia.pl
Wybór gramatury papierów ściernych zależy przede wszystkim od stopnia degradacji reflektora. W przypadku naszego pacjenta, którym jest Fiat Stilo, zastosowaliśmy papiery ścierne o gramaturze P1000 i P2000. Gdy zgromadzimy już wszystkie elementy niezbędne do renowacji, przystępujemy do działania.
Przygotowanie lamp do renowacji
Aby przygotować lampy do polerowania, należy w pierwszej kolejności dokładnie wyczyścić ich powierzchnie. Można to zrobić oczywiście w normalnym procesie mycia samochodu np. przy pomocy szamponu samochodowego i gąbki. Jeśli nie planujemy mycia całego samochodu, można do umycia samej lampy wykorzystać również płyn do mycia szyb. Warto zadbać także o wyczyszczenie powierzchni przylegających do lampy reflektora, aby umożliwić ich zabezpieczenie przy pomocy taśmy malarskiej.
Przygotowanie zmatowiałych lamp do polerowania – fot. Motochemia.pl
Z naszego doświadczenia polecamy również użycie folii malarskiej do zabezpieczenia praktycznie całego przodu auta. Niestety podczas polerowania reflektorów przy pomocy pasty polerskiej K2 Lamp Doctor, pada polerskiego K2 Lamp Doctor Pad oraz wiertarki/wkrętarki, pasta przy dużej prędkości obrotowej zostaje rozrzucona na sąsiadujące elementy karoserii, a charakterystyczne białe kropki po paście uwidaczniają się na ich powierzchni dopiero po kilku dniach. Po przygotowaniu lamp do renowacji, możemy przystąpić do następnego kroku, czyli matowienia reflektorów przy pomocy papieru ściernego.
Zmatowienie powierzchni reflektora
W przypadku lamp naszego pacjenta stwierdziliśmy znaczną degradację górnej powierzchni reflektora, więc zdecydowaliśmy się na zastosowanie papierów ściernych wodnych o gradacji P1000 i P2000. Oczywiście w zależności od stopnia degradacji, renowację reflektorów można rozpocząć od wyższych ziarnistości lub zastosować większą różnorodność papierów ściernych (np. P1000, P1500, P2000, P2500, P3000). Jak zmatowić powierzchnię lampy? Aby tego dokonać należy:
- Spryskać powierzchnię lampy wodą, przy pomocy butelki z atomizerem.
- Rozpocząć szlifowanie powierzchni lampy przy pomocy papieru o niższej gradacji (w naszym przypadku P1000).
- Podczas szlifowania należy cały czas dbać o to, aby powierzchnia reflektora była odpowiednio nawodniona.
- Szlifujemy powierzchnię reflektora do momentu, aż papier wodny przestanie „stawiać opór” w trakcie szlifowania.
- Po osiągnięciu powyższego efektu zmieniamy papier na taki o wyższej ziarnistości i powtarzamy powyższe kroki.
- Gdy szlifowanie papierem ściernym o najwyższej granulacji zakończy się, należy dokładnie zetrzeć pozostałą po szlifowaniu wodę w celu przygotowania powierzchni lampy do polerowania.
Zmatowienie reflektorów. Przygotowanie do polerowania lamp – fot. Motochemia.pl
P.S. W trakcie polerowania zmieniliśmy zabezpieczenie reflektorów z taśmy papierowej na niebieską taśmę malarską, ponieważ charakteryzuje ją większa odporność na wodę. Można ją również łatwiej usunąć z karoserii niż tradycyjną taśmę malarską.
Polerowanie lamp - właściwa renowacja reflektorów
Po szlifowaniu powierzchni reflektora papierami ściernymi oraz jej osuszeniu można przystąpić do polerowania lamp pastą K2 Lamp Doctor przy użyciu gąbki polerskiej K2 Lamp Doctor Pad.
Pastę polerską K2 Lamp Doctor aplikujemy na pad zamocowany na wiertarce/wkrętarce – fot. Motochemia.pl
Jak wykorzystać zestaw do renowacji lamp? Aby użyć pasty do reflektorów K2 należy:
- Odtłuścić powierzchnię lamp przy pomocy preparatu K2 Klinet T6 lub innego odtłuszczacza (np. IPA).
- Nałożyć pastę K2 Lamp Doctor na gąbkę polerską K2 Lamp Doctor Pad przymocowaną do wiertarki lub wkrętarki.
- Delikatnie rozsmarować gąbką pastę na powierzchni lampy, a następnie uruchomić wiertarkę/wkrętarkę.
- Polerowanie lamp wykonujemy z wyczuciem, pamiętając, aby nie polerować powierzchni lampy zbyt długo w jednym miejscu, gdyż grozi to jej uszkodzeniem.
- Jeśli nie jesteśmy pewni efektu polerowania, usuwamy pozostałości pasty i odtłuszczamy powierzchnię lampy przy pomocy preparatu K2 Klinet T6.
- Jeżeli na lampie nadal są zmatowienia, powtarzamy cały proces do momentu osiągnięcia zadowalającego efektu.
W naszym przypadku udało się usunąć wszystkie zmatowienia – fot. Motochemia.pl
Polerowanie lamp kończymy w momencie osiągnięcia przez nas zadowalającego efektu. W naszym przypadku udało się z powodzeniem usunąć wszelkie zmatowienia. Do zakończenia renowacji reflektorów pozostaje jedynie ich zabezpieczenie przy pomocy preparatu K2 Lamp Protect.
Zabezpieczenie lamp po polerowaniu
K2 Lamp Protect to specjalna powłoka ochronna, której aplikacja przypomina nakładanie na karoserię samochodu powłoki ceramicznej. Aby ją użyć, powierzchnia lampy powinna być gładka, umyta i odpowiednio odtłuszczona, czyli dokładnie tak jak w naszym przypadku. Aby użyć powłoki ochronnej K2 Lamp Protect, wyjmujemy z opakowania załączoną chusteczkę i aplikator. Chusteczką owijamy aplikator w taki sposób, aby powierzchnia aplikacji była płaska.
Na zdjęciu przygotowany aplikator do aplikacji powłoki K2 Lamp Protect – fot. Motochemia.pl
Po wykonaniu tej czynności należy:
- Odtłuścić powierzchnię lamp przy pomocy preparatu K2 Klinet T6 lub innego odtłuszczacza.
- Dokładnie wstrząsnąć opakowaniem powłoki ochronnej K2 Lamp Protect.
- Rozprowadzić preparat na powierzchni przygotowanego wcześniej aplikatora.
- Nanieść aplikatorem równomiernie preparat zabezpieczający na powierzchnię lamp.
- Pozostawić zaaplikowany Lamp Protect na powierzchni lamp przez około 5-10 minut.
- Po tym czasie wypolerować lampę przy pomocy ściereczki z mikrofibry.
- Aby wydłużyć żywotność powłoki, po upływie 30 minut należy nałożyć kolejną warstwę preparatu Lamp Protect.
- Po zabezpieczeniu lamp przez 7 dni nie należy myć auta żadnymi środkami chemicznymi.
Lampy należy starannie zabezpieczyć na całej powierzchni – fot. Motochemia.pl
Po wyschnięciu powłoki ochronnej K2 Lamp Protect na powierzchni reflektorów, renowacja lamp samochodowych zostaje zakończona. Jakie są efekty renowacji lamp przy pomocy zestawu K2? Naszym zdaniem efekt końcowy jest bardzo przyzwoity. Przy pomocy pasty do polerowania lamp K2 oraz pada, udało się usunąć wszelkie przebarwienia i zmatowienia, a efektywność lamp uległa znacznej poprawie. Po 2 tygodniach powłoka ochronna K2 Lamp Protect wydaje się nadal nienaruszona. Z własnego doświadczenia wiemy jednak, że powłokę tę warto odnowić przynajmniej raz na pół roku. Szczególnie w przypadku użytkowania pojazdu w warunkach polskiej zimy (sól) oraz gdy do mycia auta używamy stosunkowo mocnej chemii.
Naszym zdaniem efekt końcowy renowacji lamp jest więcej niż zadowalający – fot. motochemia.pl
A jakie są wasze doświadczenia z systemem polerskim do renowacji lamp K2? Czy podobał wam się nasz test? Jak zwykle komentarze są wasze!
Ostatnie opinie o tym artykule
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2024 https://www.motochemia.pl