Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz sklep@motochemia.pl
- Strona główna >
- Poradnik >
- Informacje Motoryzacyjne >
- Opony zimowe- hit czy mit?

Opony zimowe- hit czy mit?

Początki opony datowane są na 1839r., gdy niejaki Charles Goodyear opracował proces wulkanizacji. Od tamtego czasu, proste opony kauczukowe ewoluowały do (z czego mało kto zdaje sobie sprawę) zaawansowanych technicznie produktów. Jednym z ważniejszych dokonań w branży oponiarskiej było stworzenie opony zimowej. Czy był to marketingowy chwyt? Czy bieżnik zimowy mógł mieć wpływ na poprawę jazdy na śniegu?
Spis treści:
Czym jest opona zimowa?
Na zimówkach w Polsce.
Czym jest opona zimowa?
Z roku na rok testy i badania producentów opon, jak i niezależnych instytucji badawczych wskazują na coraz większą przewagę opony zimowej w warunkach zimowych nad oponą letnią oraz odwrotnie. Co takiego wyróżnia typową „zimówkę”?
-
Lamelki: podstawowy element każdej opony zimowej, wspomagający pracę koła w kopnym śniegu, przyspiesza odprowadzanie wody, oraz zapobiega zalepieniu śniegiem.
-
Szerokie sekcje rowków: zarówno rowki obwodowe jak i poprzeczne są w „zimówce” poszerzone w celu odprowadzania większej ilości wody.
-
Mieszanka gumowa: dzięki zastosowaniu m.in. krzemionki oraz kauczuku naturalnego opona zimowa zachowuje optymalną elastyczność w niskich temperaturach. W przypadku opon letnich, stosuje się mieszanki zdecydowanie twardsze. Ma to bezpośrednie przełożenie na przyczepność podczas prowadzenia.
Bieżnik opony letniej bardzo różni sie od opony zimowej fot. pixabay.com
Na zimówkach w Polsce.
Opony zimowe w naszym kraju są nieobowiązkowe. Jednak zalecenia ekspertów z dziedziny badań bezpieczeństwa w ruchu drogowym są zgodne: gdy temperatura dzienna spada poniżej +7C, należy zmienić „gumy” na zimowe. Stwierdzenie to nie jest urwane z sufitu, a zalegający na ulicy śnieg nie może być wyznacznikiem terminu zjawienia się u wulkanizatora. Wszystko za sprawą m.in. mieszanek o których mowa wyżej. Opona letnia stworzona jest do pracy w wysokich temperaturach, przez co jej twardy skład musi takie warunki wytrzymać. W niskich temperaturach jej mieszanka jeszcze bardziej twardnieje co powoduje zaburzenie pracy rowków oraz brak „klejenia się” gumy do jezdni. Efekty: widoczne w statystykach wypadków na przełomie listopada/grudnia („nagła zmiana pasu, niekontrolowane poślizgi, nieopanowanie pojazdu”).
NIE BĄDŹ KOLEJNYM PUNKTEM W STATYSTYKACH, ZMIEŃ OPONY NA CZAS!
Ostatnie opinie o tym artykule
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2022 https://www.motochemia.pl