Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Oleje silnikowe >
- Oleje Półsyntetyczne
< Powrót do: Oleje silnikowe
Olej silnikowy półsyntetyczny do silników Diesla, benzynowych i LPG.
Co to jest olej półsyntetyczny?
Olej półsyntetyczny (np. Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 5L Olej Silnikowy Syntetyczny) nazywany również semi-syntetycznym (ang. semi synthetic), to jeden z trzech podstawowych typów olejów silnikowych. Tworzy go najczęściej mieszanka bazowych olejów syntetycznych i mineralnych. Ten rodzaj silnikowych środków smarnych wytwarzany jest z produktów destylacji ropy naftowej, które poddawane są uszlachetnieniu. Zawiera on zazwyczaj do 30% baz syntetycznych. Z tego powodu oleje półsyntetyczne gwarantują dużo lepszą ochronę silnika podczas eksploatacji samochodu niż ich mineralne odpowiedniki. Skutecznie chronią one silnik nie tylko podczas jego pracy, ale także w czasie rozruchu. Przy okazji oleje półsyntetyczne zapewniają czystość wnętrza jednostki oraz skuteczną ochronę przed nadmiernym zużyciem zbliżoną do olejów syntetycznych.
Jakie klasy lepkościowe ma olej półsyntetyczny?
Podobnie jak w przypadku olejów syntetycznych (np. Castrol Magnatec 5W40 C3 4L), wśród półsyntetyków najczęściej spotykaną skalą lepkości jest norma wdrożona przez Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych USA. Mowa tu oczywiście o normie SAE J300. Skala ta klasyfikuje oleje według lepkości:
- Letnich, czyli SAE 20, 30, 40, 50.
- Zimowych, czyli SAE 0W, 5W, 10W, 15W.
W przypadku olejów semi-syntetycznych, normy lepkościowe nie są zbyt rozbudowane i obejmują one jedynie normy:
- SAE 10W-40 (np. Valvoline MaxLife 10W40 4L Olej Silnikowy Półsyntetyczny).
- SAE 10W-60 (np. Valvoline VR1 Racing 10W60 5L Olej Silnikowy Półsyntetyczny).
Podstawowe funkcje silnikowego oleju półsyntetycznego.
Każdy olej silnikowy niezależnie od swojego typu i lepkości pełni w jednostce napędowej określone funkcje. Dotyczy to zarówno olejów półsyntetycznych, syntetyków, jak i olejów mineralnych. W związku z powyższym do podstawowych funkcji semi synthetyków zaliczymy:
- Ograniczenie tarcia pomiędzy wewnętrznymi elementami jednostki napędowej.
- Skutecznie chłodzenie silnika podczas jego pracy.
- Uszczelnienie jednostki napędowej, szczególnie w obrębie jej ruchomych elementów.
- Utrzymanie wnętrza silnika w czystości.
- Zapobieganie powstawaniu korozji we wnętrzu jednostki.
- Redukcja zużycia silnika podczas jego eksploatacji.
Klasy jakościowe ACEA w olejach półsyntetycznych.
Klasa jakościowa ACEA wprowadzona została przez Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów. Tworzy ona podstawowy zakres norm i specyfikacji dotyczących zastosowania i jakości oleju silnikowego. To właśnie dzięki ACEA zarówno sprzedawcy, jak i sami użytkownicy samochodów mogą rozwiać wątpliwości dotyczące tego, jaki olej do Diesla lub jaki olej do silnika benzynowego zastosować. Wynika to z faktu, że ACEA grupuje oleje silnikowe na podstawie czterech podstawowych kategorii. Należą do nich:
- Oleje silnikowe do jednostek benzynowych – oznaczenia A1, A2, A3, A5.
- Oleje silnikowe do jednostek Diesla w samochodach osobowych – oznaczenia B1, B2, B3, B4, B5.
- Oleje silnikowe do jednostek Diesla w autach ciężarowych – oznaczenia E1, E2. E3, E4, E5, E6, E7, E9.
- Oleje silnikowe do jednostek diesla z filtrami cząstek stałych (DPF) – C1, C2, C3, C4.
Oleje półsyntetyczne także są klasyfikowane według norm jakości ACEA. Wśród nich, najczęściej znajdziemy normy:
- ACEA A3/B3 (np. Mobil 1 Super 2000 X1 10W40 4L Olej Półsyntetyczny Samochodowy).
- ACEA A3/B4 (np. Valvoline MaxLife 10W40 5L Olej Silnikowy Półsyntetyczny).
Zmiana oleju z syntetycznego na półsyntetyczny.
Kiedy zastosować olej półsyntetyczny (np. Total Quartz 7000 10W40 5L Olej Samochodowy Półsyntetyczny)? Najlepiej, wtedy gdy olej ten zalecany jest przez danego producenta pojazdu. Nie wiesz jaki olej wlać do silnika twojego samochodu? To proste. Wszelkie informacje na ten temat znajdziesz w instrukcji pojazdu. Jeśli jej nie masz, przy doborze oleju możesz skorzystać z jednego z katalogów dostępnego na stronach producentów olejów silnikowych.
Nie wiesz jak dobrać olej silnikowy do swojego samochodu? Zapoznaj się z artykułem na naszym blogu pt. Jak dobrać odpowiedni olej silnikowy? Na co zwrócić uwagę?
Nieco inaczej sytuacja przedstawia się, gdy chcesz zmienić dotychczasowy olej syntetyczny na półsyntetyczny. W przypadku pełnej sprawności silnika taki zabieg jest niezalecany. Jeśli jednak silnik pobiera duże ilości oleju, a jego remont w danej chwili nie jest możliwy, można w ramach oszczędności zastosować półsyntetyk. Nie jest natomiast prawdą wielokrotnie powielany mit, że wraz z rosnącym przebiegiem i wiekiem samochodu powinno stosować się olej gęstszy. W takich wypadkach przechodzenie z syntetyku na olej półsyntetyczny nie jest potrzebne, pod warunkiem, że silnik nie wykazuje znaków zużycia. Szczególnie dotyczy to silników z turbodoładowaniem!
Olej silnikowy półsyntetyczny – jak często wymieniać?
Teoretycznie niezależnie od typu stosowanego oleju silnikowego, najlepiej wymieniać go ściśle według zaleceń producenta samochodu. Dotyczy to zatem również olejów półsyntetycznych (np. Shell Helix HX7 10W40 4L Olej Silnikowy Semi Synthetic). Najczęściej producenci aut zalecają regularną wymianę co każde 30 – 50 tys. przebytych kilometrów. Praktycznie specjaliści, w tym sami mechanicy, sugerują skrócenie tych interwałów nawet do 10 – 15 tys. km, w zależności od typu silnika oraz rodzaju stosowanego paliwa. Pozwala to na zachowanie odpowiedniej czystości silnika oraz znaczne wydłużenie jego żywotności.
Najpopularniejsze oleje półsyntetyczne w sklepie motochemia.pl
Oleje półsyntetyczne tworzą drugą siłę wśród olejów samochodowych w sklepie Motochemia. Ich popularność w ciągu ostatnich lat jednak znacznie spadła. Jest to wynik zaostrzających się norm producentów samochodów, a także coraz większej świadomości klientów. Pierwsze miejsce podium w rankingu popularności olejów semi syntetycznych zajmuje olej Valvoline MaxLife 10W40 4L. Równie dużą popularnością cieszy się również jego wariant 5-litrowy. Drugie miejsce zarezerwowane jest dla oleju Mobil Super 2000 X1 10W40 5L, który także posiada wariant 4-litrowy. Trzecie miejsce w rankingu popularności obejmuje Castrol Magnatec 10W40 A3/B4 4L, który nieznacznie wyprzedza pod tym względem olej Motul 6100 Synergie + 10W40 5L.
Oleje silnikowe półsyntetyczne – opinie.
Tradycyjnie zachęcamy naszych klientów internetowych i stacjonarnych do pozostawienia swojej opinii pod zakupionym przez nich produktem. Konstruktywna ocena olejów półsyntetycznych oferowanych w sklepie motochemia.pl pozwoli nam na stałe dopasowywanie oferty do potrzeb klientów. Ocena ta przydatna będzie również dla naszych przyszłych klientów, którzy borykają się z problemem wyboru odpowiedniego dla nich oleju półsyntetycznego. Oto niektóre z komentarzy pozostawionych pod dostępnymi w naszym sklepie olejami:
Świetna cena jak za taki olej dobrej jakości. w 100% oryginalny poparty certyfikatem. To mi się podoba – opinia klienta lulek po zastosowaniu oleju Valvoline MaxLife 10W40 5L Olej Silnikowy Półsyntetyczny
Dobry, tani olej w świetnych pieniądzach. Jeżdżone w Fiacie, Fordzie i Maździe. Zawsze spisywał się dobrze. – wpis użytkownika Bendi po zakupieniu Mobil 1 Super 2000 X1 10W40 1L Olej Silnikowy Półsyntetyczny
Bardzo dobry olej - jeżdżę już dość długo na nim i jest okej. Polecam szybką wysyłkę oraz wszystkie filtry dostępne od ręki w tym sklepie. – zdanie klienta Jan na temat produktu Opel GM 10W40 5L Półsyntetyczny olej silnikowy
Historia Japońskiej Motoryzacji Lata 50 to okres w którym po II wojnie światowej zaczęły odradzać...więcej
Nowoczesne silniki stosowane w samochodach osobowych posiadają coraz większe wymagania co do jakości i rodzaju...więcej
Filtr cząstek stałych jest montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych. Stosowane są w samochodach...więcej
Jeszcze całkiem nie tak dawno czarny dym z rury wydechowej samochodu z silnikiem Diesla uważano za zjawisko normalne. W końcu Diesel musi dymić. Choć powiedzenie to przetrwało do dzisiejszych czasów w formie żartu, współczesne samochody z silnikami Diesla zaopatrzone w nowoczesne systemy katalityczne, tak naprawdę przestały generować za sobą kłęby czarnego dymu. Gdy jednak dym się pojawi lub - co gorsza - zacznie pojawiać się często podczas codziennej jazdy, może zwiastować awarię silnika lub jego osprzętu. Co zatem oznacza czarny dym z rury wydechowej Diesla? O Tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejSamochód jest narzędziem, które złożone jest z wielu pojedynczych podzespołów. Naturalnym jest więc, że podczas codziennej jego eksploatacji poszczególne części samochodowe ulegają zużyciu. Niektóre z nich wymagają jednak nieco większej uwagi. Dotyczy to przede wszystkim części eksploatacyjnych, do których należą między innymi filtry samochodowe. Szczególnym przypadkiem filtra do auta jest filtr paliwa. Niesłusznie pomijany przez kierowców podczas okresowych wymian, pełni w nim bardzo ważną funkcję. Za co dokładnie odpowiada filtr paliwa? Jakie są objawy jego zapchania? Na te i inne pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejbardzo dobry kontakt, szybka wysyłka, ogólnie rewelacja
wszystko szybko i bez problemowo
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2023 https://www.motochemia.pl