szukaj także w numerach OEM

   512-802-277   508-305-108
 sklep@motochemia.pl
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Oleje silnikowe

Syntetyczne, półsyntetyczne oraz mineralne oleje samochodowe



Lista od 1 do 75 (203 znalezionych)
Strona:  1  2  3    [»»] 



Lista od 1 do 75 (203 znalezionych)
Strona:  1  2  3    [»»] 


Oleje silnikowe samochodowe - opis kategorii


Nie trzeba być fachowcem, aby wiedzieć, że olej silnikowy jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania każdego silnika spalinowego. Posiada właściwości smarujące i zapobiega ścieraniu się elementów silnika podczas jego pracy. Pełni też szereg innych funkcji, takich jak: schładzanie silnika, oczyszczanie go z niepożądanych elementów, a także poszczególnych współpracujących zespołów (np. luz zaworowy). Poprzez swą funkcję smarującą olej silnikowy sprawia, że poszczególne elementy silnika nie zużywają się prawie wcale, co w znacznym stopniu zwiększa ich żywotność.

Podstawowe składniki każdego oleju silnikowego to frakcje, powstałe w wyniku destylacji ropy naftowej lub ich odpowiedniki syntetyczne.  W zależności od stopnia uszlachetnienia frakcji, a także ilości ich syntetycznych odpowiedników, oleje silnikowe dzielimy na mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne.

Oleje mineralne to oleje powstałe z produktów destylacji ropy naftowej, poddane podstawowemu uszlachetnieniu.  Posiadają one wysoką lepkość i niskie właściwości chłodzące i ochronne silnika.

Oleje półsyntetyczne powstałe z destylatów ropy naftowej poddanych rozbudowanemu uszlachetnieniu, to oleje charakteryzujące się właściwościami pośrednimi pomiędzy olejami mineralnymi i syntetycznymi. Gwarantują one bardziej wydajne smarowanie i lepszą ochronę silnika niż oleje mineralne.

Oleje syntetyczne to produkty powstałe z baz olejowych otrzymanych poprzez syntezę chemiczną. Zapewniają one znacznie lepsze chłodzenie, oczyszczanie i smarowanie ruchomych elementów silnika niż oleje mineralne.

Umiejętny dobór oleju silnikowego to dłuższa żywotność i eksploatacja silnika naszego pojazdu. Do silników samochodów starczych, z dużym przebiegiem, do których używano olejów mineralnych, oleju syntetycznego stosować nie należy. Wypłukuje on bowiem w nadmiarze nagromadzone przez lata zanieczyszczenia, które przemieszczając się mogą wyrządzić w silniku wiele szkód. Pamiętać też należy, że pod żadnym pozorem nie wolno mieszać oleju mineralnego z syntetycznym, a jedynie z półsyntetycznym.

Porady i testy motoryzacyjne

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3113

Szybka dostawa zgodna z zamówieniem.Polecam MotoChemie

Błyskawiczna wysyłka, serdecznie polecam.

Polecam!!! Szybko, sprawnie i towar zgodny z opisem.


Certyfikaty Motochemia

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2018 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software