Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Oleje przekładniowe >
- Skrzynia Automatyczna
< Powrót do: Oleje przekładniowe
Oleje do automatycznej skrzyni biegów - oleje przekładniowe ATF
Co to jest olej przekładniowy ATF?
ATF (ang. Automatic Transmission Fluid) jest specjalnym typem oleju przekładniowego, który dedykowany jest do pojazdów wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów. W celu jego odróżnienia od olejów silnikowych najczęściej barwiony jest na kolor czerwony (np. Mobil ATF 220 1L) lub zielony. Oleje tego typu są zoptymalizowane pod sprawne i wydajne funkcjonowanie sprzęgła hydrokinetycznego, systemu sprzęgieł sterujących przełożeniami oraz system hydrauliczny. Cechuje je niska lepkość pozwalająca na dokładne smarowanie wszystkich elementów wewnątrz automatycznej skrzyni. Warto wspomnieć, że oleje ATF stosowane są nie tylko w skrzyniach biegu, ale również w mostach napędowych samochodów terenowych czy systemach wspomagania układu kierowniczego.
Podstawowe cechy i zadania oleju do skrzyni automatycznej.
Oleje przekładniowe dedykowane do automatycznych skrzyni biegów (np. Valvoline MaxLife ATF 1L) cechuje:
- Wysoka stabilność termiczna.
- Niska ściśliwość, a więc i odporność na nacisk.
- Dobra płynność w niskich i wysokich temperaturach.
- Odporność na ścinanie.
- kompatybilność z uszczelkami i uszczelniaczami skrzyni.
Odpowiadają one przede wszystkim za:
- Redukcję tarcia wewnętrznych elementów przekładni.
- Obniżenie temperatury pracy skrzyni.
Jaki olej do automatycznej skrzyni biegów wybrać?
Dobór oleju przekładniowego nie jest trudny, pod warunkiem, że posiadamy instrukcję obsługi naszego samochodu. To właśnie z niej pobieramy informacje na temat wymaganej klasy oleju ATF, jego norm i specyfikacji oraz właściwości. W instrukcji znajdziemy także pojemność układu smarowania. To właśnie dzięki niej będziemy wiedzieć, ile oleju przekładniowego wejdzie do skrzyni automatycznej. Jeśli jednak nie posiadamy instrukcji — nic straconego. Możemy po prostu zatelefonować do ASO naszego samochodu i poprosić pracownika o podanie specyfikacji oleju lub skorzystać z katalogów przygotowanych przez producentów oleju. Takie katalogi posiadają między innymi producenci olejów Valvoline, Total, Motul, Ravenol i wielu innych. Jeśli nadal zastanawiasz się ile oleju do skrzyni biegów zakupić, sprawdź jeden z katalogów ich producentów.
Normy i specyfikacje olejów przekładniowych ATF.
Tak jak oleje silnikowe, tak i oleje do skrzyni biegów automatycznych posiadają swoje normy i specyfikacje. Do najpopularniejszych z nich zaliczymy normy:
- Dexron – wprowadzone przez firmę General Motors.
- Mercon – wprowadzone przez firmę Ford.
- Mopar ATF4+ - wprowadzone przez firmę Chrysler.
W przypadku olejów przekładniowych ATF zdecydowanie najczęściej spotkamy się z normą Dexron. Oleje oznaczone tą normą są bardzo często wykorzystywane do przekładni kierowniczych (Oleje z normą Dexron II np. Hipol ATF IID 1L) oraz nowoczesnych skrzyniach automatycznych (Oleje z normą Dexron III lub wyższą np. Valvoline MaxLife ATF 1L).
Co ile kilometrów wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów?
Jak często powinna następować wymiana oleju w skrzyni biegów? To pytanie, które mrozi krew w żyłach niejednemu kierowcy. Niestety olej przekładniowy należy do tych płynów eksploatacyjnych, które wymieniane są zdecydowanie najrzadziej. Tymczasem wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów powinna następować regularnie po przejechaniu 30 – 45 tys. km. Co więcej, w przypadku nowych samochodów, gdzie olej przekładniowy nie był jeszcze wymieniany, pierwszy serwis płynu ATF powinien nastąpić po przejechaniu 30 – 60 tys. km.
Najpopularniejsze oleje ATF w sklepie motochemia.pl
Oleje przekładniowe ATF to specyficzny typ środka smarnego, który wykorzystywany jest nie tylko do skrzyni automatycznej, ale również przekładni kierowniczej. Z tego powodu cieszy się on wciąż rosnącą popularnością. Najchętniej wybieranym płynem ATF w naszym sklepie jest Mobil ATF 220 1L. Zaraz za nim plasuje się niezwykle popularny Valvoline MaxLife ATF 1L. Peleton ten zamyka produkt K2 ATF III 1L. Pomimo że olej do skrzyni automatycznej marki Orlen jako jedyny wśród płynów ATF występuje u nas w dwóch pojemnościach tj. Hipol ATF IID 1L i Hipol ATF IID 5L, jest to olej, który wzbudza wśród naszych klientów najmniejsze zainteresowanie.
Oleje do skrzyni automatycznej – opinie.
Serdecznie zachęcamy do opiniowana zakupionych w naszym sklepie olejów przekładniowych ATF. Dokładny opis produktu i jego ocena wraz z informacją, do jakiego samochodu został użyty, może pomóc przyszłym kupującym w odpowiednim doborze oleju do automatycznej skrzyni biegów lub przekładni kierowniczej. Oto niektóre z komentarzy pozostawionych przez kupujących w powyższej kategorii:
Bardzo dobry olej za świetną cenę!! – wpis użytkownika Bartosz na temat produktu K2 ATF III 1L Olej Przekładniowy do Skrzyni Biegów Automatycznej
Norma Dexron VI mówi sama za siebie :) – opinia klienta Parabare po zakupieniu Valvoline MaxLife ATF 1L Olej Przekładniowy do Skrzyni Biegów Automatycznej
Świetny olej, skrzynia chodzi na nim jak masełko!! Co Mobil to Mobil! – zdanie użytkownika Darek o stosowaniu oleju Mobil ATF 220 1L Olej Przekładniowy do Skrzyni Biegów Automatycznej
O ile każdy kierowca wie, że olej silnikowy należy co jakiś czas wymieniać, niewielu użytkowników...więcej
Pompa paliwa jest jednym z najważniejszych elementów układu zasilania paliwem aut spalinowych. Dotyczy to nie tylko samochodów z silnikiem benzynowym, ale także aut z silnikiem Diesla. To podzespół, który "napędza" paliwo, tak aby mogło ono bezpiecznie dotrzeć z baku paliwa, bezpośrednio do jednostki napędowej. Nierzadko pompa paliwowa musi zatem przetransportować benzynę lub olej napędowy przez długość całego samochodu. Takie działanie wymaga od tego niepozornego urządzenia wyjątkowej wydajności i skuteczności. Nic więc dziwnego, że nawet niewielka awaria tego elementu potrafi przysporzyć znacznych problemów w użytkowaniu pojazdu. W skrajnych wypadkach uszkodzona pompa paliwa może doprowadzić nawet do całkowitego unieruchomienia auta. Jakie są objawy awarii pompy paliwa? Za co dokładnie ona odpowiada? Na te oraz inne pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule blogowym.
Czytaj więcejJeszcze całkiem nie tak dawno czarny dym z rury wydechowej samochodu z silnikiem Diesla uważano za zjawisko normalne. W końcu Diesel musi dymić. Choć powiedzenie to przetrwało do dzisiejszych czasów w formie żartu, współczesne samochody z silnikami Diesla zaopatrzone w nowoczesne systemy katalityczne, tak naprawdę przestały generować za sobą kłęby czarnego dymu. Gdy jednak dym się pojawi lub - co gorsza - zacznie pojawiać się często podczas codziennej jazdy, może zwiastować awarię silnika lub jego osprzętu. Co zatem oznacza czarny dym z rury wydechowej Diesla? O Tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejbardzo dobry kontakt, szybka wysyłka, ogólnie rewelacja
wszystko szybko i bez problemowo
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2023 https://www.motochemia.pl