Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Producenci >
- Lotos
Lotos - oleje do silnika, przekładniowe i płyny eksploatacyjne
Lotos Oil to jeden z największych w Polsce producentów olejów i płynów eksploatacyjnych dedykowanych dla rynku motoryzacyjnego. Oferuje szeroką gamę środków smarnych, które cechuje wysoka jakość oraz bardzo dobre parametry technologiczne. Główna linia produktów marki obejmuje:
- Samochodowe oleje silnikowe.
- Oleje silnikowe dla pojazdów ciężarowych.
- Oleje przekładniowe.
- Płyny eksploatacyjne.
Oprócz tych głównych nurtów, marka Lotos oferuje także środki dla innych gałęzi przemysłu. Wśród nich znajdziemy oleje i smary dla rolnictwa, środki smarne dla przemysłu, oleje żeglugowe, produkty dla kolei, a nawet oleje bazowe.
Oleje samochodowe Lotos
Użytkownikom samochodów osobowych marka Lotos znana jest przede wszystkim z olejów silnikowych. Oleje te, a w zasadzie aplikowane do olejów bazowych dodatki uszlachetniające, tworzone są przy współpracy z wiodącymi ekspertami w tej dziedzinie. Aby zapewnić najwyższą jakość sprzedawanych produktów, każdy nowy olej Lotos przechodzi liczne próby. Mają one sprawdzić skuteczność działania oleju podczas codziennej eksploatacji samochodu. Wśród olejów marki rozróżnić możemy różne serie takie jak:
- Lotos Aurum
- Lotos Quazar
- Lotos Quazar Dynamic
- Lotos Synthetic
- Lotos Semisynthetic
- Lotos Mineral
Pomiędzy nimi znajdziemy oleje silnikowe syntetyczne, oleje półsyntetyczne i oleje mineralne o następujących lepkościach SAE:
- Lotos olej silnikowy syntetyczny SAE 5W30, 5W40, 10W40, 0W20, 0W30 (np. Lotos Synthetic Plus 5W40 4 L).
- Lotos olej silnikowy półsyntetyk SAE 10W40 (np. Lotos Semisynthetic 10W40 4 L Thermal Control).
- Lotos olej silnikowy mineralny SAE 15W40, 20W50 (np. Lotos Mineral SN 15W40 5 L).
Oferta olejów Lotos jest wyjątkowo obszerna. Znajdziemy w niej produkty spełniające niemal wszystkie obecne normy. Z powodzeniem dobierzemy zatem oleje o specyfikacjach ACEA A1/B1, A3/B4, A5/B5, C2 i C3. Bez problemu znajdziemy również oleje spełniające indywidualne wymagania producentów aut. Do takich wymagań należą między innymi normy: VW 504 00/507 00, VW 505 00/505 01 MB 229.51/229.31 BMW LL-04, GM Dexos2 i Dexos1, Ford WSS-M2C-913C i wiele innych. Oleje Lotos są zazwyczaj uniwersalne. Oznacza to, że w większości przypadków będą pasować do wszystkich rodzajów silników, które zasilane mogą być benzyną, olejem napędowym (Diesel), oraz gazem LPG i CNG.
Oleje Lotos do samochodów ciężarowych
Kierowcom samochodów ciężarowych Lotos kojarzy się przede wszystkim z serią olejów silnikowych Turdus. To specjalna gama środków smarnych dedykowanych do silników montowanych w samochodach ciężarowych. Oleje tego typu stanowią jeden z najbardziej zaawansowanych systemów smarnych. Przeznaczone są do nowoczesnej konstrukcji jednostek napędowych pojazdów ciężarowych, autobusów, a nawet ciągników rolniczych. Podobnie jak w przypadku olejów silnikowych do samochodów osobowych, także i tu znajdziemy oleje o różnych lepkościach. Wśród serii olejów Turdus wyróżnimy:
- Lotos Turdus olej silnikowy syntetyczny 5W30, 10W40 (np. Lotos Turdus Powertec 5100 FE 5W-30).
- Lotos Turdus olej silnikowy półsyntetyczny 10W40 (np. Lotos Turdus Powertec3000 10W-40).
- Lotos Turdus olej silnikowy mineralny 15W40 (np. Lotos Turdus SHPD 15W-40).
Oleje Lotos Turdus z powodzeniem spełniają normy wymagane przez producentów samochodów ciężarowych. Należą do nich między innymi specyfikacje: MTU TYP 2.1, 3; Renault RLD-2,RLD-3; VOLVO VDS-3, VDS-4; Scania LDF-2, Mb 228.31, MAN M 3275-1. Wśród produktów tej marki znajdziemy również środki smarne, które posiadają współczesne normy jakościowe ACEA E2, E4, E5, E6, E7, E9.
Lotos – oleje przekładniowe do skrzyni biegów manualnej i automatycznej
Marka Lotos posiada w swojej ofercie również oleje dedykowane do różnego typu przekładni. Stanowią one wysoce zmodyfikowane oleje bazowe, które wzbogacone zostały odpowiednimi pakietami dodatków uszlachetniających. Głównego podziału tych środków smarnych możemy dokonać na:
- Oleje do manualnej skrzyni biegów (np. Lotos Titanis Super GL-5 80W-90)
- Oleje do automatycznej skrzyni biegów (np. LOTOS ATF IID).
Oleje do skrzyni manualnej to oleje klasy GL-4, GL-5. Podobnie jak oleje silnikowe, przekładniówki posiadają różne lepkości. Są one jednak dużo wyższe niż w olejach silnikowych, ponieważ przekładnie zazwyczaj pracują pod znacznie większym obciążeniem niż sam silnik. Wśród lepkości olejów do manualnej skrzyni biegów wyróżnimy:
- Olej przekładniowy 75W90 (np. Lotos Titanis Super GL-5 75W-90).
- Olej przekładniowy 80W90 (np. Lotos Parus GL-4 80W90).
- Olej do przekładni 80W (np. Lotos Oriolis 80W).
- Olej przekładniowy 80W140 (np. Lotos Titanis Super GL-5 80W-140).
- Olej przekładniowy 85W140 (np. Lotos Titanis LS GL-5 85W-140).
Oleje te posiadają wymagania większości producentów aut, spełniając między innymi niektóre z norm: ZF TE-ML 01, 02B, 05A, 05C, 07A, 08 12C, 12L 12M, 12N, 16B, 16C, 16E, 16F, 17B, 19B, 21A, 21C, MAN 341 E2/341 Z2/342 M2, M3/342, Scania STO 1:0 oraz wielu innych.
Oleje do skrzyni automatycznych oznaczane są skrótem ATF (ang. Automatic Transmission Fluid). Nie mają one określonych lepkości SAE, a rozróżniane są według norm jakościowych, które spełniają. Jedną z najczęściej spotykaną norm w olejach tego typu jest wprowadzona przez koncern General Motors norma Dexron. Oleje ATF marki Lotos mają niektóre z norm określanych według tej klasyfikacji. Należą do nich normy takie jak: Dexron II (II D), Dexron III (III D, III E, III G). W linii produktowej polskiego producenta znajdziemy również oleje przekładniowe do bezstopniowej skrzyni CVT. Znajdują one zastosowanie przede wszystkim w pojazdach produkcji azjatyckiej. Warto wspomnieć o tym, że oleje ATF mogą być również stosowane jako olej do wspomagania kierownicy, olej do układów hydraulicznych i olej hydrauliczny HVLP i HLPD.
Płyny eksploatacyjne Lotos
Lotos jako marka produktów dedykowanych dla przemysłu motoryzacyjnego, oprócz olejów silnikowych i olejów przekładniowych oferuje także różnego rodzaju płyny eksploatacyjne. W linii produktów znajdziemy zatem:
- Płyn chłodniczy (np. LOTOS Płyn do chłodnic Glixol Long Life).
- Olej do hamulców (np. LOTOS Płyn hamulcowy DOT-4).
- Płyn hydrauliczny (np. LOTOS Płyn hydrauliczny DA-1).
- Płyn do spryskiwaczy (np. Lotos Płyn do sprysków letni).
- Dodatek do paliwa (np. LOTOS Uszlachetniacz do benzyny).
Jaki olej Lotos wybrać? Jak dobrać olej?
Oleje Lotos dobieramy dokładnie w ten sam sposób, co inne oleje silnikowe czy przekładniowe. Możemy w tym celu skorzystać z katalogu online na stronie producenta lub posłużyć się normami producenta naszego samochodu, które znajdują się w instrukcji pojazdu. To właśnie tam znajdziemy informacje na temat tego, czy do naszego auta powinniśmy zastosować olej 5W30, olej 5W40, czy może 10W40. Tam też znajdziemy specyfikacje producenta takie jak VW 505 00/ 505 01 (w przypadku pojazdów grupy VAG), czy LL-04 (w przypadku marki BMW), według których powinniśmy dobrać odpowiedni olej do naszego samochodu.
Gdzie kupić oleje Lotos?
Olej Lotos można zakupić nie tylko na stacjach tej firmy. Za dużo niższą cenę można nabyć je między innymi w naszym sklepie on-line motochemia.pl, a także w sklepach stacjonarnych na ul. Centralnej 51 i Wincentego Danka 10/U3 w Krakowie. Przy zakupie większych ilości tego oleju możliwe jest uzyskanie ceny hurtowej na wszystkie oleje Lotos.
Mycie samochodu to nie tylko czyszczenie lakieru karoserii z brudu i zanieczyszczeń drogowych. To także mycie alufelg,...więcej
W każdym aucie pod nogami zarówno kierowcy jak i pasażerów znajdują się dywaniki samochodowe. W...więcej
Czysty samochód to wizytówka każdego kierowcy. To między innymi z tego powodu myjemy nasze auto i staramy...więcej
Zobacz więcej
Jeszcze całkiem nie tak dawno czarny dym z rury wydechowej samochodu z silnikiem Diesla uważano za zjawisko normalne. W końcu Diesel musi dymić. Choć powiedzenie to przetrwało do dzisiejszych czasów w formie żartu, współczesne samochody z silnikami Diesla zaopatrzone w nowoczesne systemy katalityczne, tak naprawdę przestały generować za sobą kłęby czarnego dymu. Gdy jednak dym się pojawi lub - co gorsza - zacznie pojawiać się często podczas codziennej jazdy, może zwiastować awarię silnika lub jego osprzętu. Co zatem oznacza czarny dym z rury wydechowej Diesla? O Tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejSamochód jest narzędziem, które złożone jest z wielu pojedynczych podzespołów. Naturalnym jest więc, że podczas codziennej jego eksploatacji poszczególne części samochodowe ulegają zużyciu. Niektóre z nich wymagają jednak nieco większej uwagi. Dotyczy to przede wszystkim części eksploatacyjnych, do których należą między innymi filtry samochodowe. Szczególnym przypadkiem filtra do auta jest filtr paliwa. Niesłusznie pomijany przez kierowców podczas okresowych wymian, pełni w nim bardzo ważną funkcję. Za co dokładnie odpowiada filtr paliwa? Jakie są objawy jego zapchania? Na te i inne pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejWszystko zgodne z opisem, szybka wysyłka.
sklep godny polecenia, wszystko na czas
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2023 https://www.motochemia.pl