Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Lakiery >
- Lakiery >
- Gumy i folie
< Powrót do: Lakiery
Płynna guma w sprayu do felg, plastików i karoserii
Co to jest guma w sprayu?
Guma w sprayu (np. K2 Color Flex Czarny Mat 400ml Guma w Sprayu) to specjalna farba o konsystencji gumy, która może zostać naniesiona na niemal każdą powierzchnię. Często zamiennie nazywana jest również folią w sprayu. Po nałożeniu kilku kolejnych warstw tworzy zwartą i wytrzymałą powłokę ochronną. Elementem, który odróżnia ją od zwykłego lakieru akrylowego czy emalii uniwersalnej jest możliwość jej usunięcia z pomalowanej powierzchni w każdym momencie, bez szkody dla pomalowanego elementu. Z tego powodu do jej największych zalet należy zaliczyć możliwość szybkiej zmiany koloru interesującego nas przedmiotu.
Aplikacja gumy w sprayu.
Nanoszenie gumy w sprayu nie jest trudne. Wygląda ono mniej więcej tak samo, jak w przypadku aplikacji tradycyjnej farby w aerozolu. Sposób użycia tego typu środków możemy opisać zatem w następujących punktach:
-
Dokładnie odtłuścić powierzchnię przed malowaniem przy pomocy preparatu odtłuszczającego (np. K2 Klinet T6 770 ml)
-
Przed użyciem dobrze wstrząsnąć opakowaniem z gumą w sprayu.
-
Gumę w sprayu (np. Deco Color Plasti Skin Czarny 9005 400 ml Folia w Sprayu Matowa) nanosić w odległości 20-30 cm od powierzchni malowanej.
-
Dla uzyskania najlepszej ochrony i dobrej elastyczności nałożyć od 3 do 5 cienkich warstw preparatu.
-
Kolejne warstwy nanosić na siebie w odstępie czasowym od 1 do 5 minut (w zależności od temperatury otoczenia).
-
Wstępne utwardzenie powłoki powinno nastąpić po 10 minutach. Pełne utwardzenie po około 2 godzinach.
Oczywiście w zależności od tego, czy wybierzemy gumę w sprayu K2 Color Flex, Deco Color Plasti Skin, czy Plasti Dip, malowanie może nieznacznie się różnić. Dlatego przed użyciem tego typu środka należy dokładnie przeczytać jego instrukcję.
Jak usunąć gumę w sprayu?
Usuwanie gumy w sprayu (np. K2 Color Flex Biały 400 ml Guma w Sprayu) z pomalowanej powierzchni nie jest trudne pod warunkiem, że została ona nałożona prawidłowo (minimum 3 warstwy). Jeśli chcemy zdjąć zaaplikowaną wcześniej gumę, należy w jednym miejscu podważyć krawędź powłoki. Następnie ręcznie odrywamy całą resztę powłoki. W ten sposób bez problemu powinniśmy usunąć całą gumę z pomalowanej powierzchni.
Jakie wykończenie posiada guma w sprayu?
Folie i gumy w sprayu posiadają zazwyczaj wykończenie matowe. Dotyczy to między innymi preparatów Plasti Skin (np. Deco Color Plasti Skin Czerwony 3000 400 ml) i Plasti Dip (z wyjątkiem koloru czarnego). Wyjątkiem od reguły są preparaty marki K2. Color Flex gumy w sprayu (np. K2 Color Flex Żółty 400 ml) oferowane przez tego producenta posiadają wykończenie połyskujące (glossy). Jedynie kolor czarny występuje w wykończeniu matowym i połyskującym.
Guma w sprayu – kolory.
Wszelkie płynne gumy w sprayu znajdziemy w różnych wariantach kolorystycznych. Do najpopularniejszych należą oczywiście kolory czarny mat (np. Deco Color Plasti Skin Czarny Mat 400 ml) i czarny połysk (np. K2 Color Flex Czarny Połysk 400 ml). Kolory, w jakich najczęściej występują gumy w sprayu to: Aluminium, Antracyt, Bezbarwny, Biały, Brązowy, Carbon, Czarny, Czerwony, Fioletowy, Granatowy, Niebieski, Pomarańczowy, Różowy, Srebrny, Szary, Wiśniowy, Zielony, Złoty, Żółty. Oczywiście to nie wszystko. Plasti Dip posiada w swojej gamie kolory z wykończeniem typu kameleon. Co to oznacza? Jest to typ lakieru, który nałożony na powierzchnię zmienia barwę w zależności od kąta padania światła.
Guma w sprayu czy folia w sprayu?
Odpowiedź na to pytanie nie jest trudna. Konsumenci, jak i sami producenci, bardzo często używają tej nazwy zamiennie. Produkt spod szyldu marki K2 (np. K2 Color Flex Bezbarwny 400 ml) nosi nazwę guma w sprayu, a Deco Color własną wersję tego preparatu (np. Deco Color Plasti Skin Bezbarwny 400 ml) nazywa folią w sprayu. Efekt działania obu produktów jest oczywiście ten sam.
Zastosowanie gumy w sprayu.
Płynna guma w sprayu ma bardzo szerokie zastosowanie. Może być użyta do zmiany koloru elementów wykonanych z plastiku, metalu, aluminium, a nawet szkła. W motoryzacji najczęściej wykorzystywana jest jako:
-
Guma w sprayu do felg.
-
Guma w sprayu do lakieru karoserii.
-
Guma w sprayu do plastików zewnętrznych.
-
Guma w sprayu do lakierowania plastików wewnętrznych.
Preparat ten sprawdzi się również w domu. Z jego pomocą możemy z powodzeniem zmienić barwę elementów wykończenia łazienki, dekoracji, a nawet mebli.
Najpopularniejsze gumy w sprayu.
Do najpopularniejszych preparatów typu guma w sprayu należą środki K2 Color Flex oraz Plasti Dip. Tuż za nimi plasuje się ich odpowiednik marki Deco Color, czyli Plasti Skin. Popularność tego typu środków należy rozpatrywać kolorami. Do najczęściej wybieranych przez naszych klientów barw zaliczymy oczywiście kolor czarny mat (np. Deco Color Plasti Skin Czarny Mat 400 ml) i czarny połysk (np. K2 Color Flex Czarny Połysk 400 ml). Tuż za nimi plasuje się kolor bezbarwny (np. K2 Color Flex Bezbarwny 400 ml), biały (np. Deco Color Plasti Skin Biały 400 ml) oraz carbon (K2 Color Flex Carbon 400 ml). Jaskrawe kolory wybierane są znacznie rzadziej. Najczęściej używane są one do zmiany barwy felg aluminiowych. Kolory stonowane służą przeważnie do lakierowania plastików wewnętrznych, zderzaków, lusterek i wielu innych.
Guma w sprayu – opinie.
Opinie na temat gumy w sprayu są bardzo różne. Często zdarza się, że negatywne oceny są wystawiane niesprawiedliwie. Powód jest prosty. Zbyt mała ilość nałożonych warstw nie zapewnia gumowej powłoce odpowiedniej trwałości. Ten sam powód jest przyczyną występowania trudności w odrywaniu gumy z pomalowanej powierzchni. My jak zawsze zachęcamy naszych klientów do pozostawienia opinii pod zakupionym przez nich produktem. Tym bardziej, jeśli jest to guma w sprayu. Komentarze dotyczące testów długodystansowych są zawsze mile widziane. Pomagają one nie tylko nam w ocenie oferowanego produktu. Pomagają także naszym klientom w doborze najlepszego preparatu do ich potrzeb.
Bardzo fajny produkt, zrobiłem nim moje felgi, auto nabrało fajnego sportowego wyglądu - wpis użytkownika Maxim po zastosowaniu produktu Deco Color Plasti Skin Czarny 9005 400ml Folia w Sprayu Matowa
Na moje alusy rewelka, auto jest w czarnej perle, teraz alusy też ciemne, jestem giga zadowolony - zdanie klienta Kosmo na temat preparatu K2 Color Flex Czarny Mat 400ml Guma w Sprayu
Elementy plastikowe ładnie pomalowane, wystarczyły dwie warstwy. Polecam ten spray. - opinia użytkownika Jan po zakupieniu środka K2 Color Flex Carbon 400ml Guma w Sprayu
Posiadacze samochodów stają niekiedy w obliczu konieczności polakierowania swojego pojazdu. Czasami jest to...więcej
Postanowiliśmy przetestować na własnej skórze dostępną od pewnego czasu w naszym sklepie folie w spray'u Plasti...więcej
Do dzisiaj nie wiedzieliśmy jak długo na masce lub felgach potrafi wytrzymać folia w sprayu (popularnie nazywana gumą w...więcej
Pompa paliwa jest jednym z najważniejszych elementów układu zasilania paliwem aut spalinowych. Dotyczy to nie tylko samochodów z silnikiem benzynowym, ale także aut z silnikiem Diesla. To podzespół, który "napędza" paliwo, tak aby mogło ono bezpiecznie dotrzeć z baku paliwa, bezpośrednio do jednostki napędowej. Nierzadko pompa paliwowa musi zatem przetransportować benzynę lub olej napędowy przez długość całego samochodu. Takie działanie wymaga od tego niepozornego urządzenia wyjątkowej wydajności i skuteczności. Nic więc dziwnego, że nawet niewielka awaria tego elementu potrafi przysporzyć znacznych problemów w użytkowaniu pojazdu. W skrajnych wypadkach uszkodzona pompa paliwa może doprowadzić nawet do całkowitego unieruchomienia auta. Jakie są objawy awarii pompy paliwa? Za co dokładnie ona odpowiada? Na te oraz inne pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule blogowym.
Czytaj więcejJeszcze całkiem nie tak dawno czarny dym z rury wydechowej samochodu z silnikiem Diesla uważano za zjawisko normalne. W końcu Diesel musi dymić. Choć powiedzenie to przetrwało do dzisiejszych czasów w formie żartu, współczesne samochody z silnikami Diesla zaopatrzone w nowoczesne systemy katalityczne, tak naprawdę przestały generować za sobą kłęby czarnego dymu. Gdy jednak dym się pojawi lub - co gorsza - zacznie pojawiać się często podczas codziennej jazdy, może zwiastować awarię silnika lub jego osprzętu. Co zatem oznacza czarny dym z rury wydechowej Diesla? O Tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejbardzo dobry kontakt, szybka wysyłka, ogólnie rewelacja
wszystko szybko i bez problemowo
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2023 https://www.motochemia.pl