Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Lakiernictwo >
- Materiały ścierne
< Powrót do: Lakiernictwo
Materiały ścierne papier ścierny w arkuszach, na metry, krążki ścierne na rzep, włóknina ścierna
Co to są materiały ścierne?
Materiały ścierne to specjalne wyroby stosowane do szlifowania i polerowania. Wśród najpopularniejszych wyrobów ściernych możemy wyróżnić:
- Papiery ścierne (np. Indasa Rhynowet Sheet Red Line P2000 Papier Ścierny Wodny).
- Włókniny ścierne (np. Mirka Mirlon P360 Włóknina Ścierna Bordowa 150x200 mm 1 szt.).
- Tarcze z włókniny ściernej (np. Indasa Tarcza Zdzierakowa na Trzpień 150 mm x 13 mm 1 szt.).
- Pasty ścierne i pasty polerskie (np. Menzerna 1000 Heavy Cut Compound 250 ml).
Co to jest papier ścierny?
Papier ścierny (np. Indasa Rhynodry White Line P60 Papier Ścierny na Sucho 115 mm x 1 m) należy do szerokiej grupy wyrobów ściernych, które dedykowane są do obróbki mechanicznej przedmiotów wykonanych z tworzywa sztucznego, drewna, metalu i wielu innych. Papier tego typu charakteryzuje ziarno ścierne znajdujące się na jednej z jego stron. Płótno ścierne złożone jest z trzech podstawowych elementów.
- Warstwy podkładowej, która stanowi podstawę papieru ściernego.
- Kleju, który łączy warstwę podkładową z ziarnem ściernym.
- Warstwy ściernej, czyli elementu roboczego.
Warstwę podstawową najczęściej tworzy zwykły karton. Za warstwę kleju służą różnego typu żywice syntetyczne. Warstwę ścierną współczesnych papierów ściernych tworzą najczęściej korund lub karborund.
Papier ścierny – rodzaje.
W sprzedaży znajdziemy wiele różnych typów papieru ściernego. Z tego powodu istnieje wyjątkowo dużo sposobów ich klasyfikacji. Podstawowy podział obejmuje:
- Papiery ścierne drobnoziarniste (np. Indasa Rhynowet Sheet Red Line P2500 Papier Ścierny Wodny 230 x 280 mm 1 szt.)
- Papiery ścierne gruboziarniste (np. Indasa Rhynodry White Line P120 Papier Ścierny na Sucho 115 mm x 1 m).
Papiery gruboziarniste to takie, których gradacja bądź granulacja mieści się w przedziale P10 – P400. Powyżej tej granicy, mówimy już o papierach drobnoziarnistych, czyli takich, których granulacja przekracza P600. Innym podziałem, jaki możemy dokonać na papierach ściernych, jest ich rozróżnienie na:
- Papiery ścierne zwykłe (np. Indasa Rhynogrip Red Line P1200 Papier Ścierny Krążek 150 mm 6 Otworów 1szt.).
- Papiery ścierne wodoodporne (np. K2 Krążek ścierny 150 mm gradacja 100 z otworami 6+1 krążki ścierne na folii na rzep).
Papiery ścierne zwykłe to papiery, których warstwę podkładową stanowi papier. Z tego powodu w żaden sposób nie są one odporne na wodę. W przypadku papierów wodoodpornych podstawę stanowi zwykle folia. Zapewnia ona nie tylko wodoodporność, ale również dodatkową ochronę termiczną. Innymi słowy, folia zapobiega nie tylko przemoczeniu papieru, ale także przegrzaniu. Papiery wodoodporne są często również papierami ściernymi wodnymi. Co to są papiery ścierne wodne? To takie materiały ścierne, które pozwalają na obróbkę materiału na mokro. Bardzo często tego typu papiery stosowane są w lakiernictwie, ponieważ zapobiegają pyleniu podczas obróbki.
Ostatnim równie ważnym podziałem papierów ściernych jest ich klasyfikacja ze względu na formę, w jakiej występują. W tym przypadku wyróżnić możemy:
- Papier ścierny w arkuszu (np. Starcke Matador 991A Softflex P3000 Papier Ścierny Wodny 230x280mm 1 szt.) - papier ścierny wodny lub zwykły. Stosowany do obróbki ręcznej.
- Krążki ścierne na rzep (np. Indasa Rhynogrip White Line P120 Papier Ścierny Krążek 150 mm z otworami 1 szt.) - materiał ścierny wykorzystywany w elektrycznych i pneumatycznych szlifierkach oscylacyjnych. Często spotkamy papiery ściernie z otworami. Służą one do odsysania startego materiału, co zapobiega pyleniu.
- Papier ścierny bezkońcowy – to specjalny typ papieru ściernego, który wykorzystywany jest w szlifierkach taśmowych.
- Papier ścierny w rolce (np. Indasa Rhynodry White Line P40 Papier Ścierny na Sucho 115 mm x 1 m) – materiał ścierny dostępny w różnej granulacji zwinięty w rolkę. W całej rolce znajdziemy ok. 50 metrów papieru ściernego. Najczęściej sprzedawany na metry.
- Tarcze zdzierakowe z papierem ściernym – to specjalny typ papieru ściernego zamocowanego na tarczy do szlifierki elektrycznej.
- Gąbki z papierem ściernym – materiał ścierny zamocowany na elastycznej gąbce.
Papiery ścierne – gradacje.
Gradacje papierów ściernych, a także innych materiałów tego typu określają ich właściwości ścierne. Im niższa gradacja, tym wyższa jest ścierność danego materiału. Im wyższa gradacja, tym ścierność będzie niższa. Tłumacząc na przykładzie, papier ścierny o gradacji P2500 będzie mniej ścierny nić papier ścierny o gradacji P100 (np. Indasa Rhynodry White Line P100 Papier Ścierny na Sucho 115 mm x 1 m). Z tego powodu papier P2500 (np. Indasa Rhynowet Sheet Red Line P2500 Papier Ścierny Wodny 230 x 280 mm 1 szt.) idealnie nada się do polerowania reflektorów, natomiast papier P100 lepiej poradzi sobie jako papier ścierny do drewna. Najpopularniejsze ziarnistości papierów i innych materiałów ściernych obejmują gradacje: P40, P60, P80, P100, P120, P150, P180, P220, P240, P320, P360, P400, P500, P600, P800, P1000, P1200, P1500, P2000, P2500, P3000.
Materiały ścierne – zastosowanie.
Do czego są używane materiały ścierne? Wszelkie wyroby ścierne stosowane są przede wszystkim do obróbki materiałów takich jak metal, drewno, plastik, ceramika, szkło, beton, tynk, marmur i wiele, wiele innych. Stosowane są między innymi w motoryzacji, budownictwie, przemyśle rzemieślniczym, czy stolarce. Mnogość zastosowań papierów ściernych jest tak duża, że nie jesteśmy w stanie ich tu wszystkich wymienić. Z tego właśnie powodu tak często możemy usłyszeć pytania dotyczące doboru odpowiedniej gradacji papieru do danej czynności (np. Jaki papier ścierny do polerowania lamp użyć? Jaki papier ścierny do gładzi zastosować? Czy też po prostu, jaki papier ścierny użyć do szpachli, drewna i metalu?). A oto kilka opinii naszych klientów na temat zakupionych produktów:
Dobry papier ścierny, świetny do ściągania powłok lakieru, polecam – wpis użytkownika Tymek o stosowaniu papieru ściernego Indasa Rhynogrip White Line P220 Papier Ścierny Krążek 150mm 6 Otworów 1szt.
Krążki w 100% się sprawdzają, kupuję zawsze hurtową ilość, bo dużo tego wykorzystuję, cena super – opinia klienta Darek na temat K2 Krążek ścierny 150mm gradacja 800 otwory 6+1 krążki ścierne na folii na rzep
Renowacja papierem ściernym od Indasy przebiegła wzorowo, papier nie rwie się zbyt szybko za co ogromny plus. – zdanie użytkownika Timon po zastosowaniu Indasa Rhynowet Sheet Red Line P2000 Papier Ścierny Wodny 230x280mm 1szt.
Szlifowanie, czyli obróbka ścierna to jedna z najbardziej charakterystycznych czynności wykonywanych w celu...więcej
Codzienne użytkowanie samochodu powoduje ryzyko, że nasz pojazd może ulec większym lub mniejszym uszkodzeniom....więcej
Podczas eksploatacji samochodu wiele podzespołów traci swoją sprawność. Nie inaczej jest w przypadku...więcej
Pompa paliwa jest jednym z najważniejszych elementów układu zasilania paliwem aut spalinowych. Dotyczy to nie tylko samochodów z silnikiem benzynowym, ale także aut z silnikiem Diesla. To podzespół, który "napędza" paliwo, tak aby mogło ono bezpiecznie dotrzeć z baku paliwa, bezpośrednio do jednostki napędowej. Nierzadko pompa paliwowa musi zatem przetransportować benzynę lub olej napędowy przez długość całego samochodu. Takie działanie wymaga od tego niepozornego urządzenia wyjątkowej wydajności i skuteczności. Nic więc dziwnego, że nawet niewielka awaria tego elementu potrafi przysporzyć znacznych problemów w użytkowaniu pojazdu. W skrajnych wypadkach uszkodzona pompa paliwa może doprowadzić nawet do całkowitego unieruchomienia auta. Jakie są objawy awarii pompy paliwa? Za co dokładnie ona odpowiada? Na te oraz inne pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule blogowym.
Czytaj więcejJeszcze całkiem nie tak dawno czarny dym z rury wydechowej samochodu z silnikiem Diesla uważano za zjawisko normalne. W końcu Diesel musi dymić. Choć powiedzenie to przetrwało do dzisiejszych czasów w formie żartu, współczesne samochody z silnikami Diesla zaopatrzone w nowoczesne systemy katalityczne, tak naprawdę przestały generować za sobą kłęby czarnego dymu. Gdy jednak dym się pojawi lub - co gorsza - zacznie pojawiać się często podczas codziennej jazdy, może zwiastować awarię silnika lub jego osprzętu. Co zatem oznacza czarny dym z rury wydechowej Diesla? O Tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejnajniższe jakie znalazłem
bardzo dobry kontakt, szybka wysyłka, ogólnie rewelacja
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2023 https://www.motochemia.pl