Jesteś tutaj:  
Poradnik  > 
Klocki hamulcowe ceramiczne czy metaliczne?

Klocki hamulcowe ceramiczne czy metaliczne?

Data: poniedziałek, 25 lipiec 2016

Rynek części zamiennych układu hamulcowego jest bardzo szeroki.  Odnośnie samych klocków hamulcowych możemy podzielić je na kilka rodzajów, różniące się przede wszystkim materiałem wykonania, ale także parametrami hamowania. Możemy wyróżnić trzy podstawowe grupy klocków hamulcowych:

- ceramiczne

- metaliczne

- organiczne

Ceramiczne VS Metaliczne klocki hamulcowe



Klocki hamulcowe zbudowane są z dwóch elementów – okładziny ciernej i płytki nośnej. Płytka nośna to część klocka od której zależy poziom pracy hamulców. Aby zminimalizować go do minimum, wykorzystuje się np. nakładki gumowe lub należy pokryć płytki gumą. Okładzina cierna to element który odpowiada za tarcie o tarcze hamulcową. Jest odporna na szybkie ścieranie, wysokie temperatury i duży nacisk. W nowszych modelach samochodów, klocki hamulcowe wyposażone są w elektroniczne czujniki ich zużycia. Dzięki temu w momencie gdy klocki będą wyeksploatowane , na desce rozdzielczej zapala się kontrolka informująca o konieczności ich wymiany. W starszych modelach o wymianie będzie nas informować dźwięk tarcia metalowej blaszki o tarczę zamontowanej w klocku.

Klocki metaliczne mogą zawierać do 65% składnika metalu w postaci wełny lub drutu stalowego. Dodatkowo uzupełniane są proszkiem wykonanym z metali, miedzi i grafitu. Cechują się bardzo dobrą trwałością i twardością. Klocki metaliczne w pracujące ze z tarczami słabej jakości mogą zużywać je znacznie szybciej. Posiadają wysoki współczynnik tarcia, znakomitą odporność na wysokie temperatury. Podczas hamowania często powodują uciążliwe zabrudzenia , w postaci gorących opiłków, które przyklejają się do felgi i są ciężkie do usunięcia.  

Ceramiczne VS Metaliczne klocki hamulcowe

 

Klocki ceramiczne składają się głównie z włókien ceramicznych, krzemu, węgla i materiałów wypełniających w postaci żywicy. Posiadają śladowe ilości metalu, kevlaru włókna węglowego. Cechuje je jasny kolor,znakomite parametry hamowania, nie niszczą tarcz hamulcowych. Pylenie nie powoduje uciążliwych w usunięciu osadów na felgach. Klocki ceramiczne zaliczane są do najbardziej zaawansowanych technologicznie, ale za to wymagają wentylowanych tarcz hamulcowych.

Ceramiczne VS Metaliczne klocki hamulcowe

 

 

Aby osiągnąć najwyższą jakość hamowania, zalecany jest montaż klocków ceramicznych na obie osie i  wyłącznie z nowymi tarczami hamulcowymi. Oczywiście jest możliwość montażu na jedną oś.  Klocki te znajdują zastosowanie w pojazdach klasy średniej i wyższej – to znaczy dla tych najnowszych i dla tych kilkuletnich. Częstym zjawiskiem przy klockach ceramicznych jest pojawianie się niebiesko-szarej warstwy na tarczach hamulcowych. To normalne zjawisko, charakterystyczne dla klocków ceramicznych. Jest to warstwa ochrona która w połączeniu z żeliwnym podłożem osiąga szczególną twardość i odporność na ścieranie. Dzięki temu redukuje się zużycie tarcza hamulcowych

      Trzecią grupą są klocki organiczne, są zdecydowanie najtańszą opcją w porównaniu z pozostałymi klockami. Posiadają właściwości podobne do metalicznych, ale ze względu na najmniejszą wytrzymałość nadają się do lekkich pojazdów i niezbyt dynamicznej jazdy. Budowę tego typu klocków stanowią materiały takie jak szkło, guma czy węgiel. Są łączone w wysokiej temperaturze z żywicą. Zdecydowanie szybciej się ścierają i pozostawiają ciężki do zmycia osad na felgach. 


       Zatem które klocki wybrać? W tym przypadku warto kierować się zdrowym rozsądkiem. Oczywiście najlepszy wyborem będą klocki ceramiczne, to nie ulega wątpliwości, ale czasami nie opłaca się kupować tych klocków hamulcowych do samochodów, które nie wymagają aż tak zaawansowanych technologicznie klocków. Dla nowszych samochodów wybór klocków ceramicznych będzie odpowiedni, nie ma co się bać ich ceny, gdyż wytrzymałość klocków sprawia że inwestycja na dłuższa metę jest bardzo opłacalna, a bezpieczeństwo jazdy powinno być dla każdego kierowcy piorytetem. 




Klocki hamulcowe ceramiczne czy metaliczne?

Ilość komentarzy: 29, Średnia ocena: 4,34

   Data dodania: poniedziałek, 16 październik 2017
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

klocki tylko ceramiczne nie pyla tak bardzo i są ciche ani razu nie miałem żęby piszczały czy szurały


   Data dodania: piątek, 01 wrzesień 2017
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

osobiście posiadam ceramiczne i jestem zadowolony z ich skuteczności działania


   Data dodania: piątek, 14 lipiec 2017
Ocena: 1 1 z 5 gwiazdek!

Klocki "ceramiczne" Jurid White omijajcie bokiem. Masakra. Używam w Mondeo mk4. Zakładając w/w klocki wymieniłem również tarcze na nowe DELPHI. Po około 2 tyś. km pokrzywiły mi tarcze tak że od 50 km/h w górę przy hamowaniu trzepie kierownica jak cholera. Dalej, postanowiłem przetoczyć tarcze. Po kolejnych ok. 2-3 tyś km tarcze pokrzywione ponownie. W tym momencie mogę wyrzucić wspaniałe "nie pylące" klocki i tarcze. Mój przypadek dotyczył tylko przedniej osi. Ogólnie strata 500 zł. Nie polecam nikomu.


   Data dodania: czwartek, 06 lipiec 2017
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

również stosuje klocki ceramiczne są rewelacyjne


   Data dodania: poniedziałek, 03 lipiec 2017
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

klocki ceramiczne moim zdaniem sam najlepsze owszem są droższe lecz tak nie pylą i są ciche


   Data dodania: środa, 14 czerwiec 2017
Ocena: 1 1 z 5 gwiazdek!

Co to jest za masakra - ceramiczne klocki wymagają tarcz wentylowanych? Może ktoś wytłumaczyć sens tei informacji?


   Data dodania: poniedziałek, 05 czerwiec 2017
Ocena: 1 1 z 5 gwiazdek!

A mi w Toyota T27 kombi klocki Jurid White pokrzywiły trzy pary tarcz na przodzie (oryginalne, TRW i Zimmerman). Te ostatnie uratowałem przez założenie zwykłych klocków i tarcze wróciły do normy.


   Data dodania: wtorek, 23 maj 2017
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

osobiście stosuje klocki ceramiczne gdyż nie pylą i nie piszczą i są bardzo skuteczne w hamowaniu


   Data dodania: czwartek, 13 kwiecień 2017
Ocena: 3 3 z 5 gwiazdek!

Przecież do klocków ceramicznych nie zaleca się tarcz ani nacinanych ani perforowanych tylko gładkie...


   Data dodania: wtorek, 03 styczeń 2017
Ocena: 4 4 z 5 gwiazdek!

Zdecydowanie lepszym wyborem są klocki ceramiczne, może cena duża ale warto polecam.


   Data dodania: czwartek, 27 październik 2016
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

klocki ceramiczne to jest naprawde dobry wybór gdyż nie pylą tak koła ani nie piszczą


   Data dodania: wtorek, 04 październik 2016
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

Moim zdaniem najlepiej używać takich jakich zaleca producent, po co kombinować. Pozdrawiam


   Data dodania: wtorek, 04 październik 2016
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

Posiadłem już chyba wszystkie możliwe rodzaje tarcz i najlepsze moim zdaniem są ceramiczne bardzo dobra skuteczność hamowania, nie brudzą za bardzo felg ogólnie rewelacja inne troszkę gorsze, ale to kwestia portfela i tego czego się oczekuje od klocków i tarcz.


   Data dodania: środa, 28 wrzesień 2016
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

Posiadałem klocki ceramiczne i metaliczne, po paru tygodniach okresie zdecydowanie wygrywają klocki ceramiczne pozostawiają mniej osadu na felgach co jest dość istotne dla kogoś kto nie ma zbyt wiele czasu na ich mycie.


   Data dodania: środa, 28 wrzesień 2016
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

Ja stosuje te zalecane przez prducenta i moim zdaniem najlepiej się tego trzymać, bo w końcu ktoś to po coś tak zaprojektował (mowa tutaj o samochodach które nie są wysilone i nie tuningowane).


   Data dodania: wtorek, 06 wrzesień 2016
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

mam klocki metaliczne i powiem szczerze że nie jestem zadowolony i następnym razem kupie reramiczne i zobaczymy jak bede bo te co mam to bardzo pylą po kołach


   Data dodania: wtorek, 06 wrzesień 2016
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

Posiadam ceramike i jestem mega zadowolony cena do jakości odpowienia pozdrawiam.


   Data dodania: poniedziałek, 05 wrzesień 2016
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

Warto zainwestować w dobre części, bo wierz mi, że na grupie FB gdzie znajdują się fani Daewoo są ludzie którzy kupują tarcze i hamulce ze szrotu czy innych rozbitków.


   Data dodania: piątek, 26 sierpień 2016
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

Oczywiście że ceramika zdecydowanie lepsza skuteczność hamowania, co za tym idzie większe bezpieczeństwo.


   Data dodania: środa, 24 sierpień 2016
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

osobiście polecam klocki ceramiczne gdyż posiadam klocki tego typu i wiem ze warto zainwestować troche wiecej inie mieć brudnych felg z pyłu ani piszczenia podczas hamowania






 
 


Napisz Recenzję Wróć

Newsy

Słowniczek Detailera - czyli co jak się nazywa

Słowniczek Detailera - czyli co jak się nazywa

05/04/2017

Często widząc wyjątkowo czysty samochód na ulicy, potocznie mówimy, że wygląda jak z s...więcej

Czy warto glinkować lakier przed woskowaniem

Czy warto glinkować lakier przed woskowaniem

23/03/2017

 ''Plastelina'' do czyszczenia lakieru   Proces glinkowania to bardzo ważny etap, kt&oac...więcej

Materiał i lakier odpychający wodę?? To możliwe.

Materiał i lakier odpychający wodę?? To możliwe.

29/01/2017

Wyraz hydrofobowość pochodzi od greckiego słowa hudrophobía, a dokładnie ''hydro'' – wo...więcej

Zobacz wszystkie newsy

Ostatnie opinie

Średnia ocena Klientów: 4,9 na 5   Liczba ocen: 2642

Duży wybór towarów.Żadnych problemów przy zamówieniu.Szybka wysyłka...

Szybko, sprawnie, dokładzie. Farby dodadtkowo zabespieczone taśmą od...

Wszystko w jak najlepszym porządku, idealnie!


Certyfikaty

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2017 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software