szukaj także w numerach OEM

   512-802-277   508-305-108
 sklep@motochemia.pl
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Poradnik  > 
  3. Porady Motoryzacyjne  > 
  4. Klocki hamulcowe ceramiczne czy metaliczne?

Klocki hamulcowe ceramiczne czy metaliczne?

Data: poniedziałek, 25 lipiec 2016

Rynek części zamiennych układu hamulcowego jest bardzo szeroki.  Odnośnie samych klocków hamulcowych możemy podzielić je na kilka rodzajów, różniące się przede wszystkim materiałem wykonania, ale także parametrami hamowania. Możemy wyróżnić trzy podstawowe grupy klocków hamulcowych:

- ceramiczne

- metaliczne

- organiczne

Ceramiczne VS Metaliczne klocki hamulcowe



Klocki hamulcowe zbudowane są z dwóch elementów – okładziny ciernej i płytki nośnej. Płytka nośna to część klocka od której zależy poziom pracy hamulców. Aby zminimalizować go do minimum, wykorzystuje się np. nakładki gumowe lub należy pokryć płytki gumą. Okładzina cierna to element który odpowiada za tarcie o tarcze hamulcową. Jest odporna na szybkie ścieranie, wysokie temperatury i duży nacisk. W nowszych modelach samochodów, klocki hamulcowe wyposażone są w elektroniczne czujniki ich zużycia. Dzięki temu w momencie gdy klocki będą wyeksploatowane , na desce rozdzielczej zapala się kontrolka informująca o konieczności ich wymiany. W starszych modelach o wymianie będzie nas informować dźwięk tarcia metalowej blaszki o tarczę zamontowanej w klocku.

Klocki metaliczne mogą zawierać do 65% składnika metalu w postaci wełny lub drutu stalowego. Dodatkowo uzupełniane są proszkiem wykonanym z metali, miedzi i grafitu. Cechują się bardzo dobrą trwałością i twardością. Klocki metaliczne w pracujące ze z tarczami słabej jakości mogą zużywać je znacznie szybciej. Posiadają wysoki współczynnik tarcia, znakomitą odporność na wysokie temperatury. Podczas hamowania często powodują uciążliwe zabrudzenia , w postaci gorących opiłków, które przyklejają się do felgi i są ciężkie do usunięcia.  

Ceramiczne VS Metaliczne klocki hamulcowe

 

Klocki ceramiczne składają się głównie z włókien ceramicznych, krzemu, węgla i materiałów wypełniających w postaci żywicy. Posiadają śladowe ilości metalu, kevlaru włókna węglowego. Cechuje je jasny kolor,znakomite parametry hamowania, nie niszczą tarcz hamulcowych. Pylenie nie powoduje uciążliwych w usunięciu osadów na felgach. Klocki ceramiczne zaliczane są do najbardziej zaawansowanych technologicznie, ale za to wymagają wentylowanych tarcz hamulcowych.

Ceramiczne VS Metaliczne klocki hamulcowe

 

 

Aby osiągnąć najwyższą jakość hamowania, zalecany jest montaż klocków ceramicznych na obie osie i  wyłącznie z nowymi tarczami hamulcowymi. Oczywiście jest możliwość montażu na jedną oś.  Klocki te znajdują zastosowanie w pojazdach klasy średniej i wyższej – to znaczy dla tych najnowszych i dla tych kilkuletnich. Częstym zjawiskiem przy klockach ceramicznych jest pojawianie się niebiesko-szarej warstwy na tarczach hamulcowych. To normalne zjawisko, charakterystyczne dla klocków ceramicznych. Jest to warstwa ochrona która w połączeniu z żeliwnym podłożem osiąga szczególną twardość i odporność na ścieranie. Dzięki temu redukuje się zużycie tarcza hamulcowych

      Trzecią grupą są klocki organiczne, są zdecydowanie najtańszą opcją w porównaniu z pozostałymi klockami. Posiadają właściwości podobne do metalicznych, ale ze względu na najmniejszą wytrzymałość nadają się do lekkich pojazdów i niezbyt dynamicznej jazdy. Budowę tego typu klocków stanowią materiały takie jak szkło, guma czy węgiel. Są łączone w wysokiej temperaturze z żywicą. Zdecydowanie szybciej się ścierają i pozostawiają ciężki do zmycia osad na felgach. 


       Zatem które klocki wybrać? W tym przypadku warto kierować się zdrowym rozsądkiem. Oczywiście najlepszy wyborem będą klocki ceramiczne, to nie ulega wątpliwości, ale czasami nie opłaca się kupować tych klocków hamulcowych do samochodów, które nie wymagają aż tak zaawansowanych technologicznie klocków. Dla nowszych samochodów wybór klocków ceramicznych będzie odpowiedni, nie ma co się bać ich ceny, gdyż wytrzymałość klocków sprawia że inwestycja na dłuższa metę jest bardzo opłacalna, a bezpieczeństwo jazdy powinno być dla każdego kierowcy piorytetem. 




Klocki hamulcowe ceramiczne czy metaliczne?

Ilość komentarzy: 36, ¦rednia ocena: 4,14

   Data dodania: poniedziałek, 18 czerwiec 2018
Ocena: 1 1 z 5 gwiazdek!

Jurid White nie nadają się do użytku. Mi również pokrzywily tarcze z tyłu - z przodu natomiast zamontowane mam ate ceramiczne i do tych nie mam zastrzeżeń.


   Data dodania: środa, 25 kwiecień 2018
Ocena: 1 1 z 5 gwiazdek!

Przestrzegam wszystkich przed zakupem klocków jurid White mi pokrzywily 2 pary tarcz hamulcowych 1 oryginalne gm i prawie 2 ate naszczescie udało się odzyskac ate.Klocki ceramiczne są za twarde do zwykłych tarcz musza isc w koplecie z tarczami.


   Data dodania: środa, 25 kwiecień 2018
Ocena: 1 1 z 5 gwiazdek!

Przestrzegam wszystkich przed zakupem klocków jurid White mi pokrzywily 2 pary tarcz hamulcowych 1 oryginalne gm i prawie 2 ate naszczescie udało się odzyskac ate.Klocki ceramiczne są za twarde do zwykłych tarcz musza isc w koplecie z tarczami.


   Data dodania: piątek, 23 marzec 2018
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

Trzeba rozumieć ze ceramika tez może się różnic. Np Ate lub Jurid to nie końca ceramika, bo faktyczne maja tylko estetyczne zalety. Natomiast, pełnowartościowe klocki ceramiczne maja być bardziej skuteczne niż zwykle organiczne (ani ate anu white tego nie maja).Natomiast prawidłowa ceramika (np Power Stop Z16) - to produkt, jaki hamuje czysto i cicho, ale ma znacząco podwyższone wskaźniki.
Ale ogólne - zgadzam się z tezami, ze ceramika całkiem się nadaje do codziennego użytku


   Data dodania: środa, 07 marzec 2018
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

Jestem posiadaczem Forda Mondeo MK4 2008 mam zamontowane na przedniej osi tarcze OM FORD 1500159 + klocki OM FORD 1747043 ( produkt firmy JURID) , a na osi tylnej tarcze JURID 562536JC + klocki JURID WHITE 573263JC.
Jestem bardzo zadowolony z zamontowanego WŁASNORĘCZNIE zestawu.
NIE potwierdzam spostrzeżeń autora "użytkownik" piszącej negatywna recenzje 14 lipiec 2017 o klockach ceramicznych JURID WHITE i proponuje zmienić mechanika


.


   Data dodania: środa, 03 styczeń 2018
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

klocki ceramiczne najlepsze polecam


   Data dodania: piątek, 15 grudzień 2017
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

klocki tylko ceramiczne nie piszczą i nie pylą


   Data dodania: poniedziałek, 16 październik 2017
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

klocki tylko ceramiczne nie pyla tak bardzo i są ciche ani razu nie miałem żęby piszczały czy szurały


   Data dodania: piątek, 01 wrzesień 2017
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

osobiście posiadam ceramiczne i jestem zadowolony z ich skuteczności działania


   Data dodania: piątek, 14 lipiec 2017
Ocena: 1 1 z 5 gwiazdek!

Klocki "ceramiczne" Jurid White omijajcie bokiem. Masakra. Używam w Mondeo mk4. Zakładając w/w klocki wymieniłem również tarcze na nowe DELPHI. Po około 2 tyś. km pokrzywiły mi tarcze tak że od 50 km/h w górę przy hamowaniu trzepie kierownica jak cholera. Dalej, postanowiłem przetoczyć tarcze. Po kolejnych ok. 2-3 tyś km tarcze pokrzywione ponownie. W tym momencie mogę wyrzucić wspaniałe "nie pylące" klocki i tarcze. Mój przypadek dotyczył tylko przedniej osi. Ogólnie strata 500 zł. Nie polecam nikomu.


   Data dodania: czwartek, 06 lipiec 2017
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

również stosuje klocki ceramiczne są rewelacyjne


   Data dodania: poniedziałek, 03 lipiec 2017
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

klocki ceramiczne moim zdaniem sam najlepsze owszem są droższe lecz tak nie pylą i są ciche


   Data dodania: środa, 14 czerwiec 2017
Ocena: 1 1 z 5 gwiazdek!

Co to jest za masakra - ceramiczne klocki wymagają tarcz wentylowanych? Może ktoś wytłumaczyć sens tei informacji?


   Data dodania: poniedziałek, 05 czerwiec 2017
Ocena: 1 1 z 5 gwiazdek!

A mi w Toyota T27 kombi klocki Jurid White pokrzywiły trzy pary tarcz na przodzie (oryginalne, TRW i Zimmerman). Te ostatnie uratowałem przez założenie zwykłych klocków i tarcze wróciły do normy.


   Data dodania: wtorek, 23 maj 2017
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

osobiście stosuje klocki ceramiczne gdyż nie pylą i nie piszczą i są bardzo skuteczne w hamowaniu


   Data dodania: czwartek, 13 kwiecień 2017
Ocena: 3 3 z 5 gwiazdek!

Przecież do klocków ceramicznych nie zaleca się tarcz ani nacinanych ani perforowanych tylko gładkie...


   Data dodania: wtorek, 03 styczeń 2017
Ocena: 4 4 z 5 gwiazdek!

Zdecydowanie lepszym wyborem są klocki ceramiczne, może cena duża ale warto polecam.


   Data dodania: czwartek, 27 październik 2016
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

klocki ceramiczne to jest naprawde dobry wybór gdyż nie pylą tak koła ani nie piszczą


   Data dodania: wtorek, 04 październik 2016
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

Moim zdaniem najlepiej używać takich jakich zaleca producent, po co kombinować. Pozdrawiam


   Data dodania: wtorek, 04 październik 2016
Ocena: 5 5 z 5 gwiazdek!

Posiadłem już chyba wszystkie możliwe rodzaje tarcz i najlepsze moim zdaniem są ceramiczne bardzo dobra skuteczność hamowania, nie brudzą za bardzo felg ogólnie rewelacja inne troszkę gorsze, ale to kwestia portfela i tego czego się oczekuje od klocków i tarcz.






 
 


Napisz Recenzję Wróć

Porady i testy motoryzacyjne

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Klocki hamulcowe - Jak są zbudowane? Jak działają?

Klocki hamulcowe - Jak są zbudowane? Jak działają?

11/08/2018

Klocki hamulcowe to jeden z najważniejszych elementów tarczowego układu hamulcowego pojazdu...więcej

Hamulec bębnowy - działanie, rodzaje, awarie

Hamulec bębnowy - działanie, rodzaje, awarie

03/08/2018

Hamulce bębnowe tworzą układ przeznaczony do zatrzymania pojazdu, który według obiegowej ...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4,9 na 5   Liczba ocen: 3109

Szybko, fachowo, korzytsnie cenowo

Zamowiony towar zgodny z opisem,oryginal. Przesylka szybka. Polecam...

Ogólnie jestem zadowolony. Dziękuję.


Certyfikaty Motochemia

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2018 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software