Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Producenci >
- General Motors
General Motors - oleje do silnika, przekładni i płyny eksploatacyjne
GM – General Motors
General Motors to znany na całym świecie koncern motoryzacyjny. Stanowi on jeden z największych brandów tej branży, produkując nieprzerwanie od 1908 roku samochody osobowe i dostawcze. Koncern ten jest obecnie w posiadaniu najbardziej kultowych amerykańskich marek samochodów, do których należą między innymi Chevrolet, Cadillac, GMC oraz Buick. W ciągu ostatnich lat częścią grupy GM były również marki niezwykle popularne w europie. Mowa tu o firmach Opel, Saab oraz Vauxhall. General Motors chcąc zapewnić najwyższe osiągi i najlepszą trwałość produkowanym przez siebie silnikom, opracował unikalną normę dexos. Produkowane według niej płyny eksploatacyjne pozwalają zapewnić samochodom koncernu najlepsze właściwości. Sam GM również podjął się produkcji tego typu środków, oferując wysokiej klasy:
Oleje silnikowe GM
General Motors od lat angażuje się w projektowanie i wytwarzanie pojazdów mechanicznych. Samochody tej marki cechują się wyjątkową trwałością i niezawodnością. Aby poprawić osiągi silników koncernu GM i podkreślić ich niezawodność, inżynierowie GM Global Propulsion Systems opracowali wyjątkową normę jakościową dexos. To między innymi w oparciu o tę normę, General Motors zdecydował się na produkcję sygnowanych własnym logiem olejów silnikowych. Do podstawowych produktów marki w tej kategorii zaliczymy:
-
Opel GM 0W20 Fuel Economy Longlife – Syntetyczny olej silnikowy o lepkości 0W-20. Dedykowany do silników benzynowych o najnowszej konstrukcji.
-
Opel GM 5W30 Dexos2 - Olej silnikowy syntetyczny o lepkości 5W-30. Spełniający normę dexos 2.
-
Opel GM 5W30 Dexos 1 gen. 2 – W pełni syntetyczny olej silnikowy. Spełniający normę dexos 1 generacji 2. Dedykowany głównie do silników Opla produkowanych po 2018 roku. Przeznaczony do silników benzynowych GDI z turbodoładowaniem lub bez.
-
Opel GM 10W40 – Semistynetyczny olej silnikowy 10W-40. Półsyntetyk dedykowany do samochodów zasilanych benzyną, olejem napędowym lub gazem LPG.
-
Opel GM 15W40 – Mineralny olej silnikowy 15W-40. Dedykowany do samochodów z dużym przebiegiem. Zapewnia odpowiednie smarowanie nawet mocno wyeksploatowanego silnika w każdych warunkach pracy.
Kto produkuje oleje GM? General Motors sam wytwarza oleje dedykowane do swoich samochodów. Nie udziela żadnych informacji na temat ewentualnych konfekcjonerów i dostawców olejów bazowych.
Oleje przekładniowe GM
Oleje silnikowe to nie jedyne środki smarne dostępne w ofercie koncernu. General Motors od lat zajmuje się również produkcją olejów przekładniowych. Te przeznaczone są do skrzyni biegów manualnych i automatycznych. Oleje GM z powodzeniem można stosować również w przekładniach, takich jak przekładnie układu kierowniczego czy mosty napędowe. Wśród produktów tego typu, wyróżnimy oleje:
-
Opel GM 75W85 - Olej do skrzyni biegów i przekładni GM MTF o lepkości 75W-85. Wykorzystywany w niemal wszystkich modelach marki Opel, wyposażonych w skrzynię manualną. Zaopatrzony w normę GL-4, z powodzeniem spełnia wymagania marek Opel, Chevrolet, Vauxhall, Saab oraz Daewoo.
-
Opel GM ATF 3309 - Olej przekładniowy przeznaczony do skrzyni automatycznych. Dedykowany do współczesnych modeli Opla wyposażonych w skrzynie biegów o oznaczeniach: AF33, AF17, AF22, AF23, AF33. Stosowany w pojazdach: Opel Antara, Astra G, H, Corsa C, D, Signum, Vectra B, C, Zafira A, B.
-
Opel GM Dexron VI — Olej przekładniowy dedykowany do układów wspomagania. Stosowany między innymi w samochodach marki Opel i Vauxhall. Zaopatrzony w najwyższą normę Dexron VI, która zastąpiła wcześniejsze wersje Dexron II i Dexron III.
-
Opel GM Olej Przekładniowy 1940715 - Olej do układu wspomagania w kolorze zielonym. Dedykowany do modeli Astra G, H, Zafira A, B, Meriva A, Vectra C oraz Signum.
-
Opel GM Olej Przekładniowy 1940777 – Olej do przekładni manualnej o oznaczeniach A20DTH, B20DTH, A28NER. Stosowanej w modelu Opel Insignia A.
-
Opel GM Olej Przekładniowy 1940711 – Olej do skrzyni biegów dedykowany do modeli Opel Arena, Movano A, B, Vivaro A, B.
-
Opel GM Olej Przekładniowy 1940004 - Olej do skrzyni biegów manualnych stosowanych w modelach Opla po 2012 roku. Zawierających oznaczenia: F13, F17, M20, M22, M32, F40.
Płyny eksploatacyjne GM
General Motors oprócz wysokiej klasy olejów silnikowych i olejów przekładniowych, produkuje również różnego rodzaju płyny eksploatacyjne. Oferta amerykańskiej marki obejmuje między innymi płyny:
-
Opel GM Brake Fluid Dot-4+ – Płyny hamulcowe GM spełniające normę Dot-4+. Dostępne w pojemnościach 250 ml, 500 ml oraz 1 L.
-
Opel GM Dex-Coll Premix Longlife – Gotowy płyn do chłodnicy czerwony, uniwersalny. Dostępny w opakowaniach 1 L, 2 L i 5 L
-
Opel GM Dex-Cool Concentrate Longlife — koncentrat płynu chłodzącego czerwony. Możliwy do stosowania w rozcieńczeniu lub bez.
-
Opel GM Original OptiClean Screen Wash – koncentrat płynu do spryskiwaczy GM.
-
Opel GM AdBlue DEF — Diesel Exhaust Fluid — Płyn katalityczny, roztwór mocznika do oczyszczania spalin. Dedykowany do modeli Astra J, Cascada, Insignia A i Zafira C. Dedykowany do wersji aut wyposażonych w dozownik AdBlue.
Normy i specyfikacje olejowe GM Dexos i Dexron
Na potrzeby silników i przekładni stosowanych w samochodach General Motors, koncern stworzył własne unikalne normy i specyfikacje. To właśnie dzięki nim produkty te są w stanie sprostać wymaganiom stawianym przez inżynierów GM. Normy te wykorzystywane są zarówno w rodzimych płynach eksploatacyjnych firmy, jak i w produktach producentów olejów silnikowych i przekładniowych na całym świecie. Wśród specyfikacji jakościowych General Motors wyróżnimy normy:
-
GM Dexos 1 - Norma dla oleju silnikowego zastępująca specyfikacje GM-LL-A025, GM6094M oraz GM4718M. Spełnia rygorystyczne wymagania dotyczące stabilności utleniania, napowietrzania, wytwarzania osadów na wewnętrznych elementach silnika, oraz zużycia i pompowalności (szczególnie w niskich temperaturach). Olej o tej specyfikacji stosowany jest we wszystkich Oplach z silnikiem benzynowym od roku modelowego 2018.
-
GM Dexos 2 - Norma olejów silnikowych zastępująca stare specyfikacje GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025. Stosowana głównie w pojazdach europejskich wyprodukowanych po 2011 roku. Olej o oznaczeniu dexos2 jest wstecznie kompatybilny z zastępowanymi normami. Oleje o tej specyfikacji wykorzystywane są w silnikach benzynowych oraz Diesla, także tych spełniającymi normę czystości spalin Euro-5. Dexos2 należy do grupy olejów niskopopiołowych. Doskonale współpracuje z filtrami cząstek stałych DPF oraz systemami katalitycznymi. Przedłuża żywotność silnika, zapewniając mu doskonałe osiągi oraz ochronę.
-
GM-LL-A-025 - Norma dla olejów stosowanych w silnikach benzynowych General Motors. Gwarantuje wydłużone interwały wymiany nawet do 30 000 km. Dedykowana do pojazdów wyprodukowanych przed 2011 rokiem. Zastąpiona przez normę Dexos 2.
-
GM-LL-B-025 - Specjalna aprobata dla olejów stosowanych w silnikach wysokoprężnych (Diesla) General Motors. Zapewnia wydłużone interwały wymiany oleju sięgające nawet 50 000 km. Norma ta zalecana jest do samochodów wyprodukowanych przed rokiem 2011. Zastąpiona przez normę Dexos 2.
-
Dexron IID — specyfikacja GM dla olejów ATF wdrożona w 1975 roku. Oleje z tą normą wyposażone są w inhibitory korozji oraz rdzy. Dexron IID to norma określająca oleje przekładniowe o niskiej lepkości. Zapewnia ograniczone zużycie elementów skrzyni, zapobiegając powstawaniu osadów i szlamów.
-
Dexron IIE — Specyfikacja GM dla olejów ATF wprowadzona w 1991 roku. Ma lepsze właściwości przeciw cieplne niż poprzednia norma oraz dużo lepszą wydajność w niskich temperaturach. Dedykowany do skrzyni automatycznych auto osobowych i ciężarowych oraz układów kierowniczych i sprzęgieł hydraulicznych.
-
Dexron IIIF — Norma GM zastępująca specyfikacje Dexron IID i IIE. Wprowadzona w 1993 roku określa wielosezonowy olej do skrzyni automatycznych, przekładni kierowniczych i systemów hydraulicznych. Zapewnia tę samą wydajność przekładni w niskich temperaturach co Dexron IIE. Ulepszenia formulacji dotyczą lepszej stabilności tarcia i utleniania w wysokiej temperaturze oraz neutralności w stosunku do materiałów uszczelniających.
-
Dexron IIIG — Norma zastępująca Dexron IIIF. Wprowadzona w 1997 roku posiada te same właściwości niskotemperaturowe co poprzedniczka. Zawiera rozbudowany pakiet dodatków zmieniający charakterystykę tarcia oraz zapobiegający oksydacji. Dedykowana do przekładni automatycznych, układów hydraulicznych, wspomagania oraz rotacyjnych sprężarek powietrza.
-
Dexron IIIH — Specyfikacja olejów ATF marki GM wprowadzona w 2003 roku. Jest ona następcą normy Dexron IIIG. Zapewnia dobre właściwości smarne w każdej temperaturze pracy. Gwarantuje skuteczną ochronę przez korodowaniem i zużyciem. Olej o tej specyfikacji ma właściwości niskopienne. Dzięki zastosowaniu baz olejowych grupy 2 lub 3 jest na odporny utlenianie. Pozwala to na wydłużenie jego żywotności.
-
Dexron VI — Najnowsza specyfikacja marki GM dotycząca olejów ATF. Wprowadzona w 2005 roku, jako następca normy Dexron IIIH. Olej z tą normą, zastępuje wszystkie poprzednie specyfikacje, więc może być stosowany jako ich zamiennik. Gwarantuje dużo lepszą trwałość, stabilność oraz lepsze właściwości przeciwpieniące. Olej wyposażony w tę normę skutecznie obniża zużycie paliwa oraz wydłuża okres pomiędzy kolejnymi przeglądami.
Czy tylko oleje GM posiadają normy Dexos i Dexron?
Ponieważ jest to ogólnie przyjęta specyfikacja techniczna dla olejów silnikowych i przekładniowych dedykowanych do samochodów General Motors, w tym Opla i Chevroleta, oleje z tymi normami znajdziemy również wśród innych producentów. Oleje z tymi normami posiadają między innymi marki Castrol, Mobil, Motul, Valvoline, Shell, Total i wiele innych.
Gdzie kupić oleje GM General Motors do Opla?
Najpopularniejsze oleje GM takie jak GM Dexos1 5W30, GM Dexos2 5W30, GM 10W40 oraz GM 15W40, dostępne są w sklepach stacjonarnych motochemia.pl na terenie Krakowa. Dotyczy to zarówno punktu handlowego na ul. Centralnej 51, jak i Wincentego Danka 10/U3. Oleje te można zakupić również wysyłkowo poprzez naszą witrynę www.motochemia.pl. Tam też można sprawdzić parametry olejów GM oraz opinie na ich temat, pozostawione przez naszych klientów.
Mycie samochodu to nie tylko czyszczenie lakieru karoserii z brudu i zanieczyszczeń drogowych. To także mycie alufelg,...więcej
W każdym aucie pod nogami zarówno kierowcy jak i pasażerów znajdują się dywaniki samochodowe. W...więcej
Czysty samochód to wizytówka każdego kierowcy. To między innymi z tego powodu myjemy nasze auto i staramy...więcej
Zobacz więcej
Pompa paliwa jest jednym z najważniejszych elementów układu zasilania paliwem aut spalinowych. Dotyczy to nie tylko samochodów z silnikiem benzynowym, ale także aut z silnikiem Diesla. To podzespół, który "napędza" paliwo, tak aby mogło ono bezpiecznie dotrzeć z baku paliwa, bezpośrednio do jednostki napędowej. Nierzadko pompa paliwowa musi zatem przetransportować benzynę lub olej napędowy przez długość całego samochodu. Takie działanie wymaga od tego niepozornego urządzenia wyjątkowej wydajności i skuteczności. Nic więc dziwnego, że nawet niewielka awaria tego elementu potrafi przysporzyć znacznych problemów w użytkowaniu pojazdu. W skrajnych wypadkach uszkodzona pompa paliwa może doprowadzić nawet do całkowitego unieruchomienia auta. Jakie są objawy awarii pompy paliwa? Za co dokładnie ona odpowiada? Na te oraz inne pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule blogowym.
Czytaj więcejJeszcze całkiem nie tak dawno czarny dym z rury wydechowej samochodu z silnikiem Diesla uważano za zjawisko normalne. W końcu Diesel musi dymić. Choć powiedzenie to przetrwało do dzisiejszych czasów w formie żartu, współczesne samochody z silnikami Diesla zaopatrzone w nowoczesne systemy katalityczne, tak naprawdę przestały generować za sobą kłęby czarnego dymu. Gdy jednak dym się pojawi lub - co gorsza - zacznie pojawiać się często podczas codziennej jazdy, może zwiastować awarię silnika lub jego osprzętu. Co zatem oznacza czarny dym z rury wydechowej Diesla? O Tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejnajniższe jakie znalazłem
bardzo dobry kontakt, szybka wysyłka, ogólnie rewelacja
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2023 https://www.motochemia.pl