Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Oleje silnikowe >
- Oleje Syntetyczne >
- Elf Evolution Full-Tech LLX 5W30 1L Olej Silnikowy Syntetyczny
Kod EAN: 3267025010538
Promocja trwa do 31-08-2023Najniższa cena z ostatnich 30dni: 42.90zł
Cena zawiera VAT
Kod EAN: 3267025010538
Olej Elf Full Tech LLX to wysokiej klasy olej syntetyczny o lepkości SAE 5W30. Został stworzony i zaprojektowany specjalnie z myślą o silnikach benzynowych oraz Diesla montowanych w samochodach grupy Volkswagen, Audi, Skoda oraz Seat. Dzięki zaimplementowani technologii Low SAPS pomaga spełnić normy emisji spalin EURO IV, EURO V i EURO VI.
Elf Evolution Full-Tech LLX to jeden z najnowocześniejszych olejów typu Low SAPS, który stworzony został w technologii syntetycznej ELF. Dzięki niskiej zawartości popiołów, fosforu i siarki, olej silnikowy Full Tech LLX skutecznie obniża emisję spalin, pozwalając na spełnienie norm EURO IV i EURO V.
Olej silnikowy Elf Evolution Full-Tech LLX 5W30 1L benzyna Diesel
Syntetyczny olej Elf Full Tech LLX to nowoczesny olej silnikowy dedykowany do silników benzynowych oraz Diesla. Stworzony w oparciu o technologię syntetyczną ELF, dedykowany jest do jednostek napędowych stosowanych w pojazdach marek Volkswagen, Audi, Skoda oraz Seat. Wysoki wskaźnik lepkości, zapewnia odpowiednie smarowanie jednostki napędowej przy wysokich temperaturach pracy oraz doskonałą płynność oleju w temperaturach poniżej zera. Olej silnikowy ELF Full Tech LLX gwarantuje pełna stabilność cieplną, przy zachowaniu wysokiej odporności na utlenianie. Zapobiega to powstawaniu zanieczyszczeń we wnętrzu jednostki napędowej, w tym nagarów, szlamu oraz laków.
Parametry oleju do silnika Elf Evolution Full Tech LLX 5W30 1L
- Producent: Elf
- Seria: Evolution
- Lepkość SAE: 5W30
- Typ oleju: Olej syntetyczny
- Pojemność: 1L
Właściwości oleju syntetycznego 5W30 ELF Evolution Full Tech LLX 1L
- Olej typu Low SAPS
- Posiada niską zawartość popiołów, fosforu i siarki
- Pomaga spełnić normy emisji spalin EURO IV, EURO V, EURO VI
- Kompatybilny z filtrami cząstek stałych (DPF, FAP) i katalizatorami
- Posiada wysoki wskaźnik lepkości
- Zapewnia odpowiednie smarowanie w wysokich i niskich temperaturach pracy silnika
- Gwarantuje wyjątkową stabilność cieplną
- Ogranicza powstawanie nagarów, laków, osadów i szlamów we wnętrzu silnika
Normy i specyfikacje oleju silnikowego Elf Evolution Full Tech LLX 5W30 1L
- ACEA: C3
- Volkswagen: VW 504.00/507.00
- BMW: BMW LL-04 (zawiera normy BMW LL-01 i BMW LL-98)
- Daimler/Mercedes: MB-Approval 229.51 (zawiera normę MB 229.31)
- Porsche: Porsche C30
Zastosowanie oleju Elf Evolution Full Tech LLX 5W30 1L
- Przeznaczony do silników benzynowych i wysokoprężnych (Diesla)
- Przeznaczony do stosowania w jeździe sportowej, miejskiej i autostradowej
- Opracowany specjalnie do samochodów grupy Volkswagen, Audi, Seat oraz Skoda
- Zalecany do silników samochodów marek BMW, Mercedes oraz Porsche
- Dedykowany do silników wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, FAP itp.
Jak dobrać olej silnikowy Elf?
Olej do silnika marki Elf możemy dobrać na dwa sposoby. Pierwszy sposób na dobranie oleju wymaga użycia instrukcji samochodu. To w niej dostępne są normy i specyfikacje oleju, których wymaga producent auta do danego silnika. Gdy uzyskamy te dane, wystarczy dobrać olej o tych samych danych z oferty olejów silnikowych Elf. Drugi sposób na dobranie oleju jest nieco łatwiejszy. Wymaga on użycia specjalnego katalogu olejów silnikowych, który marka ELF udostępnia na swoje stronie internetowej.
Co warto wymienić razem z olejem silnikowym?
Przy okazji wymiany oleju w silniku, warto także wymienić jego filtry. Przy wymianie oleju silnikowego najczęściej wymieniane są:
Filtr kabinowy wymieniany jest najczęściej przy okazji serwisowania klimatyzacji.
Dlaczego warto wymieniać olej regularnie?
Regularna wymiana oleju pozwala utrzymać silnik w dobrej kondycji, gwarantując pełną ochronę wszystkich jego podzespołów.
Jak często należy wymieniać olej?
Olej należy wymieniać według określonego czasu lub przebiegu kilometrów. Najczęściej interwały wymiany oleju i filtra oleju opisane są dokładnie przez producenta, w instrukcji pojazdu. Zwykle jest to okres jednego roku lub 15 - 20 tys km.
Jaki olej silnikowy wybrać?
Najpewniej sprawdzić w instrukcji pojazdu jakich norm od oleju wymaga producent naszego samochodu i porównać je z normami wypisanymi na oleju. Jeśli nie posiadamy książki serwisowej stosowne informacje możemy otrzymać również w autoryzowanym serwisie. Alternatywą jest użycie jednej z wyszukiwarek olejów, jednak te dopasowane są zazwyczaj pod jednego producenta oleju.
Dlaczego dobór poprawnego oleju jest tak istotny?
Olej jest dla silnika tym, czym krew dla organizmu człowieka. Źle dobrany olej może spowodować nadmierne zużycie silnika, a także nagromadzenie się w jego wnętrzu zanieczyszczeń, co w skrajnych przypadkach może doprowadzić nawet do zatarcia silnika.
Co oznaczają poszczególne normy na oleju silnikowym?
Norma API (Opracowana przez Amerykański instytut Nafty) np. SN, CF.
Pierwsza litera oznacza zastosowanie oleju: S – Silniki benzynowe, C – Silniki Diesla.
Druga litera określa jakość oleju – im wyższa litera alfabetu, tym wyższa jakość oleju.
Norma ACEA (Opracowana przez Europejskie Zrzeszenie Producentów Pojazdów Samochodowch) np. A3, B4.
- Litera „A” – Oznacza zastosowanie do silników benzynowych.
- Litera „B” - Oznacza zastosowanie do silników Diesla.
- Litera „C” - Oznacza zastosowanie do silników z filtrami DPF oraz układami katalitycznymi TWC
- Litera „E” - Oznacza zastosowanie do silników Diesla w pojazdach ciężarowych.
Oznaczenie gęstości:
- Cyfra przed literą „W” - im mniejsza liczba przed literą „W”, tym niższa jest temperatura w której olej może poprawnie pracować.
- Cyfry po literze „W” i pauzie – im wyższa liczba za literą „W”, tym wyższa jest temperatura w której olej może poprawnie pracować
Czy można ze sobą mieszać oleje syntetyczne, mineralne, półsyntetyczne?
Oleje można mieszać ze sobą tylko wtedy kiedy posiada on tę samą klasę lepkościową i jakościową.
To znaczy, że jeśli posiadamy olej 5W-40 typu Low Saps, to możemy dolać olej innej marki, ale tylko 5W-40 typu Low Saps.
Czy można w szczególnych wypadkach dolać oleju wyższej jakości niż zastosowany?
W sytuacjach awaryjnych dopuszcza się dolanie takiego oleju.

Wieloletni członek zespołu Motochemii dysponujący sporą wiedzą na temat większości oferowanych przez nas kosmetyków. Jeden z naszych czołowych testerów produktów, co wielokrotnie udowodnił podczas kręcenia filmów na nasze konto Youtube. Prywatnie fan auto detailingu mogący poszczycić się mocno uginającą się półką z kosmetykami. Lubi czasem zagrać w piłkę nożną, zarówno na żywo jak i wirtualnie.
1. Pocztex Kurier - 1-3dni
2. Paczka Kurier InPost - 1-3dni
3. Inpost Paczkomaty 24/7 1-2dni
Dozwolone formy płatności za ten produkt:
1.Gotówka na miejscu
2.Karta płatnicza
3.Zwykły przelew
4.Przelew online Przelewy24
2.Pobranie (Gotówka do rąk kuriera)
Recenzje
Uwaga, tylko zarejestrowani użytkownicy, którzy kupili dany produkt mają możliwość wystawienia opinii.
Dane techniczne
Waga produktu: 1.30kg
Kod: 3267025010538
Historia Japońskiej Motoryzacji Lata 50 to okres w którym po II wojnie światowej zaczęły odradzać się japońskie firmy produkujące samochody takie jak: Toyota, Subaru , Honda. Rok 1951 przyniósł japońskiej motoryzacji pierwszy powojenny prototyp o nazwie Toyota BJ, któ...więcej
Nowoczesne silniki stosowane w samochodach osobowych posiadają coraz większe wymagania co do jakości i rodzaju olejów. Napędy mają coraz większe moce oraz osiągi przy często obniżonych pojemnościach samego silnika. Powszechne silniki benzynowe i wysokoprężne są wyposażone w turbosprężarki natomiast s...więcej
Filtr cząstek stałych jest montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych. Stosowane są w samochodach od 1996r, gdyż pozwoliło to na wyeliminowanie emisji czarnego dymu, charakterystycznego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla. Sam filtr ma postać przestrzennej struktury, cząstki sadz...więcej
Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły producentów pojazdów wyposażonych w silniki Diesla do stosowania tak zwanych filtrów cząstek stałych, nazwyanych również filtrami DPF/FAP. Pierwsze tego typu filtry zaczęły pojawiać s...więcej
Smart od samego początku swojego istnienia wzbudzał wiele emocji. Niespotykanych rozmiarów karoseria w połączeniu z niewielkimi silnikami szybko zdobyła uznanie i sympatię użytkowników, szczególnie w dużych miastach na całym świecie. Obecnie ceny pierwszej generacji tego niemiecko-szwajcarski...więcej
Podobnie jak w przypadku aut, przyczepy samochodowe również objęte są prawnie obowiązkiem posiadania odpowiedniego oświetlenia. Nie jest istotne czy mamy do czynienia z używaną przyczepą samochodową, czy nową. Każda z nich powinna posiadać taki typ oświetlenia, który określony jest rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów i zakresu ich wyposażenia. Jego brak może kosztować nas mandat, o czym wielu kierowców niestety zapomina. Jakie oświetlenie powinna posiadać przyczepa samochodowa?
Czytaj więcejKleje to wyjątkowe środki chemiczne, przy pomocy których w prosty, szybki i skuteczny sposób dokonać można różnorodnych napraw. Choć w domach zdecydowanie najczęściej wykorzystujemy do tego celu kleje błyskawiczne, takie jak Kropelka, nie zawsze są one wystarczające, aby dokonać bardziej wymagających napraw. Wtedy też zazwyczaj sięgamy po Poxipol, czyli uniwersalny klej epoksydowy, którego działanie inicjuje połączenie dwóch osobnych jego składników. Czym dokładnie jest klej Poxipol? Co można skleić przy jego pomocy? Gdzie najczęściej znajduje on zastosowanie?
Czytaj więcejod dłuższego czasu korzystam z oximo w aucie moim i kobiety,...
sprawna wysyłka, towar zgodny z opisem, polecam
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2023 https://www.motochemia.pl