Użytkownicy samochodów stają wielokrotnie w obliczu problemu, gdy nagle w trasie okazuje się, że nie powinni kontynuować podróży, ponieważ poziom któregoś z eksploatacyjnych płynów jest za niski. O ile w przypadku płynu do spryskiwacza nie ma żadnego problemu – można go dowolnie mieszać, a w krytycznej sytuacji zastąpić nawet wodą, o tyle z olejem, płynem hamulcowym, do wspomagania kierownicy czy chłodniczym bywają większe problemy. Kierowcy najczęściej nie są pewni jakiej firmy i o jakich parametrach płyn znajduje się akurat w zbiorniczku i czy akurat ten zakupiony w przydrożnej stacji nie wyrządzi w pojeździe jeszcze większych szkód, niż kontynuacja podróży i nie dolewanie niczego.
Stając w obliczu tej skąd inąd nieprzyjemnej sytuacji musimy zdawać sobie sprawę, że zawsze lepiej jest uzupełnić poziom oleju, płynu hamulcowego czy chłodzącego, niż kontynuować podróż ze świecącą kontrolką ciśnienia cieczy. Wiedzieć jednak należy również, iż nie powinno się zupełnie bezkarnie mieszać tych płynów i po dotarciu do celu warto po takiej przygodzie odwiedzić serwis. Dotyczy to zwłaszcza płynów chłodzących.
Właściwości płynów do chłodnicy
Płyny chłodnicze znajdują się w układzie chłodzenia przynajmniej 2-3 lata. Poza dobrym przewodzeniem ciepła nie mogą też zamarzać, ani gotować się, gdy temperatura silnika nieznacznie przekroczy 100°C. Muszą też zabezpieczać układ chłodzący przed korodowaniem, a dolanie płynu o innych parametrach może tę właściwość bardzo ograniczyć. Warto zatem zwrócić uwagę, jaki płyn zastosowany został w naszym pojeździe.

Jaki płyn do chłodnicy wybrać?
Współczesny rynek motoryzacyjny oferuję szeroką gamę płynów chłodniczych. Różne parametry i kolory mogą przyprawić o zawrót głowy. Warto wspomnieć, że kolor płynu chłodzącego nie gra zasadniczej roli, jednakże warto mieszać ze sobą płyny o takim samym kolorze. Aby dodatkowo zminimalizować ryzyko zmieszania nieodpowiednich substancji, warto rozważyć zakup różowego płynu do chłodnic Borygo, lub zielonego płynu do chłodnic samochodowych K2 Kuler, które można dowolnie mieszać z każdym innym płynem stworzonym na bazie glikolu. W celu dodatkowej ochrony metalowych części układu warto zastosować niebieski płyn chłodniczy Petrygo, zaś gotowy do użycia płyn do chłodnic samochodowych Prestone w 1 litrowym opakowaniu jest idealnym rozwiązaniem na dolewkę.