Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Zawieszenie osi i prowadzenie kół  > 
  4. Zwiększony rozstaw kół

Zwiększony rozstaw kół


Wybierz markę dla Zwiększony rozstaw kół


Zwiększony rozstaw kół - opis kategorii


Dystanse zakładane są m.in. do zmiany wyglądu pojazdu. W połączeniu z ciekawymi felgami tworzy atrakcyjny wyróżnik na naszych drogach jednak nie brakuje również przypadków kiedy dystanse zakładane są z konieczności. Bardzo często decydują się na ich montaż osoby zmieniające układ hamulcowy na większy, a co za tym idzie wydajniejszy, wówczas wymianie ulega zacisk hamulcowy wraz z tarczą, jednak aby go zmieścić należy wygospodarować dodatkowe miejsce w okolicach koła. A jeśli już mowa o kołach i felgach, temat dystansów jest również znany miłośnikom szerokich felg aluminiowych i stalowych posiadających głębokie osadzenie.

Właściwy dobór
Dokładne pomiary odległości między oponą a błotnikiem dadzą nam gwarancję doboru właściwego dystansu. Należy unikać sytuacji kiedy rant opony znajduje się na wysokości rantu błotnika.
Unikajmy podejrzanie tanich produktów od nieznanych producentów. Jeżeli nasz dystans okaże się kiepskiej jakości, wówczas wjechanie w niewielką dziurę kołem, może się źle zakończyć. Ważne aby dystans był idealnie spasowany z piastą koła. Przykręcenie realizujemy za pomocą długich śrub. Ich długość musi być odpowiednio dobrana, gdyż zbyt długie mogą uszkodzić wnętrze piasty. Nieprawidłowy montaż może znacznie przyspieszyć zużycie takich elementów jak łożyska, piasty oraz drążki kierownicze.

Rodzaje dystansów:
- dystans przelotowy bez kołnierza centrującego
– cienki (do 6mm grubości). Felga centrowana jest oryginalnym kołnierzem na piaście.
- dystans przelotowy z kołnierzem centrującym – dystans poszerzający 6-20mm, montowany za pomocą wydłużonych śrub lub szpilek.
- dystans przykręcany do felgi – jeden z najdroższych rozwiązań, ale też najtrwalszych. Daje spore możliwości modyfikacji. Montowany jest do piasty a w następnej kolejności felga do dystansu.

Montaż
Montaż dystansów nie musi być pracą dla zawodowego mechanika. Przy odrobinie samozaparcia i sięgnięcia do odpowiedniego źródła informacji, jesteśmy w stanie zamontować dystanse sami. Należy pamiętać o dokładnym doborze tego elementu. Przed montażem wskazana jest kontrola stanu zawieszenia i geometrii.

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Inni producenci


Porady i testy motoryzacyjne

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

19/09/2019

Jako entuzjaści motoryzacji często dbamy o to, aby wnętrze naszego samochodu stanowiło...więcej

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3144

Wszystko super! Kolejne udane zakupy w tym sklepie.

już mam dość 3 raz wkładam do koszyka przeglądam i szukam innych...

Kolejne zakupy udane.Oby tak dalej.


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl