Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Dwuślad  > 
  4. Części montażowe sprzęgła  > 
  5. Zestaw sprzęgła

Zestaw sprzęgła



Zestaw sprzęgła - opis kategorii


Element jakim jest sprzęgło samochodowe składa się z trzech części jakimi są: tarcza sprzęgła, docisk oraz łożysko.

  • Tarcza sprzęgła – element cierny odpowiedzialny m.in. za eliminacje szarpnięć podczas ruszania z miejsca. Okładziny przymocowane do tarczy muszą być odporne na ścieranie oraz wysokie temperatury. Najczęściej wykonane są z włókna węglowego, szklanego lub spieków metalowych (stosowane głównie w sprzęgłach narażonych na mocne obciążenia).Obecnie standardowym wyposażeniem tarczy sprzęgłowej jest również tłumik drgań skrętnych. Będące sprężynami śrubowymi rozwiązanie ma za zadanie minimalizowanie drgań przenoszonych z silnika na skrzynię biegów. Osadzenie tarczy jest wymuszone otworem wyfrezowanym na wałku sprzęgłowym. Popularnymi rozwiązaniami sprzęgieł są jedno, dwu lub trzy tarczowe. Zastosowanie więcej niż jednej tarczy dedykowane jest do pojazdów generujących silne obciążenia w układzie napędowym.

  • Docisk sprzęgła – element odpowiadający za prawidłowe dociskanie tarczy sprzęgłowej do koła zamachowego. Poprzez bezpośrednią pracę z tarczą sprzęgła ma właściwości szybkiego odprowadzania ciepła. Budowa docisku - docisk wyposażony jest w specjalną osłonę, która poprzez sprężyny płytkowe łączy ją z tarczą sprzęgła. Sprężyny odpowiedzialne są za dociskanie oraz odsuwanie docisku do tarczy sprzęgła w momencie rozłączania napędu. Docisk montowany jest na stałe do koła zamachowego

  • Łożysko oporowe  - wywiera luz pomiędzy tarczą dociskową a tarczą sprzęgła. Luz wytwarza się poprzez nacisk na sprężynę talerzową docisku. Element łożyskowy osadzony jest na centralnej osi sprzęgła, poprowadzony na tulei. Siła tarcia pomiędzy elementami sprzęgła przekazuje napęd do skrzyni biegów. Łożysko połączone jest widełkami przesuwnymi z pedałem sprzęgła. Bardzo długo sterowanie to realizowane było awaryjnymi cięgnami i linkami. Dzisiaj realizacja sterowania sprzęgłem odbywa się w większości przypadków za pomocą hydrauliki.

Polecane artykuły

Zakup używanego Smatra Fortwo I. Czy warto?

Zakup używanego Smatra Fortwo I. Czy warto?

09/01/2020

Smart od samego początku swojego istnienia wzbudzał wiele emocji. Niespotykanych rozmiarów karoseria w połączen... więcej

Inni producenci


Porady i testy motoryzacyjne

Konserwacja czy Nabłyszczenie? Który wosk wybrać?

Konserwacja czy Nabłyszczenie? Który wosk wybrać?

27/06/2020

Niemal każdy właściciel samochodu pragnie, aby jego ukochane 4 kółka wyglądały jak najl...więcej

Jak dobrać odpowiedni olej silnikowy? Na co zwrócić uwagę?

Jak dobrać odpowiedni olej silnikowy? Na co zwrócić uwagę?

25/06/2020

Ciągła eksploatacja samochodu, czy to osobowego czy dostawczego wymaga od nas, aby co pewną okre...więcej

Wiadro z separatorem - niezbędnik detailera.

Wiadro z separatorem - niezbędnik detailera.

24/06/2020

W czasach coraz większej świadomości klientów i wciąż rosnącej popularności auto detai...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3185

Błyskawiczna realizacja. Wszystko zgodnie z opisem.

Wszystko zgodnie z planem. Realizacja błyskawiczna. Jestem bardzo...

Czas realizacji zamówienia nie jest dobry a wręcz błyskawiczny i...


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2020 https://www.motochemia.pl