Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Układ hamulcowy  > 
  4. Hamulce tarczowe  > 
  5. Zestaw hamulca tarczowego

Zestaw hamulca tarczowego


Wybierz markę dla Zestaw hamulca tarczowego


Zestaw hamulca tarczowego - opis kategorii


 

Układ hamulcowy tarczowy, ulega zużyciu zarówno na klockach hamulcowych jak i na tarczach. Przeważnie wymiana tarcz przypada na co drugą wymianę klocków, jednak należy pamiętać że nie jest to norma. Zużycie w dużej mierze uzależnione jest od sposobu eksploatacji hamulców. Większe zużycie odnotujemy w samochodach prowadzonych przez osoby niestosujące hamowania silnikiem oraz hamujących pojazdem obciążonym (np. ciągnącym przyczepę). Mniejsze zużycie spotkamy w pojazdach, w których stosuje się technikę płynnej jazdy i hamowania biegami. Należy jednak mieć na uwadze, że zbyt delikatne obchodzenie się z hamulcami również im nie służy. Tarcza, zazwyczaj wykonana z żeliwa ma tendencje do rdzewienia. Aby zachować tarczę w odpowiedniej „formie” należy od czasu do czasu użyć hamulców z większym temperamentem. Hamowanie intensywne pozwoli nam oczyścić tarczę oraz zlikwidować z niej naloty tlenków. Tempo zużycia zależne jest również od modelu elementów ciernych, a dokładniej od technologii w jakiej element jest wykonany.
Oprócz normalnego zużycia eksploatacyjnego zdarzają się również awarie układu hamulcowego takie jak:

- ubytki płynu hamulcowego – w wyniku nieszczelności na pompie, cylinderkach hamulcowych lub przewodach hamulcowych.
- zacinające się tłoczki – zacinające się lub zatarte tłoczki powodują nierównomierny docisk klocka do tarczy a co za tym idzie nierównomierne zużycie obu elementów.
- przegrzanie hamulców – zbyt intensywna praca hamulcami powoduje osiągnięcie tak dużych temperatur w okolicach tarcz iż nie są one w stanie prawidłowo działać.
- pęknięcie lub wykrzywienie tarcz – tarcza wykonana z żeliwa jest odporna na wysokie temperatury jednak nie koniecznie na jej szybkie wahania. Wjazd w kałuże kołem z nagrzaną tarczą powoduje jej natychmiastowe ochłodzenie co napręża materiał do tego stopnia, że traci on swój pierwotny kształt lub pęka. 

 

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Inni producenci

         


Porady i testy motoryzacyjne

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

19/09/2019

Jako entuzjaści motoryzacji często dbamy o to, aby wnętrze naszego samochodu stanowiło...więcej

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3144

Wszystko jest O.K. Ceny satysfakcjonujące jak również jakość...

Wszystko super! Kolejne udane zakupy w tym sklepie.

Kolejne zakupy udane.Oby tak dalej.


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl