Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Części Samochodowe >
- Silnik >
- Zawieszenie silnika >
- Zawieszenie silnika - poduszki
Poduszka silnika i skrzyni biegów
Wybierz markę dla Zawieszenie silnika - poduszki
Co to jest poduszka silnika?
Poduszka silnika to element, który odpowiadają przede wszystkim za poprawę komfortu jazdy i podróżowania. To specjalna metalowo-gumowa część silnika, która odpowiedzialna jest za wytłumienie wibracji i drgań powstających wskutek pracy jednostki napędowej. To podzespół, który tworzy ruchome połączenie pomiędzy silnikiem a karoserią samochodu. Dzięki specjalnym właściwościom poduszki silnika niemal całkowicie tłumione są wibracje pracującego silnika. Zapobiega to przede wszystkim drganiom karoserii. Minimalizuje również ryzyko uszkodzenia karoserii, a także jej odkształcenia. Bliźniaczym elementem dla poduszki silnika jest poduszka skrzyni biegów, która również odpowiada za tłumienie drgań silnika.
Co to jest poduszka skrzyni biegów?
Poduszka skrzyni biegów to bliźniaczy element dla poduszki silnika. Przez wielu specjalistów podzespół ten uznawany jest nawet za jeden z rodzajów poduszki silnika. Poduszka skrzyni umieszczona jest zazwyczaj nad lub pod skrzynią biegów. Stanowi metalowo-gumowy element, który tworzy elastyczne połączenie pomiędzy skrzynią biegów a karoserią samochodu. Podstawowym zadaniem poduszki skrzyni biegów jest utrzymanie skrzyni biegów we właściwym położeniu oraz tłumienie drgań wynikających z pracy silnika i skrzyni. Pozwala to zapobiec odkształceniom karoserii oraz w znacznym stopniu poprawia komfort podróżowania samochodem.
Za co odpowiada poduszka silnika i skrzyni biegów?
Zadaniem poduszki silnika i poduszki skrzyni biegów jest elastyczne połączenie jednostki napędowej i układu przeniesienia napędu z karoserią samochodu. Ich zadaniem jest także tłumienie drgań pracującej jednostki napędowej. Przekłada się to na mniejsze wibracje karoserii, a co za tym idzie wyższy komfort podróżowania. Pełna sprawność poduszek silnika i skrzyni biegów jest szczególnie istotna w silnikach wysokoprężnych. To właśnie one cechują się dużo niższą kulturą pracy niż silniki benzynowe.
Poduszka silnika objawy uszkodzenia
Uszkodzenie poduszki pod silnikiem w samochodzie jest na tyle charakterystyczne, że jesteśmy w stanie w prosty sposób rozpoznać je samodzielnie. Do typowych objawów zużycia poduszki silnika zaliczyć możemy:
- Zauważalnie gorszą kulturę pracy silnika, szczególnie w silnikach Diesla;
- Silniejsze niż zwykle drgania silnika i karoserii podczas rozruchu i gaszenia silnika;
- Charakterystyczne szarpnięcia wyczuwalne podczas ruszania.
Nasilenie drgań i wibracji może nastąpić również podczas poruszania się po nierównościach. Nasilenie powyższych objawów może nastąpić również podczas zimy. Gdy temperatura otoczenia spada poniżej 0 stopni Celsjusza, zużyte połączenia gumowe twardnieją, powodując wzmocnienie wibracji jednostki napędowej.
Objawy uszkodzenia poduszki skrzyni biegów
Uszkodzone łożyskowanie silnika daje niemal takie same objawy jak uszkodzenie poduszki skrzyni biegów. Odczuwamy je jednak najczęściej na samym drążku zmiany biegów, choć nie jest to regułą. Do najpopularniejszych objawów awarii poduszki skrzyni biegów należą:
- Drgania drążka zmiany biegów na biegu jałowym lub podczas zmiany biegów;
- Brak płynności zmiany biegów;
- Stukanie podczas zmiany biegów;
- Szarpanie silnika podczas ruszania i przyśpieszania;
- Skrócenie żywotności niektórych elementów silnika.
Podobnie jak w przypadku podpory silnika, także uszkodzona poduszka skrzyni biegów może dać o sobie znać podczas mrozów, a także w czasie pokonywania nierówności.
Jak sprawdzić poduszki silnika i skrzyni biegów?
Podpory silnika, jeśli jest to oczywiście możliwe, możemy spróbować sprawdzić samodzielnie. Niestety w większości przypadków niezbędny będzie do tego celu podnośnik. W pierwszej kolejności możemy spróbować zdiagnozować poduszki silnika i skrzyni wizualnie. Do myślenia powinny nam dać wszelkie pęknięcia, sparcenia i skruszenia gumowej części poduszki. Jeśli poduszka wygląda na sprawną, należy sprawdzić ją podczas działania. W tym celu musimy spróbować poruszyć silnikiem. Podczas tej próby silnik nie powinien nadmiernie się kołysać ani przesuwać. Ostatnia próba wymaga użycia podnośnika lub kanału. Polega ona bowiem na napieraniu na każdą z poduszek przy pomocy łomu lub innego kawałka metalu. Podczas tej próby z powodzeniem wychwycić można wszelkie luzy oraz zauważyć uszkodzenia mechaniczne, czy nadmierne drgania silnika. Jeśli nie czujemy się na siłach, aby podjąć się powyższych prób, zawsze możemy skorzystać z pomocy diagnosty lub mechanika, który oceni fachowym okiem stopień degradacji każdej z podpór silnika i skrzyni biegów.
Wymiana poduszki silnika
Wymiana podpory silnika, zwanej inaczej poduszką silnika, powinna następować wyłącznie parami. Jest to kolejna część samochodowa, którą podczas serwisu należy wymieniać parzyście. Założenie nowej poduszki tylko z jednej strony silnika mogłoby doprowadzić do nierównomiernej amortyzacji jednostki napędowej. Skutkiem tego byłyby oczywiście podwyższone wibracje silnika odczuwalne na karoserii, a także szybsze zużycie nowej poduszki pod silnikiem. Łożyskowanie skrzyni biegów możemy wymienić natomiast całkowicie oddzielnie. Ile jest poduszek silnika, a ile poduszek skrzyni biegów? Zazwyczaj w samochodzie osobowym znajdziemy dwie poduszki silnika (jedną od strony kierowcy, jedną od strony pasażera) oraz jedną podporę skrzyni biegów (z tyłu silnika, nad lub pod skrzynią). Oczywiście w zależności od konstrukcji silnika, ilość ta może się nieznacznie różnić.
Koszt wymiany poduszki silnika i skrzyni biegów
Na koszt wymiany poduszki pod silnikiem i poduszki pod skrzynią składa się zarówno cena samej część, jak i cena robocizny. W zależności od producenta danej części oraz marki samochodu koszt podpory silnika może się wahać w granicach 50 – 350 złotych. Koszt jej wymiany zamyka się zazwyczaj w przedziale 50 – 100 złotych, choć zależeć będzie od stopnia skomplikowania wymiany. Koszt poduszki skrzyni biegów waha się zazwyczaj w granicach 100 – 400 złotych, a koszt jej wymiany to średnio 100 – 200 złotych.
Jaką poduszkę silnika wybrać?
W przypadku serwisowania zawieszenia silnika należy kierować się tą samą zasadą co w przypadku każdej naprawy. Wybierajmy wyłącznie nowe części samochodowe, ponieważ tylko one są w stanie zapewnić bezpieczeństwo nam oraz naszym pasażerom. Postawmy również na sprawdzonych producentów części, którzy są szeroko znani w branży motoryzacyjnej. Mowa tu między innymi o markach takich jak GSP, Corteco, Febi, Magneti Marelli czy Topran. W przypadku wielkich producentów części dla branży motoryzacyjnej mamy pewność, że przed trafieniem do sklepów, podzespoły, w tym poduszki silnika, poddane zostały testom wytrzymałościowym. Pozwoliło im to na otrzymanie stosownych norm i certyfikatów. Niestety w przypadku mniej znanych i tańszych zamienników, nie zawsze mamy taką gwarancję.
Gdzie kupić poduszkę silnika i poduszkę skrzyni biegów?
Podpory silnika oraz poduszki skrzyni biegów zakupić możemy w autoryzowanych hurtowniach, oraz profesjonalnych sklepach motoryzacyjnych. Elementy zawieszenia silnika dostępne są także w naszym sklepie motochemia.pl. Dotyczy to zarówno sklepów stacjonarnych na terenie Krakowa, jak i sklepu internetowego www.motochemia.pl
Poduszka silnika - objawy i przyczyny zużycia
09/01/2023Silnik jest bez wątpienia jednym z najważniejszych elementów samochodu. Nie bez powodu nazywany jest on sercem...więcej
Sprzęgło jest jednym z najważniejszych podzespołów układu przeniesienia napędu. W samochodach z ręczną skrzynią biegów odpowiada za odłączanie i podłączanie silnika do skrzyni. To właśnie dzięki niemu możliwa jest płynna zmiana biegów w trakcie jazdy, bez konieczności zatrzymywania samochodu. Niestety wraz z użytkowaniem pojazdu elementy sprzęgła ulegają naturalnemu zużyciu. Dlatego też z czasem może dojść do awarii sprzęgła wynikającej z wyeksploatowania jego poszczególnych podzespołów. Jednym z objawów awarii sprzęgła jest nieodbijanie pedału sprzęgła po jego wciśnięciu. Dlaczego sprzęgło nie wraca? Co jest przyczyną zostawania sprzęgła w podłodze? O tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejKażdy element jednostki napędowej posiada swoje ściśle określone zadanie. Niepoprawne działanie choćby jednego z podzespołów może nie tylko utrudnić poprawną pracę silnika, ale także przyczynić się do jego unieruchomienia, a nawet uszkodzenia. Jednym z takich elementów jest odma silnika, która odpowiedzialna jest za odpowietrzenie skrzyni korbowej. Czym dokładnie jest odma w samochodzie? Za co odpowiada? Jakie są objawy uszkodzenia odmy w silniku? O tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejBardzo dobry towar i świetna obsługa.
Szybka dostawa towar bardzo dobry. Chemia dzisła.pplecam
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2023 https://www.motochemia.pl