Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Zawieszenie osi i prowadzenie kół

Zawieszenie osi i prowadzenie kół


Zawieszenie osi i prowadzenie kół - opis kategorii


W początkowych fazach motoryzacji, zawieszenie w samochodzie miało za zadanie przede wszystkim łączyć koła z nadwoziem. Wraz z rozwojem i popularnością automobili, wzrastały wymagania wobec zawieszenia. Użytkownicy zaczęli domagać się powiększenia komfortu jazdy, a także lepszego i bezpieczniejszego prowadzenia. Na przestrzenni lat doszliśmy do etapu w którym zawieszenie możemy regulować za pomocą jednego przycisku, zmieniając jego charakterystykę w zależności od nawierzchni, tym samym łącząc precyzyjne prowadzenie, z bezpiecznym pokonywaniem trasy w sposób możliwie najwygodniejszy. Na komplet zawieszenia składa się zestaw części, który jedynie w przypadku sprawności jego całości daje efekty zamierzone przez producenta.
Zawieszenie idealne niestety nie istnieje, gdyż nie ma takiego układu amortyzującego który poradziłby sobie z każdym typem nawierzchni. Przeciętny samochód osobowy dysponuje zawieszeniem niezależnym lub pół zależnym (czyli takim, w którym wahacze połączone są ze sobą np. belką skrętną)
Cechą charakterystyczną dla tego tego pierwszego jest niezależne działanie każdego koła. Koła jednej osi nie są ze sobą połączone żadnym mechanicznym powiązaniem dzięki temu mogą zmieniać położenie względem podwozia niezależnie od siebie. Odpowiednio dobrane i ustawione elementy nośne zawieszenia pozwalają na uzyskanie właściwych warunków współpracy koła z jezdnią. Obecne rozwiązania zawieszenia niezależnego potrafią być tak od siebie zróżnicowane, że trudno je skatalogować.
Niektórzy producenci samochodów mają już przypisaną łatkę producenta zawieszenia o danej charakterystyce i tak o to Renault słynie z zawieszenia nastawionego przede wszystkim na komfort resorowania, auta sportowe typu Lamborghini czy Ferrari z zawieszeniem „twardym” słyną z idealnego prowadzenia się po torze, jednak wygoda podróżowania takim pojazdem po zniszczonych drogach może zostać uznana za niską. Mercedes to auto luksusowe o bardzo komfortowo nastawionym zawieszeniu. Bezpośrednia konkurencja w postaci Audi oraz BMW to już bardzo często mieszanka komfortu ze sportowym prowadzeniem. Są to oczywiście ogólnie panujące przekonania, jednak coraz częściej producenci zaskakują nas charakterystyką zawieszenia w swoim nowym modelu. 

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

19/09/2019

Jako entuzjaści motoryzacji często dbamy o to, aby wnętrze naszego samochodu stanowiło...więcej

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3144

Wszystko jest O.K. Ceny satysfakcjonujące jak również jakość...

Wszystko super! Kolejne udane zakupy w tym sklepie.

Kolejne zakupy udane.Oby tak dalej.


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl