Infolinia czynna:
pon-pt: 8.00 - 18.00 sob: 9.00 - 14.00
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Tłumienie/Zawieszenie  > 
  4. Zawieszenie

< Powrót do: Tłumienie/Zawieszenie
Kategorie  


Zawieszenie


Wybierz markę dla Zawieszenie

Resorowanie stosowane w zawieszeniach pojazdów przeszły na przestrzeni lat sporą ewolucję. Obecnie najpopularniejszym rozwiązaniem jest tzw. sprężyna śrubowa.
Do jej zalet należy uznać prostotę i kompaktowość zawieszenia, które wykorzystuję tego typu sprężynę. Znajdziemy ją m.in. w równie popularnej kolumnie MacPhersona. Sprężyny śrubowe znajdują również szerokie zastosowanie w motosporcie  oraz wyczynowym off –roadzie. Sprężyny śrubowe w porównaniu do resorów (które zostały wyparte z rynku na rzecz „śrub”) nie są w stanie przenosić sił bocznych oraz znosić aż tak dużych obciążeń. Przez to konstrukcje zawieszenia z wykorzystaniem sprężyn wymagają zastosowania wahaczy oraz mocniejszych amortyzatorów. Jednak prowadzenie pojazdu z tym rozwiązaniem poprawia jazdę w szczególności na drobnych ale częstych nierównościach.
Zadania stawiane przed sprężynami to przede wszystkim tłumienie wstrząsów. Ich źródłem są wstrząsy wywołane ruchem masy nieresorowanej wytworzonej podczas pokonywania nierównej nawierzchni. Zastosowania sprężyny zapobiega przenoszeniu wspominanych wstrząsów dalej na nadwozie i pasażerów. Oczywiście aby dopełnić jakość tłumienia stosuje się amortyzatory które pochłaniają te największe zniekształcenia terenu.
Kolejnym zadaniem sprężyn jest „asekuracja” zawieszenia przed masą pojazdu pod którym pracuje oraz nadanie odpowiedniego prześwitu między nadwoziem a zawieszeniem i podłożem. Znając działanie tej części można uznać je również za wyposażenie odpowiadające za czynne bezpieczeństwo. Element resorujący nie dopuszcza do oderwania się koła od podłoża.

Budowa sprężyny
Sprężyna jest stworzona ze zwijanego na gorąco drutu.  O jego właściwościach decyduje jego długość, grubość, ilość zwojów oraz metoda obróbki i rodzaj zastosowanych materiałów. Wszystkie te parametry mają wpływ na to jak samochód będzie się zachowywał podczas pokonywania nierówności i zakrętów. Największą różnorodność sprężyn zastosowaną do tego samego pojazdu można zaobserwować w motosporcie. Bardzo często w zależności od rodzaju nawierzchni stosowane są sprężyny o twardszej lub bardziej miękkiej charakterystyce. Podobne zabiegi stosowane są w tuningu amatorskim który ma poprawić wygląd lub prowadzenie pojazdu. Niestety bardzo często pomijana jest kwestia dostosowania pozostałych elementów zawieszenia. Bardzo często powtarzanym błędem jest stosowanie krótszych sprężyn do seryjnych amortyzatorów. Połączenie to znacznie przyspiesza zużycie tych drugich. 

Polecane artykuły
Fiat Stilo, czyli Golf w włoskim wydaniu. Awarie i usterki.

Fiat Stilo, czyli Golf w włoskim wydaniu. Awarie i usterki.

21/01/2020

Fiat Stilo to odpowiedź włoskiego producenta na rządzącego niepodzielnie od lat w segmencie C niemieckiego Volkswagena...więcej



Porady i testy motoryzacyjne
Zobacz więcej
Jak wyczyścić podsufitkę w samochodzie
wtorek, 19 Październik 2021Komentarze: 5

Każdy z nas lubi jak jego samochód błyszczy i prezentuje się niemal jak nowy. Często jednak przy okazji pielęgnacji karoserii zapominamy o wnętrzu auta. Czyszczenie wnętrza jest czynnością, którą niestety od czasu do czasu każdy kierowca musi wykonać. O ile zwykłe odkurzenie wnętrza i przetarcie plastików możemy nazwać zadaniem niemal rutynowym, o tyle pranie tapicerki samochodowej wykonujemy sporadycznie. Z tego powodu niekiedy ta czynność staje się poważnym wyzwaniem. Dotyczy to szczególnie podsufitki samochodowej, którą bardzo łatwo uszkodzić podczas mycia. Jak bezpiecznie wyczyścić podsufitkę? Jakiego preparatu użyć do jej prania? O tym w dzisiejszym artykule.

Czytaj więcej
3 Sposoby na naładowanie telefonu w samochodzie
wtorek, 19 Październik 2021Komentarze: 6

Smartfon to obecnie dla wielu osób nierozłączny kompan dnia codziennego. Zastąpił on tradycyjny telefon komórkowy, którym smartfon jest teraz domyślnie nazywany. Smartfon w przeciwieństwie do klasycznego telefonu nie służy jednak jedynie do dzwonienia i pisania SMS-ów. Dzięki niemu możemy wykonywać wiele skomplikowanych operacji. Niestety bardzo często generuje to problemy z trwałością jego baterii. Problem ten jest szczególnie dokuczliwy, gdy przez większość dnia podróżujemy samochodem. Jak naładować telefon w samochodzie? O tym w dzisiejszym artykule.

Czytaj więcej

Ostatnie opinie o sklepie
Kris

Wszystkie części ok polecam

Ocena ogólna:
Zgodność przedmiotu z opisem:
Kontakt ze Sprzedającym:
Czas realizacji zamówienia:
Ceny:
Sobota, 18 Wrzesien 2021

Andrzej

Opis towaru i jego jakość OK.

Ocena ogólna:
Zgodność przedmiotu z opisem:
Kontakt ze Sprzedającym:
Czas realizacji zamówienia:
Ceny:
Czwartek, 16 Wrzesien 2021

DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>

Certyfikaty Motochemia


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Copyright © 2021 https://www.motochemia.pl