Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Układ hamulcowy  > 
  4. Zacisk hamulcowy

Zacisk hamulcowy


Wybierz podkategorię produktu

Mocowanie zacisku hamulcowego
Pojedyncze części zacisku hamulcowego


Zacisk hamulcowy - opis kategorii


Zacisk hamulcowy jest miejscem osadzania klocków hamulcowych oraz tłoczków. Zacisk od ponad 50 lat jest nieodzownym elementem wyróżniającym układ tarczowy. Polem doświadczalnym dla nowatorskiego systemu był oczywiście motosport, a dokładnie 24h wyścig Le Mans z 1953r. To właśnie tam po raz pierwszy oficjalnie zastosowano hamulce tarczowe. Zespół reprezentowany przez Tonego Rolta i Duncana Hamiltona oraz Stirlinga Mossa i Pettera Walkera w Jaguarach C, zajął wtedy dwa pierwsze miejsca na podium.
Tarczowy układ hamulcowy jak każdy nowy system, z biegiem lat przechodził przez szereg udoskonaleń. Sam zacisk udoskonalano pod kątem zastosowanych materiałów i „uzbrojenia” w różną ilość tłoczków (zawsze wielokrotność dwóch). Tłoczek ma za zadanie docisnąć klocek do tarczy, przy czym zacisk wykonuje ruch w stronę przeciwną, dociskając drugi klocek (zacisk pływający). Zaciski stałe mają co najmniej 2 tłoczki o różnych średnicach, które odpowiadają za równoczesne dociskanie klocków z obu stron co pomaga w jego równomiernym ścieraniu się. Tłoczek cofa się o kilka mm aby pozostać w gotowości, a zarazem klocek nie ocierał niepotrzebnie o tarczę. Większość zacisków wykonana jest z żeliwa (wyjątki stanowią hamulce przygotowane do pojazdów sportowych i wyczynowych). Zaciski zabezpieczane są przed niekorzystnym działaniem warunków atmosferycznych za pomocą specjalnej farby odpornej na wysokie temperatury. Konstrukcja dedykowana pojazdom sportowym różni się jak już wspominaliśmy zastosowanym materiałami. Ich różnica polega na mniejszej masie oraz większej odporności temperaturowej w porównaniu do materiałów w samochodach cywilnych. Wielotłoczkowe zaciski oraz nacinane, wentylowane tarcze o dużych średnicach to również znaki rozpoznawcze układu hamulcowego przygotowanego do pracy w ciężkich warunkach.

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

19/09/2019

Jako entuzjaści motoryzacji często dbamy o to, aby wnętrze naszego samochodu stanowiło...więcej

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3144

Wszystko jest O.K. Ceny satysfakcjonujące jak również jakość...

Wszystko super! Kolejne udane zakupy w tym sklepie.

Kolejne zakupy udane.Oby tak dalej.


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl