Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Układ hamulcowy  > 
  4. Wskaźnik zużycia

Wskaźnik zużycia


Wybierz markę dla Wskaźnik zużycia


Wskaźnik zużycia - opis kategorii


Stan zużycia klocków hamulcowych jesteśmy w stanie ocenić po demontażu koła i sprawdzeniu czy grubość klocka jest odpowiednia. W tym celu korzystamy ze specjalnej szczeliny, która znajduje się na każdym klocku od nowości. Jeżeli szczelina zniknęła, oznacza to że okładzina klocka ma już zbyt małą grubość (przeważnie jest to ok. 1,5mm). Jednak coraz więcej samochodów wyposażonych są w czujniki zużycia klocków, które zawczasu sygnalizują o konieczności ich wymiany. Występują one w 2 wersjach (elektryczne i akustyczne).
Przed zakupem nowych klocków, warto się upewnić czy produkt który otrzymujemy, jest przystosowany do wspomnianego czujnika. Bardzo często dla tego samego modelu pojazdu występują dwie wersje tego samego klocka, jedna z czujnikiem druga bez. Należy też pamiętać, że klocki wymieniamy zawsze parami!!
Sam czujnik rzadko ulega awarii, natomiast bardzo często zostaje on uszkodzony. Pierwszym częstym błędem doprowadzającym do takiej sytuacji jest ingerencja w układ hamulcowy i przypadkowe zerwanie czujnika. Nieostrożne mycie nadkoli oraz kół myjką wysokociśnieniową również może doprowadzić do zniszczenia czujnika. Nierzadko dochodzi również do sytuacji zabrudzenia się czujnika w wyniku eksploatacji pojazdu na bardzo zabrudzonej nawierzchni. W niektórych przypadkach taki czujnik można uratować dokonując jego czyszczenia, jednak przeważnie i to nie wystarcza. W dobie elektroniki i wszechobecnych czujników nie zapominajmy o zdrowym rozsądku. Przypadki niepoprawnego działania czujników zużycia są ogólnie znane, tak więc nic nie zastąpi naszej czujności. Jeśli zauważymy gorsze działanie układu hamulcowego, nie czekajmy na sygnał od komputera, tylko sprawdźmy to sami - najlepiej u mechanika. Coroczny przegląd układu hamulcowego niezależnie od jego efektywności działania może nas uchronić przed awarią albo przygotować na jej nadejście. 

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Inni producenci

   


Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3135

Zamówienie zgodne bez zastrzeżeń. Dostawa błyskawiczna, Oby tak...

Wszystko super. Polecam.

Polecam serdecznie Super sklep :D


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software