szukaj także w numerach OEM

   512-802-277   508-305-108
 sklep@motochemia.pl
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Zawieszenie osi i prowadzenie kół  > 
  4. Wahacz i łożysko wahacza  > 
  5. Wahacz poprzeczny, podłużny, ukośny

Kategorie rozwiń/zwiń



Wahacz poprzeczny, podłużny, ukośny


Wybierz markę dla Wahacz poprzeczny, podłużny, ukośny


Wahacz poprzeczny, podłużny, ukośny - opis kategorii


Wahacz jest elementem prowadzącym koło oraz pośrednim elementem układu amortyzującego nadwozie samochodu. Wersja poprzeczna tej części prowadzi koło pojazdu, którego oś przegubu jest prostopadła względem osi obrotu koła oraz równoległa względem osi wzdłuż pojazdu.
W zależności od mocowań wahacza możliwa jest różna realizacja pochylenia, położenia oraz skoku koła. Wartości te przekładają się na sposób prowadzenia pojazdu.
Poprzeczne ułożenie jest jednym z najpopularniejszych i pozwala na adaptację zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu niezależnie od zastosowanego napędu. Na jedno koło może przypadać jedno lub więcej wahaczy. Im więcej wahaczy tym z założenia pojazd powinien precyzyjniej się prowadzić. Najczęściej spotykane rozwiązania dla tylnej osi to zawieszenie wielowahaczowe osadzone na osiach skośnych lub równoległych oraz belka skrętna.
Wielowahaczowe zawieszenie osi tylnej
Z końcem lat 90-tych do produkcji trafia Ford Focus I generacji, który w krótkim czasie staje się hitem sprzedażowym i zostaje doceniony przez nowych nabywców szczególnie za zastosowanie zawieszenia wielowahaczowego, które w owym czasie zapewniało mu najlepsze właściwości jezdne w swojej klasie. Co ciekawe podobne rozwiązania stosowała również grupa VW w swoich samochodach klasy średniej w modelach: Volkswagen Passat oraz Audi A4.
Zastosowanie „wielowahacza” ma na celu zapewnienie wyższego komfortu podróżowania połączonego z bardzo dobrymi własnościami jezdnymi. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że nie trzeba w nim stosować twardych elementów tłumiących, aby zapewnić większą sztywność i precyzje prowadzenia. Sytuacja odwrotna występuje w przypadku belki skrętnej gdzie należałoby zastosować bardzo sztywne tłumiki, aby całość mogła dorównać wahaczom w precyzji prowadzenia - niestety minusem tego rozwiązania byłoby znaczne pogorszenie komfortu jazdy.
Zawieszenie wielowahaczowe z założenia ma być kombinacją elementów wzdłużnych, poprzecznych oraz skośnych wraz z drążkami. Konstrukcje te składane z podobnych elementów są na rynku mocno zróżnicowane i można uznać, że każdy producent ma swoją własną receptę na udany „zawias” oparty na wahaczach. Niezależnie od znaczka na masce celem wspólnym jest, aby zawieszenie tego typu pod wpływem jazdy oraz obciążenia zmieniało kąty pracy w jak najmniejszym stopniu co w praktyce przeważnie udaje się uzyskać.
Dla potwierdzenia warto sprawdzić obecną ilość pojazdów oferowanych z rozwiązaniem wielowahaczowym. Znajdziemy wśród nich zarówno samochody klasy kompakt, jak i średniej oraz wyższej.
Przeciwnicy zawieszenia wielowahaczowego zarzucą temu rozwiązaniu zwiększenie masy nieresorowanej oraz skomplikowaną konstrukcję. Kwestie techniczne jak i finansowe dotyczące wad (serwis jest droższy od klasycznej belki) należy uznać za prawdę. Jednak mimo to zastosowanie kilku wahaczy znajduje coraz większą rzesze zwolenników. Smutna prawda jest taka, że im bardziej nasze pojazdy są zaawansowane technicznie tym ich serwisowanie będzie droższe. Jednak niezależenie czy mówimy o rozwiązaniach elektronicznych czy też zawieszeniowych, prawie zawsze chodzi o nasz komfort i bezpieczeństwo którego tak bardzo oczekujemy.

Statystyki dla kategorii

• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego miesiąca: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego miesiąca: 0

Data ostatniej aktualizacji: 22-09-2018

Ostatnio zamówione produkty z kategorii

Wahacz zawieszenia koła Delphi TC1246

Wahacz zawieszenia koła Delphi TC1246


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny
Wahacz zawieszenia koła Febi 39360

Wahacz zawieszenia koła Febi 39360


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny
Wahacz zawieszenia koła Monroe L16543

Wahacz zawieszenia koła Monroe L16543


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny
Wahacz zawieszenia koła Ruville 935501

Wahacz zawieszenia koła Ruville 935501


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny


Porady i testy motoryzacyjne

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Klocki hamulcowe - Jak są zbudowane? Jak działają?

Klocki hamulcowe - Jak są zbudowane? Jak działają?

11/08/2018

Klocki hamulcowe to jeden z najważniejszych elementów tarczowego układu hamulcowego pojazdu...więcej

Hamulec bębnowy - działanie, rodzaje, awarie

Hamulec bębnowy - działanie, rodzaje, awarie

03/08/2018

Hamulce bębnowe tworzą układ przeznaczony do zatrzymania pojazdu, który według obiegowej ...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3109

Szybko, fachowo, korzytsnie cenowo

Zamowiony towar zgodny z opisem,oryginal. Przesylka szybka. Polecam...

Ogólnie jestem zadowolony. Dziękuję.


Certyfikaty Motochemia

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2018 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software