szukaj także w numerach OEM

   512-802-277   508-305-108
 sklep@motochemia.pl
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Silnik  > 
  4. Części montażowe głowicy  > 
  5. Uszczelka głowicy silnika

Kategorie rozwiń/zwiń



Uszczelka głowicy silnika



Uszczelka głowicy silnika - opis kategorii


Uszczelka głowicy jak sama nazwa wskazuje znajduje się między głowicą, a korpusem silnika. Uszczelka nie jest podzespołem eksploatacyjnym i nie powinna ulegać uszkodzeniu. Niestety czasami jest inaczej, a jej awaria sprawia nie lada problemy. Głównym zadaniem uszczelki, jest odizolowanie kanałów przez które przepływają olej i płyn chłodniczy, które mają skrajnie różną temperaturę podczas pracy silnika. Zapobiega również przedostawaniu się płynu chłodniczego do cylindrów. Innym ale również istotnym jej zadaniem jest izolacja części głowicy i bloku silnika od nagrzewających się do ponad 2000 stopni Celsjusza komór spalania. Uszczelka taka wytrzymuje zatem nie tyko wysokie temperatury, ale również ciśnienie przekraczające 150 barów.

Uszczelka Głowicy

Objawy uszkodzonej uszczelki głowicy są niepozorne i często bagatelizowane. Symptomem uszkodzenia może być nierówna praca silnika zaraz po nagrzaniu jednostki napędowej oraz regularne ubytki płynu chłodniczego. Na pierwszy rzut oka można źle określić diagnozę, że za nierówną pracę silnika może odpowiadać wadliwy silniczek krokowy lub za ubytek płynu chłodniczego, nieszczelną chłodnicę. Przy pękniętej uszczelce olej może dostawać się do płynu chłodniczego. Przyczyną awarii uszczelki głowicy może być sam kierowca, który wkręca silnik na wysokie obroty bez wstępnego rozgrzania samochodu, a także źle założona instalacja LPG, stosowanie niewłaściwego płynu chłodzącego lub wadliwie działający układ chłodzący. Ceny wymiany takiej uszczelki w serwisach wahają się między 200 a 1000 zł. Zalecane jest jednak oddanie uszkodzonego pojazdu do serwisu niż wymiana na własną rękę.  

 

Statystyki dla kategorii

• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego miesiąca: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego miesiąca: 0

Data ostatniej aktualizacji: 15-10-2018



Porady i testy motoryzacyjne

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Klocki hamulcowe - Jak są zbudowane? Jak działają?

Klocki hamulcowe - Jak są zbudowane? Jak działają?

11/08/2018

Klocki hamulcowe to jeden z najważniejszych elementów tarczowego układu hamulcowego pojazdu...więcej

Hamulec bębnowy - działanie, rodzaje, awarie

Hamulec bębnowy - działanie, rodzaje, awarie

03/08/2018

Hamulce bębnowe tworzą układ przeznaczony do zatrzymania pojazdu, który według obiegowej ...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3111

Polecam!!! Szybko, sprawnie i towar zgodny z opisem.

Polecam wszystkim towar zgodny z opisem szybko i w dobrej cenie.

Szybko, fachowo, korzytsnie cenowo


Certyfikaty Motochemia

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2018 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software