Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Części Samochodowe >
- Tłumienie/Zawieszenie
Zawieszenie i Tłumienie
Wybierz markę dla Tłumienie/Zawieszenie
Zawieszenie samochodowe to zespół wielu elementów odpowiedzialnych za skuteczne tłumienie nierówności podłoża, a więc za komfort podróży ale również łączność kół z nawierzchnią. Bagatelizowanie zużycia poszczególnych elementów zawieszenia znacznie pogarsza prowadzenie auta.
Zużycie zawieszenia
Żywotność układu zawieszenia jest uzależniona od tak wielu czynników, że trudno ją jednoznacznie określić. Spora część elementów stworzona jest z gumy, teflonu a nawet aluminium. Niesprzyjającymi czynnikami dla tych elementów są z pewnością jesienno zimowe warunki drogowe, na które składają się niskie temperatury oraz sól drogowa.
Jazda po zniszczonej nawierzchni, a więc przenoszenie przeciążeń związanych z amortyzacją nadwozia od podłoża, działa również niszcząco na elementy zawieszenia.
Najczęstszymi objawami awarii są stukania oraz inne nietypowe dźwięki dochodzące z okolic podwozia. W przypadku amortyzatorów zużycie jest nie tylne słyszalne co z biegiem lat oraz przebiegu wyczuwalne (jakość prowadzenia oraz tłumienia spada). Uwaga, bardzo często nie uważny kierowca nie odczuwa postępującego zużycia ponieważ przyzwyczaja się do danej charakterystyki pracy uznając ją za normalną. Kierowcy, którzy dostrzegają zmiany powinni odczuwać kołysanie pojazdu w trakcie pokonywania nierówności lub zakrętów. Wszelkie wrażenia nieprawidłowego prowadzenia należy jak najszybciej weryfikować u mechanika, gdyż może to być początek poważniejszej awarii, która będzie miała wpływ na bezpieczeństwo poruszania się pojazdem. Podstawowa weryfikacja stanu zawieszenia nie należy do skomplikowanych i wymaga dostępu do podnośnika. Mechanik na podstawie oględzin oraz „szarpnięć” poszczególnymi elementami ocenia ich stan.
Najczęstsze awarie zawieszenia
Zawieszenie w zależności od swojej konstrukcji może z biegiem czasu stwarzać różne problemy. Jednak jest kilka elementów które ulegają regularnemu zużyciu i ich usterkowość należy uznać za normalną.
- sworzeń wahacza- element łączący wahacz oraz zwrotnicę o konstrukcji metalowo gumowej. Zużywa się pod wpływem pokonywania nierówności. Jeżeli jest wymienny koszt części powinien wahać się w granicach 30-60zł/szt. Coraz częściej sworzeń jest montowany na stałe do wahacza, wówczas konieczna jest wymiana kompletnego elementu co podnosi koszty eksploatacji. Tego typu części zaleca się wymieniać parami. Po całej operacji wymiany czasami trzeba się liczyć z dodatkowym kosztem regulacji zbieżności.
- końcówka drążka kierowniczego- element łączący zwrotnicę z przekładnią kierowniczą. Zużycie wzrasta wraz z ilością pokonywanych nierówności. Koszt elementu w granicach 30-60zł/szt. . Tego typu części zaleca się wymieniać parami.
- łącznik stabilizatora- łączy stabilizator z wahaczem lub kolumną zawieszenia (np. MacPherson). Łatwo uszkodzić podczas wpadnięcia koła w dziurę. Cena elementu w granicach 40-100zł.
- wahacz – część łącząca zwrotnicę koła z podwoziem. Sam element jest trwały, zużyciu ulegają głównie jego sworznie oraz tuleje. Zdarzają się wersje z niewymiennymi sworzniami oraz tulejami co kwalifikuje cały wahacz do wymiany. Ceny mocno zróżnicowane od 50-400zł. Tego typu części zaleca się wymieniać parami.
- amortyzator – odpowiada za amortyzację pojazdu podczas pokonywania nierówności i zakrętów. Uszkodzenie tego elementu bardzo często postępuje w czasie i początkowo może być niewyczuwalne. Najczęściej awaria wiąże się z ubytkiem czynnika wewnątrz amortyzatora (gaz lub olej). Ceny od 50-400zł/szt. Zaleca się wymianę parami (osiami)
Do jednych z najczęściej wybieranych barw w nowych samochodach należą obecnie kolory srebrny, szary, czarny oraz biały. Jest to na tyle zauważalne zjawisko, że na naszych drogach rzeczywiście powoli zaczynają królować auta posiadające różne odcienie szarości. Nic więc dziwnego, że entuzjaści motoryzacji, którzy często utożsamiają się ze swoim samochodem, coraz częściej szukają sposobu na to, aby ich wymarzone cztery kółka wyróżniały się na drodze. Jednym ze sposobów, aby tego dokonać, jest Car Wrapping, czyli oklejenie samochodu folią. Czym dokładnie jest Car Wrapping? Na czym polega? Dla kogo jest przeznaczony? O tym w dzisiejszym wpisie.
Czytaj więcejZima to trudny okres zarówno dla kierowców, jak i ich samochodów. Śnieg, lód oraz niskie temperatury skutecznie utrudniają jazdę samochodem, a bardzo często uniemożliwiają nawet jej rozpoczęcie. To właśnie w takich sytuacjach niezastąpione okazują się zimowe akcesoria samochodowe. To dzięki nim możliwe jest nie tylko odśnieżenie karoserii samochodu przed jazdą, ale także otwarcie drzwi czy uruchomienie silnika. Jakie są najbardziej przydatne akcesoria samochodowe na zimę? Oto przegląd popularnych akcesoriów zimowych do samochodu.
Czytaj więcejsprawnie i szybko,bez zarzutów*
Założone w moim aucie z miesiąc temu i na ten moment mogę...
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2024 https://www.motochemia.pl