Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Części Samochodowe >
- Części montażowe sprzęgła >
- Tarcza dociskowa sprzęgła
Tarcza dociskowa sprzęgła
Wybierz markę dla Tarcza dociskowa sprzęgła
Element docisku sprzęgła odpowiada za należyte dociskanie tarczy sprzęgłowej do koła zamachowego. Posiada wysokie właściwości odprowadzania ciepła i wyposażony jest w osłonę łączącą element za pomocą sprężyn płytkowych. Te z kolei dociskając lub odsuwają docisk względem tarczy sprzęgła w momencie rozłączenia napędu sprzęgła. Dodatkowo docisk zostaje wyśrodkowany w obudowie. Obrót koła zamachowego odbywa się przy współudziale docisku sprzęgła, który przesuwa się wzdłuż osi sprzęgła przy jego włączaniu i rozłączaniu. Docisk jak i pozostałe elementy sprzęgła są wrażliwe na niewłaściwe użytkowanie.
Prace w największym obciążeniu sprzęgło przechodzi w ruchu miejskim. Ciągłe wciskanie sprzęgła lub jazda na tzw. półsprzęgle nagrzewa tarczę sprzęgła do bardzo wysokich temperatur narażając ją na usterki.
Nowoczesne silniki a w szczególności jednostki diesla, osiągają bardzo wysoki moment obrotowy. W silnikach zasilanych olejem napędowym sprzęgło jest elementem bardzo newralgicznym. Obecna technologia pozwoliła zastąpienie tradycyjnego sprzęgła z tłumikiem drgań w tarczy na sprzęgło z kołem dwumasowym. Mimo iż ulepszenie to niweluje niekomfortowe odczucia z jazdy dieslem, pozostaje on niezwykle delikatnym na niewłaściwe użytkowanie.
Prawidłowe nawyki mające na celu zadbanie o sprzęgło opierają się w kilku podstawowych zasadach:
- wciskanie sprzęgła całym ciężarem nogi (pięta sunie po podłodze);
- nasze pięty powinny cały czas mieć styczność z podłogą auta;
- podczas jazdy unikamy trzymania stopy nad pedałem sprzęgła lub opartej bezpośrednio na nim.;
- starać się ograniczać czas wciskania sprzęgła do minimum;
Nawyk wciskania sprzęgła w trakcie pokonywania drogi przy niskich prędkościach również jest niedopuszczalny. Wciśnięcie pedału powinno wystąpić tylko gdy mamy pewność, że samochód będziemy zatrzymywać. Natomiast wciśnięcie sprzęgła w przypadku awaryjnego hamowania powinno nastąpić tuż przed samym wciśnięciem pedału hamulca.
Do jednych z najczęściej wybieranych barw w nowych samochodach należą obecnie kolory srebrny, szary, czarny oraz biały. Jest to na tyle zauważalne zjawisko, że na naszych drogach rzeczywiście powoli zaczynają królować auta posiadające różne odcienie szarości. Nic więc dziwnego, że entuzjaści motoryzacji, którzy często utożsamiają się ze swoim samochodem, coraz częściej szukają sposobu na to, aby ich wymarzone cztery kółka wyróżniały się na drodze. Jednym ze sposobów, aby tego dokonać, jest Car Wrapping, czyli oklejenie samochodu folią. Czym dokładnie jest Car Wrapping? Na czym polega? Dla kogo jest przeznaczony? O tym w dzisiejszym wpisie.
Czytaj więcejZima to trudny okres zarówno dla kierowców, jak i ich samochodów. Śnieg, lód oraz niskie temperatury skutecznie utrudniają jazdę samochodem, a bardzo często uniemożliwiają nawet jej rozpoczęcie. To właśnie w takich sytuacjach niezastąpione okazują się zimowe akcesoria samochodowe. To dzięki nim możliwe jest nie tylko odśnieżenie karoserii samochodu przed jazdą, ale także otwarcie drzwi czy uruchomienie silnika. Jakie są najbardziej przydatne akcesoria samochodowe na zimę? Oto przegląd popularnych akcesoriów zimowych do samochodu.
Czytaj więcejsprawnie i szybko,bez zarzutów*
Założone w moim aucie z miesiąc temu i na ten moment mogę...
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2024 https://www.motochemia.pl