szukaj także w numerach OEM

   512-802-277   508-305-108
 sklep@motochemia.pl
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Części montażowe sprzęgła  > 
  4. Tarcza dociskowa sprzęgła

Kategorie| rozwiń/zwiń



Tarcza dociskowa sprzęgła


Wybierz markę dla Tarcza dociskowa sprzęgła


Tarcza dociskowa sprzęgła - opis kategorii


 

Element docisku sprzęgła odpowiada za należyte dociskanie tarczy sprzęgłowej do koła zamachowego. Posiada wysokie właściwości odprowadzania ciepła i wyposażony jest w osłonę łączącą element za pomocą sprężyn płytkowych. Te z kolei dociskając lub odsuwają docisk względem tarczy sprzęgła w momencie rozłączenia napędu sprzęgła. Dodatkowo docisk zostaje wyśrodkowany w obudowie. Obrót koła zamachowego odbywa się przy współudziale docisku sprzęgła, który przesuwa się wzdłuż osi sprzęgła przy jego włączaniu i rozłączaniu. Docisk jak i pozostałe elementy sprzęgła są wrażliwe na niewłaściwe użytkowanie.
Prace w największym obciążeniu sprzęgło przechodzi w ruchu miejskim. Ciągłe wciskanie sprzęgła lub jazda na tzw. półsprzęgle nagrzewa tarczę sprzęgła do bardzo wysokich temperatur narażając ją na usterki.
Nowoczesne silniki a w szczególności jednostki diesla, osiągają bardzo wysoki moment obrotowy. W silnikach zasilanych olejem napędowym sprzęgło jest elementem bardzo newralgicznym. Obecna technologia pozwoliła zastąpienie tradycyjnego sprzęgła z tłumikiem drgań w tarczy na sprzęgło z kołem dwumasowym. Mimo iż ulepszenie to niweluje niekomfortowe odczucia z jazdy dieslem, pozostaje on niezwykle delikatnym na niewłaściwe użytkowanie.
Prawidłowe nawyki mające na celu zadbanie o sprzęgło opierają się w kilku podstawowych zasadach:

- wciskanie sprzęgła całym ciężarem nogi (pięta sunie po podłodze);
- nasze pięty powinny cały czas mieć styczność z podłogą auta;
- podczas jazdy unikamy trzymania stopy nad pedałem sprzęgła lub opartej bezpośrednio na nim.;
- starać się ograniczać czas wciskania sprzęgła do minimum;

Nawyk wciskania sprzęgła w trakcie pokonywania drogi przy niskich prędkościach również jest niedopuszczalny. Wciśnięcie pedału powinno wystąpić tylko gdy mamy pewność, że samochód będziemy zatrzymywać. Natomiast wciśnięcie sprzęgła w przypadku awaryjnego hamowania powinno nastąpić tuż przed samym wciśnięciem pedału hamulca.

 

Statystyki dla kategorii

• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego miesiąca: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego miesiąca: 0

Data ostatniej aktualizacji: 13-12-2018



Porady i testy motoryzacyjne

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3116

Fatalny kurier oczekiwanie prawie 1.5 tygodnia.

Wszystko OK. Bez uwag. Polecam.

Szybka dostawa. Towar zgodny z opisem. Polecam


Certyfikaty Motochemia

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2018 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software