Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Części montażowe sprzęgła  > 
  4. Tarcza dociskowa sprzęgła

Tarcza dociskowa sprzęgła


Wybierz markę dla Tarcza dociskowa sprzęgła


Tarcza dociskowa sprzęgła - opis kategorii


 

Element docisku sprzęgła odpowiada za należyte dociskanie tarczy sprzęgłowej do koła zamachowego. Posiada wysokie właściwości odprowadzania ciepła i wyposażony jest w osłonę łączącą element za pomocą sprężyn płytkowych. Te z kolei dociskając lub odsuwają docisk względem tarczy sprzęgła w momencie rozłączenia napędu sprzęgła. Dodatkowo docisk zostaje wyśrodkowany w obudowie. Obrót koła zamachowego odbywa się przy współudziale docisku sprzęgła, który przesuwa się wzdłuż osi sprzęgła przy jego włączaniu i rozłączaniu. Docisk jak i pozostałe elementy sprzęgła są wrażliwe na niewłaściwe użytkowanie.
Prace w największym obciążeniu sprzęgło przechodzi w ruchu miejskim. Ciągłe wciskanie sprzęgła lub jazda na tzw. półsprzęgle nagrzewa tarczę sprzęgła do bardzo wysokich temperatur narażając ją na usterki.
Nowoczesne silniki a w szczególności jednostki diesla, osiągają bardzo wysoki moment obrotowy. W silnikach zasilanych olejem napędowym sprzęgło jest elementem bardzo newralgicznym. Obecna technologia pozwoliła zastąpienie tradycyjnego sprzęgła z tłumikiem drgań w tarczy na sprzęgło z kołem dwumasowym. Mimo iż ulepszenie to niweluje niekomfortowe odczucia z jazdy dieslem, pozostaje on niezwykle delikatnym na niewłaściwe użytkowanie.
Prawidłowe nawyki mające na celu zadbanie o sprzęgło opierają się w kilku podstawowych zasadach:

- wciskanie sprzęgła całym ciężarem nogi (pięta sunie po podłodze);
- nasze pięty powinny cały czas mieć styczność z podłogą auta;
- podczas jazdy unikamy trzymania stopy nad pedałem sprzęgła lub opartej bezpośrednio na nim.;
- starać się ograniczać czas wciskania sprzęgła do minimum;

Nawyk wciskania sprzęgła w trakcie pokonywania drogi przy niskich prędkościach również jest niedopuszczalny. Wciśnięcie pedału powinno wystąpić tylko gdy mamy pewność, że samochód będziemy zatrzymywać. Natomiast wciśnięcie sprzęgła w przypadku awaryjnego hamowania powinno nastąpić tuż przed samym wciśnięciem pedału hamulca.

 

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3138

To dopiero moje drugie zakupy w sklepie w przeciągu 5 lat, ale...

Korzystałem ze sklepu kilka razy zawsze jest taniej niż w sklepach...

Szybka dostawa, towar dokładnie zabezpieczony.


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software