Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Układ zapłonowy i wspomagania rozruchu zimnego silnika  > 
  4. Sterownik, przekaźnik, czujniki

Sterownik, przekaźnik, czujniki


Wybierz markę dla Sterownik, przekaźnik, czujniki


Sterownik, przekaźnik, czujniki - opis kategorii


Układ zapłonowy to urządzenie elektryczno-mechaniczne lub elektroniczne stosowane w silnikach o zapłonie iskrowym. Jego zadaniem jest zainicjowanie procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach silnika. Optymalny moment zapłonu zalezy od wielu parametrów jego pracy. Dodatkowym zadaniem układu zapłonowego jest więc sterowanie momentem wystąpienia iskry na świecy zapłonowej. Klasyczny układ zapłonowy oparty na przerwyaczu zapłonu charakteryzuje się bardzo prostą budową z wieloma wadami. Najczęściej odczuwalne są one podczas uruchamiania silnika w niskich temperaturach. Z tego właśnie powodu w obecnie produkowanych silnikach spalinowych układ klasyczny jest już bardzo rzadko spotykany. Jego miejsce zajął elektroniczny układ tranzystorowyzwany TCI (Transistor Controlled Ignition), który jest znacznie bardziej precyzyjny i niezawodny. Tranzystor mocy pełni funkcję przerywacza zapłonu, dzięki czemu możliwe było wyeliminowanie kondensatora. Ta operacja pozwoliła na poprawę charakterystyki wyładowania iskrowego.
Natężenie prądu płynącego przez cewkę jest stabilizowane, co zapewnia stałą energię iskry, również podczas uruchamiania silnika w niskich temperaturach, przy rozładowanym akumulatorze. Zastosowanie bezstykowego czujnika sterującego układem zapłonowym, nie wymagającym obsługi, umożliwiło precyzyjne sterowanie kątem wyprzedzenia zapłonu w zależności od wielu parametrów pracy silnik. Rozwiązanie to pozwoliło na osiągnięcie mniejszego zużycia paliwa oraz zwiększenie czystości spalin.Wraz z pojawieniem się wtryskowych układów zasilaniafunkcję sterowania przejął układ sterujący układu wtryskowego.Na miejscu przerywacza umieszczony jest magneto-indukcyjny czujnik, czyli generator impulsów. Czujnik ten składa się z wirnika czterobiegunowego, który jest umieszczony na wałku rozdzielacza zamiast krzywki przerywacza, namagnesowanego stojana o kształcie pierścienia wraz z czterema nabiegunnikami oraz współosiowej cewki indukcyjnej z wirnikiem. W czasie obrotu wałka rozdzielacza następuje zmiana strumienia magnetycznego, co powoduje wyindukowanie w cewce czujnika odpowiednich impulsów napięciowych, których przebiegi są zbliżone do impulsów napięciowych przebiegu sinusoidalnego. 

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Inni producenci

               


Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3135

Zamówienie zgodne bez zastrzeżeń. Dostawa błyskawiczna, Oby tak...

Wszystko super. Polecam.

Polecam serdecznie Super sklep :D


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software