Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Części Samochodowe >
- Układ zapłonowy i wspomagania rozruchu zimnego silnika >
- Sterownik, przekaźnik, czujniki
Sterownik, przekaźnik, czujniki
Wybierz markę dla Sterownik, przekaźnik, czujniki
Układ zapłonowy to urządzenie elektryczno-mechaniczne lub elektroniczne stosowane w silnikach o zapłonie iskrowym. Jego zadaniem jest zainicjowanie procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach silnika. Optymalny moment zapłonu zalezy od wielu parametrów jego pracy. Dodatkowym zadaniem układu zapłonowego jest więc sterowanie momentem wystąpienia iskry na świecy zapłonowej. Klasyczny układ zapłonowy oparty na przerwyaczu zapłonu charakteryzuje się bardzo prostą budową z wieloma wadami. Najczęściej odczuwalne są one podczas uruchamiania silnika w niskich temperaturach. Z tego właśnie powodu w obecnie produkowanych silnikach spalinowych układ klasyczny jest już bardzo rzadko spotykany. Jego miejsce zajął elektroniczny układ tranzystorowyzwany TCI (Transistor Controlled Ignition), który jest znacznie bardziej precyzyjny i niezawodny. Tranzystor mocy pełni funkcję przerywacza zapłonu, dzięki czemu możliwe było wyeliminowanie kondensatora. Ta operacja pozwoliła na poprawę charakterystyki wyładowania iskrowego.
Natężenie prądu płynącego przez cewkę jest stabilizowane, co zapewnia stałą energię iskry, również podczas uruchamiania silnika w niskich temperaturach, przy rozładowanym akumulatorze. Zastosowanie bezstykowego czujnika sterującego układem zapłonowym, nie wymagającym obsługi, umożliwiło precyzyjne sterowanie kątem wyprzedzenia zapłonu w zależności od wielu parametrów pracy silnik. Rozwiązanie to pozwoliło na osiągnięcie mniejszego zużycia paliwa oraz zwiększenie czystości spalin.Wraz z pojawieniem się wtryskowych układów zasilaniafunkcję sterowania przejął układ sterujący układu wtryskowego.Na miejscu przerywacza umieszczony jest magneto-indukcyjny czujnik, czyli generator impulsów. Czujnik ten składa się z wirnika czterobiegunowego, który jest umieszczony na wałku rozdzielacza zamiast krzywki przerywacza, namagnesowanego stojana o kształcie pierścienia wraz z czterema nabiegunnikami oraz współosiowej cewki indukcyjnej z wirnikiem. W czasie obrotu wałka rozdzielacza następuje zmiana strumienia magnetycznego, co powoduje wyindukowanie w cewce czujnika odpowiednich impulsów napięciowych, których przebiegi są zbliżone do impulsów napięciowych przebiegu sinusoidalnego.
Do jednych z najczęściej wybieranych barw w nowych samochodach należą obecnie kolory srebrny, szary, czarny oraz biały. Jest to na tyle zauważalne zjawisko, że na naszych drogach rzeczywiście powoli zaczynają królować auta posiadające różne odcienie szarości. Nic więc dziwnego, że entuzjaści motoryzacji, którzy często utożsamiają się ze swoim samochodem, coraz częściej szukają sposobu na to, aby ich wymarzone cztery kółka wyróżniały się na drodze. Jednym ze sposobów, aby tego dokonać, jest Car Wrapping, czyli oklejenie samochodu folią. Czym dokładnie jest Car Wrapping? Na czym polega? Dla kogo jest przeznaczony? O tym w dzisiejszym wpisie.
Czytaj więcejZima to trudny okres zarówno dla kierowców, jak i ich samochodów. Śnieg, lód oraz niskie temperatury skutecznie utrudniają jazdę samochodem, a bardzo często uniemożliwiają nawet jej rozpoczęcie. To właśnie w takich sytuacjach niezastąpione okazują się zimowe akcesoria samochodowe. To dzięki nim możliwe jest nie tylko odśnieżenie karoserii samochodu przed jazdą, ale także otwarcie drzwi czy uruchomienie silnika. Jakie są najbardziej przydatne akcesoria samochodowe na zimę? Oto przegląd popularnych akcesoriów zimowych do samochodu.
Czytaj więcejsprawnie i szybko,bez zarzutów*
Założone w moim aucie z miesiąc temu i na ten moment mogę...
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2024 https://www.motochemia.pl