szukaj także w numerach OEM

   512-802-277   508-305-108
 sklep@motochemia.pl
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Skrzynia biegów  > 
  4. Automatyczna skrzynia biegów  > 
  5. Sterowanie hydrauliką skrzyni automatycznej

Kategorie rozwiń/zwiń



Sterowanie hydrauliką skrzyni automatycznej


Wybierz markę dla Sterowanie hydrauliką skrzyni automatycznej


Sterowanie hydrauliką skrzyni automatycznej - opis kategorii


Automatyczna skrzynia biegów to rodzaj przekładni, która samoczynnie zmienia biegi w zależności od obciążenia pojazdu, zwalniając kierowcę z konieczności ręcznej zmiany biegów. Użytkowanie takiej skrzyni biegów pozwala na płynna jazdę oraz mniej eksploatuje silnik, dzięki czemu pojazdy wyposażone w automat osiągają większe przebiegi. Automatyczne przekładnie różnią się od manualnych samą konstrukcją oraz sposobem przeniesienia napędu. Klasyczna skrzynia biegów wyposażona jest w sprzęgło, podczas gdy w automacie stosowane jest sprzęgło hydrokinetyczne. Obecnie najpopularniejszymi automatami są skrzynie hydrauliczne ze sterowaniem elektronicznym. Są one w pełni sterowane elektroniczne, lecz tylko najważniejsze elementy wykonawcze i blokady pozostały mechaniczne i hydrauliczne. Wszystkie funkcje sterowania i kontroli sprawuje układ elektroniczny (komputer, wyspecjalizowany lub wbudowany w główny komputer silnika), sterując hydrauliką skrzyni za pomocą zespołu zaworów. Charakterystyczną cechą jest to, że za utrzymywanie ważnych parametrów ciśnienia i pracy hydrauliki skrzyni nie odpowiadają już żadne regulatory mechaniczno-hydrauliczne, ale pętla w skład której wchodzą: czujniki – komputer – zawory sterujące ciśnieniami.
Zespół sterowania
jest to część układ sterowania elementami „siłowymi” przełożeń, która nie przenosi właściwego momentu obrotowego silnika do kół. W skrzyniach sterowanych hydraulicznie i elektro-hydraulicznie przyjmuje na ogół formę skomplikowanej płyty rozdzielczej hydraulicznej lub kilku płyt połączonych przewodami oraz elementów wbudowanych w obudowę skrzyni. Na tej strukturze hydraulicznej „osadzony” jest szereg zaworów i elektrozaworów, typu zamknij/otwórz oraz proporcjonalnych - sterujących pracą skrzyni. W starszej generacji płyty i zawory były sterowane czysto mechanicznie i hydraulicznie, stąd obecność elementów „wejściowych”, takich jak zawory sterowane podciśnieniem silnika czy zawory odśrodkowe na elementach wirujących skrzyni. W nowszych skrzyniach funkcje te przejmowane są przez układy elektroniczne zewnętrzne w stosunku do skrzyni, za to pojawia się w płycie sterującej coraz więcej elektrozaworów jako elementów wykonawczych komputerów sterujących pracą skrzyni oraz różne czujniki elektroniczne, np. prędkości obrotowej poszczególnych elementów wirujących, czy ciśnienia i temperatury oleju.

Statystyki dla kategorii

• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego miesiąca: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego miesiąca: 0

Data ostatniej aktualizacji: 24-09-2018

Ostatnio zamówione produkty z kategorii

Mechatronik automatycznej skrzyni biegów Swag 10 93 9942

Mechatronik automatycznej skrzyni biegów Swag 10 93 9942


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny
Komora podciśnieniowa sterowania skrzynią biegów Swag 10 90 1916

Komora podciśnieniowa sterowania skrzynią biegów Swag 10 90 1916


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny
Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów Nissens 90733

Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów Nissens 90733


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny
Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów Nissens 90747

Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów Nissens 90747


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny


Porady i testy motoryzacyjne

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Klocki hamulcowe - Jak są zbudowane? Jak działają?

Klocki hamulcowe - Jak są zbudowane? Jak działają?

11/08/2018

Klocki hamulcowe to jeden z najważniejszych elementów tarczowego układu hamulcowego pojazdu...więcej

Hamulec bębnowy - działanie, rodzaje, awarie

Hamulec bębnowy - działanie, rodzaje, awarie

03/08/2018

Hamulce bębnowe tworzą układ przeznaczony do zatrzymania pojazdu, który według obiegowej ...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3109

Szybko, fachowo, korzytsnie cenowo

Zamowiony towar zgodny z opisem,oryginal. Przesylka szybka. Polecam...

Ogólnie jestem zadowolony. Dziękuję.


Certyfikaty Motochemia

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2018 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software