Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Elektryka  > 
  4. Układ rozruchowy  > 
  5. Rozrusznik

Rozrusznik


Wybierz markę dla Rozrusznik


Rozrusznik - opis kategorii


Rozrusznik jest urządzeniem elektromechanicznym. Wyposażony w silnik elektryczny powoduje rozruch silnika spalinowego. Silnik rozrusznika jest stworzony pod prąd stały o wartości napięcia nieprzekraczającej 12V ( w przypadku pojazdów osobowych). Podczas rozruchu rozrusznik staje się najbardziej elektrochłonnym odbiornikiem w całym pojeździe. Pobór prądu w przypadku pojazdów osobowych waha się między 150-600A. Wynika to z siły którą musi w sobie rozrusznik mieć aby „ruszyć” silnik. Na drodze rozruchu stoi opór wytworzony przez łożyska korbowe, tłoki i kompresje silnika. Prędkość obrotowa jaką musi uzyskać silnik aby samoczynnie pracował mieści się w przedziale 40-100obr/min dla pojazdów benzynowych oraz między 100-200obr/min dla silników wysokoprężnych.

Jak dbać o rozrusznik?
Kilka prostych czynności serwisowych jest w stanie wydłużyć żywotność rozrusznika.
- należy kontrolować stan naładowania akumulatora i w razie potrzeby go doładować
- rozrusznik poddawać okresowym przeglądom
- utrzymywać w czystości łączenia elektryczne, wraz z klemami
- naprawę rozrusznika oddawać warsztatom specjalizującym się w regeneracji tego typu urządzeń.

Alternatywne sposoby rozruchu
Czasami zdarzają się sytuację kiedy wspomniany rozrusznik zawodzi(lub też akumulator jest już zbyt słaby, aby „zakręcić”). Wówczas nie jesteśmy skazani od razu na lawetę.
Jeżeli winowajcą jest zbyt słaby akumulator wówczas możemy „pożyczyć” prąd z innego pojazdu lub podłączyć akumulator do prostownika (ładowarki). Pierwsza z wymienionych metod z wykorzystaniem kabli rozruchowych jest stosunkowo szybka i przeważnie skuteczna. Jeśli jednak 10-15 min ładowanie z drugiego pojazdu nic nie zmieni, wówczas należy pomyśleć o ładowaniu prostownikiem.
Jeśli za przymusowy postój odpowiedzialny jest rozrusznik, wówczas do dyspozycji mamy tzw. metodę na pych.
Metoda ta polega na rozpędzeniu samochodu wraz z kierowcą, w momencie uzyskania względnie odpowiedniej prędkości, kierowca wrzuca bieg (1 lub 2) i puszcza sprzęgło(całość wykonujemy przy włączonym rozruchu). Metoda ta nie jest zalecana w nowoczesnych pojazdach oraz tych z automatyczną skrzynią biegów. 

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Inni producenci

             


Porady i testy motoryzacyjne

Konserwacja czy Nabłyszczenie? Który wosk wybrać?

Konserwacja czy Nabłyszczenie? Który wosk wybrać?

27/06/2020

Niemal każdy właściciel samochodu pragnie, aby jego ukochane 4 kółka wyglądały jak najl...więcej

Jak dobrać odpowiedni olej silnikowy? Na co zwrócić uwagę?

Jak dobrać odpowiedni olej silnikowy? Na co zwrócić uwagę?

25/06/2020

Ciągła eksploatacja samochodu, czy to osobowego czy dostawczego wymaga od nas, aby co pewną okre...więcej

Wiadro z separatorem - niezbędnik detailera.

Wiadro z separatorem - niezbędnik detailera.

24/06/2020

W czasach coraz większej świadomości klientów i wciąż rosnącej popularności auto detai...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3184

Wszystko zgodnie z planem. Realizacja błyskawiczna. Jestem bardzo...

Czas realizacji zamówienia nie jest dobry a wręcz błyskawiczny i...

SPRAWNIE RZETELNIE ZGODNIE Z OPISEM


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2020 https://www.motochemia.pl