szukaj także w numerach OEM

   512-802-277   508-305-108
 sklep@motochemia.pl
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Paski napędowe silnika i osprzętu  > 
  4. Zestaw pasa rozrządu  > 
  5. Rolka napinacza - pasek rozrządu

Kategorie rozwiń/zwiń



Rolka napinacza - pasek rozrządu



Rolka napinacza - pasek rozrządu - opis kategorii


Wymiana paska rozrządu jest dość skomplikowanym procesem, dlatego najczęściej przy jego serwisowaniu oddajemy nasz samochód do wyspecjalizowanego warsztatu. Doświadczenie w jego wymianie jest o tyle ważne, że w przypadku nieprawidłowego montażu napinacza paska rozrządu skutkuje jego uszkodzeniem, a w najgorszym wypadku prowadzi do bardzo kosztownej awarii silnika. Kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania napinacza paska rozrządu ma odpowiedni moment, z jakim zostanie dokręcona jego śruba mocująca. Zbyt mocne dokręcenie napinacza najczęściej prowadzi do przegrzewania się jego łożyska, a w konsekwencji do zerwania się paska rozrządu. Do takiej sytuacji najczęściej dochodzi podczas jazdy, co dodatkowo może doprowadzić do bardzo poważnej awarii silnika. Innym objawem złego montażu napinacza paska rozrządu, jest zerwanie gwintu śruby mocującej lub samego gwintowanego otworu znajdującego się w kadłubie silnika.
Zbyt słabe przykręcenie, wpływa na nieprawidłową pozycję płytki wspornikowej. Pasek rozrządu w konsekwencji jest nieodpowiednio naprężony, przez co samochód nie jest w stanie osiągnąć optymalnych warunków pracy. Jeśli śruba mocująca napinacz paska jest źle dokręcona, może sama ulec zerwaniu, na skutek zwiększonych obciążeń dynamicznych oddziałujących na śrubę. Ważnym aspektem jest również prawidłowe ustawienie samego napinacza względem bloku silnika.


Jak prawidłowo montować napinacz?

Cały montaż należy przeprowadzić zgodnie z instrukcją producenta. Na pewno powinien być wymieniany na zimnym silniku, a przed założeniem nowego elementu należy sprawdzić stan gwintu otworu oraz prawidłowo ustawić napinacz. Dokręcenie śruby napinacza powinno dokręcić za pomocą klucza dynamometrycznego, momentem wynoszącym 20 Nm.  

Statystyki dla kategorii

• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego miesiąca: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego miesiąca: 0

Data ostatniej aktualizacji: 13-11-2018



Porady i testy motoryzacyjne

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3113

Szybka dostawa zgodna z zamówieniem.Polecam MotoChemie

Błyskawiczna wysyłka, serdecznie polecam.

Polecam!!! Szybko, sprawnie i towar zgodny z opisem.


Certyfikaty Motochemia

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2018 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software