Przewody zapłonowe mimo iż są powoli wypierane przez nowoczesnej konstrukcji cewki zapłonowe (posiadające zespolony krótki przewód wysokiego napięcia) nadal cieszą się sporą popularnością. Ich głównym zadaniem jest dostarczenie prądu o wymaganych parametrach do świec zapłonowych lub świec żarowych. Dzięki wysokiej jakości wykonania takich przewodów mamy pewność, że iskra wytwarzana pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej będzie dostatecznie silna. Przewody elektryczne posiadają bardzo prostą budowę, a mianowicie składają się one tylko z trzech podstawowych elementów:
- Nasadki na świece
- Przewodu elektrycznego
- Nasadki na rozdzielacz zapłonu lub cewkę

Kluczowa jest tu konstrukcja przewodu, który musi przewodzić prąd o napięciu do 25–30 tys. Woltów, dlatego ważnym jest zastosowanie solidnego rdzenia oraz dobrej izolacji, która nie tylko utrzymuje prąd wewnątrz przewodu, ale też zabezpiecza inne elementy w okolicy przed dużym napięciem. Przewody zapłonowe możemy podzielić na różne klasy odporności na temperatury wysokie oraz niskie. Rozróżniamy klasę: A z temperaturą minimalną -20 stopni i maksymalna 105 stopni, odpowiednio B od -20 do 120 stopni, C od -30 do 155 stopni, D -30 do 180 stopni, E -40 do 220stopni, a także: F od -50 do 250 stopni. Różnice w konstrukcji przewodów to również trzy rodzaje stosowanych rdzeni:
- Miedziany
- Węglowy
- Ferrytowy
Kiedy wymieniać przewody?
Przewody wysokiej jakości wytrzymują bez trudu od 200 do nawet 300tys. Km. Producenci jednak zalecają wymianę co 50tys km, z wyszczególnieniem tych wyposażonych w rdzeń węglowy. Podczas wymiany samych przewodów, możemy również zaopatrzyć się w nowe świece. W samochodach napędzanych LPG/CNG kable muszą być zawsze w idealnym stanie, ponieważ uszkodzona lub zużyta izolacja może powodować przebicia.