Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Układ kierowniczy  > 
  4. Przekładnia kierownicza i pompa

Przekładnia kierownicza i pompa


Wybierz markę dla Przekładnia kierownicza i pompa


Przekładnia kierownicza i pompa - opis kategorii


Układ kierowniczy jest jednym z najważniejszych elementów wchodzących w skład całego pojazdu. Niestety, ze względu na swą specyficzną budowę jest to także podzespół, który podatny jest na wszelkiego rodzaju uszkodzenia. Nierówności drogowe, dziury, ekstremalna jazda czy wilgoć to czynniki które niekorzystnie wpływają na trwałość całego układu kierowniczego. Sytuacja często jest pogarszana tym, że kierowcy nie przykładają wagi do jego okresowego przeglądu. Cały układ to zespół mechanizmów umożliwiający kierowanie pojazdem. Dzięki niemu mamy możliwość utrzymania stałego kierunku jazdy lub jego zmianę zgodnie z wolą kierowcy. Jednym z elementów wchodzących w skład całego układu kierowniczego jest przekładnia kierownicza. Odpowiedzialna jest ona za przenoszenie ruchu obrotowego koła kierownicy na mechanizm zwrotniczy, a dalszej części na koła pojazdu. Za ten proces odpowiedzialna jest tak zwana przekładnia kierownicza zębatkowa, zwana maglownicą. Praca całej przekładni oparta jest o zazębiające się koła zębate. Maglownica posiada swój smar stały, odpowiedzialny za minimalizację oporów i tarcia całego mechanizmu. Najczęstszymi usterkami przekładni kierowniczej są wycieki, luzy, stuki lub brak powrotu kierownicy po skręcaniu kół. W nowych samochodach układ kierowniczy jest zazwyczaj wyposażony w tak zwane wspomaganie. Głównym jego elementem jest pompa wspomagania. Pracuje ona cały czas, niezależnie od tego czy w danym momencie kierowca wykonuje manewry kierownicą. W samochodach osobowych możemy rozróżnić dwa rodzaje wspomagania: elektryczne lub hydrauliczne.
Wewnątrz pompy wspomagania znajduje się wirnik, który obraca się na łopatkach. Niestety hydrauliczne wspomagania mają to do siebie, że zwiększają zużycie paliwa nawet o 0,5l/100km. W przypadku awarii, naprawa pompy wspomagania nie jest opłacalna i zazwyczaj kończy się wymianą na nowy element. Wspomaganie elektryczne jest znacznie oszczędniejsze dla samochodu pod względem spalania paliwa, jest również mniej skomplikowane i nie zajmuje aż tyle miejsca w pojeździe co hydrauliczne. Typowymi usterkami pompy wspomagania są wycieki oleju, przycinanie się kierownicy, buczenie oraz piski podczas skręcania kierownicą, słabe wspomaganie przy skręcaniu w obie strony lub głośna praca pompy przy jeździe na wprost.  

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3135

Zamówienie zgodne bez zastrzeżeń. Dostawa błyskawiczna, Oby tak...

Wszystko super. Polecam.

Polecam serdecznie Super sklep :D


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software