Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Części Samochodowe >
- Układ kierowniczy >
- Przeguby - końcówki drążka kierowniczego
Końcówki drążków kierowniczych
Wybierz markę dla Przeguby - końcówki drążka kierowniczego
Czym jest końcówka drążka kierowniczego?
Końcówka drążka kierowniczego to jeden z podstawowych elementów układu kierowniczego. Łączy on poprzez drążek, przekładnię kierowniczą ze zwrotnicą koła. Element ten, choć niepozorny zapewnia im bezustanne, ruchome połączenie, pozwalające na bezproblemową pracę układu zawieszenia. Ruchome połączenie jest możliwe dzięki specjalnemu przegubowi kulowemu, który umieszczony jest na końcówce drążka. To właśnie dzięki niemu, drążki te bardzo często nazywane są również przegubami, przez co równie często są mylone ze sworzniami wahacza. Końcówki drążka wykonane są z odlewu metalu, rzadziej kutej stali lub aluminium. Posiadają kształt litery L. Na jednym z końców posiadają umieszczony przegub kulowy, do którego mocowana jest zwrotnica. Na drugim końcu znajdziemy końcówkę z gwintem zewnętrznym lub wewnętrznym, która mocowana jest do drążka kierowniczego lub przekładni. Warto wspomnieć, że w niektórych samochodach drążki i końcówki drążka kierowniczego stanowią integralny element i nie ma możliwości ich osobnej wymiany.
Jakie są objawy uszkodzenia końcówki drążka?
Niestety w naszych polskich realiach awarie końcówek drążka kierowniczego zdarzają się niezwykle często. To między innymi zasługa stanu naszych dróg, których jakość czasem pozostawia wiele do życzenia. Na szczęście awarie końcówki drążka możemy łatwo rozpoznać. Do najczęstszych objawów ich uszkodzenia zaliczyć możemy:
-
Charakterystyczny hałas i stukot dobiegający z okolic koła — głównie podczas pokonywania nierówności.
-
Zauważalne drżenie i wibracje kierownicy, a także luzy.
-
Spóźnioną reakcję kół samochodu na ruchy kierownicą.
Jeśli mimo objawów nie jesteśmy pewni czy końcówki drążka kierowniczego nadają się do wymiany, warto udać się do diagnosty lub mechanika, aby to sprawdził.
Kiedy wymienić końcówkę drążka kierowniczego?
Uszkodzenie końcówki drążka kierowniczego to problem, który w najlepszym przypadku popsuje nasze wrażenia estetyczne z jazdy samochodem. W najgorszym jednak zagrozi bezpieczeństwu naszemu, naszych pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego też, gdy na kole kierownicy pojawią się znaczne luzy, a opóźnienia układu kierowniczego będą więcej niż wyczuwalne, należy bezzwłocznie dokonać wymiany uszkodzonej końcówki. Nie należy zapominać, że po ich wymianie niezbędne jest ustawienie prawidłowej geometrii kół.
Czy po wymianie końcówki drążka kierowniczego trzeba ustawić zbieżność?
W tym wypadku zasada jest taka sama jak w przypadku ingerencji w każdą cześć układu zawieszenia. Po każdej wymianie końcówek lub końcówki drążka kierowniczego wymagane jest
sprawdzenie i ewentualne skorygowanie geometrii kół pojazdu. Brak wykonania tej korekty może doprowadzić do:
-
Pogorszenia właściwości jezdnych pojazdu.
-
Zmniejszenia precyzji układu kierowniczego.
-
Charakterystycznego ściągania samochodu podczas jazdy.
Pamiętajmy również, że błędne ustawienie geometrii powoduje również zużywanie innych elementów pojazdu. Przede wszystkim obrywa się oponom, które na skutek błędnego ustawienia kół w stosunku do podłoża, ulegają nierównomiernemu zużyciu.
Czy końcówki drążka wymienia się parami?
Teoretycznie nie ma konieczności wymiany końcówek drążków kierowniczych parami. Oznacza to, że z powodzeniem możemy wymienić jedynie ten drążek, który w danym momencie jest uszkodzony. Mimo to specjaliści zalecają wymianę tych elementów parami. Dlaczego najlepiej wymieniać drążki kierownicze parami? Jest to przede wszystkim uzasadnione ekonomicznie. Elementy układu kierowniczego zużywają się mniej więcej równomiernie. Oznacza to, że gdy jedna z końcówek ulega uszkodzeniu, wysoce prawdopodobne jest, że w krótkim czasie druga również odmówi posłuszeństwa. Naraża nas to na dodatkową wizytę w warsztacie i poniesienie jej kosztów, a także kolejny koszt ustawienia zbieżności kół. Poza tym, końcówki drążka kierowniczego są na tyle tanie, że ich wymiana z obu stron nie obciąży zbytnio naszego portfela.
Gdzie kupić końcówki drążka kierowniczego?
Końcówki drążka należą do jednych z najpopularniejszych części układu kierowniczego. Dostępne są w większości hurtowni motoryzacyjnych i w niektórych sklepach. Dostępne są również w naszym sklepie internetowym motochemia.pl, a także w naszych sklepach stacjonarnych w Krakowie. Zakup to jedno, równie ważne jest jednak dobranie odpowiedniej części do naszego samochodu. Mało który kierowca zdaje sobie sprawę z tego, że w jednym modelu auta występować mogło kilka rodzajów końcówek kierowniczych. Nie jesteś pewien, które końcówki drążka kierowniczego będą odpowiednie do twojego samochodu? Zapytaj naszych sprzedawców!
Popularność końcówek drążka kierowniczego w sklepie motochemia.pl
Końcówki drążka kierowniczego to jedne z tych części, o które nasi klienci pytają najczęściej. Są to tym samym jedne z najczęściej wybieranych podzespołów układu kierowniczego, wśród których wyprzedzają nawet same drążki kierownicze. W naszej ofercie dostępne są podzespoły najpopularniejszych producentów części na rynek aftermarket. Spośród nich kupujący przeważnie sięgają po końcówki drążków kierowniczych marek Lemforder, Febi, Delphi oraz Kraft. Podzespoły tych producentów z powodzeniem spełniają wszystkie normy wytrzymałości i bezpieczeństwa, dzięki czemu cieszą się wśród użytkowników dobrą opinią, a ich trwałość oceniana jest bardzo dobrze.
Sprzęgło jest jednym z najważniejszych podzespołów układu przeniesienia napędu. W samochodach z ręczną skrzynią biegów odpowiada za odłączanie i podłączanie silnika do skrzyni. To właśnie dzięki niemu możliwa jest płynna zmiana biegów w trakcie jazdy, bez konieczności zatrzymywania samochodu. Niestety wraz z użytkowaniem pojazdu elementy sprzęgła ulegają naturalnemu zużyciu. Dlatego też z czasem może dojść do awarii sprzęgła wynikającej z wyeksploatowania jego poszczególnych podzespołów. Jednym z objawów awarii sprzęgła jest nieodbijanie pedału sprzęgła po jego wciśnięciu. Dlaczego sprzęgło nie wraca? Co jest przyczyną zostawania sprzęgła w podłodze? O tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejKażdy element jednostki napędowej posiada swoje ściśle określone zadanie. Niepoprawne działanie choćby jednego z podzespołów może nie tylko utrudnić poprawną pracę silnika, ale także przyczynić się do jego unieruchomienia, a nawet uszkodzenia. Jednym z takich elementów jest odma silnika, która odpowiedzialna jest za odpowietrzenie skrzyni korbowej. Czym dokładnie jest odma w samochodzie? Za co odpowiada? Jakie są objawy uszkodzenia odmy w silniku? O tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejBardzo dobry towar i świetna obsługa.
Szybka dostawa towar bardzo dobry. Chemia dzisła.pplecam
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2023 https://www.motochemia.pl