Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Układ kierowniczy  > 
  4. Przeguby - końcówki drążka kierowniczego

Przeguby - końcówki drążka kierowniczego


Wybierz markę dla Przeguby - końcówki drążka kierowniczego

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów podróżujących samochodem to nie tylko skuteczne hamulce, dobre ogumienie czy sprawne amortyzatory. To również szereg innych elementów układów, które mają ogromny wpływ na prawidłowe działanie naszego pojazdu. Jednym z takich systemów jest układ kierowniczy, którego podzespoły często ulegają wyeksploatowaniu. Często zdarza się, że takim elementem jest końcówka drążka kierowniczego. Jego głównym zadaniem jest łączenie zwrotnicy koła z systemem kierowniczym. Zbudowany jest on z części elastycznych, potocznie nazywanych przegubami kulowymi. To dzięki przegubom możliwy jest ruch zawieszenia koła, a także skręty zwrotnicy względem przekładni kierowniczej.

 Końcówki Kierownicze

Wszystkie te części ulegają wyeksploatowaniu, niestety ciężko jednoznacznie określić czas po którym należy je wymieniać. Zależy to przede wszystkim od samego użytkownika pojazdu, związanego z podróżowaniem po nierównych czy dziurawych nawierzchniach, a nawet od tak niewinnej czynności jak częste manewrowanie kołami w miejscu.
Nie należy lekceważyć żadnych objawów zużycia, ponieważ wyeksploatowana część często źle oddziałuje na inne podzespoły doprowadzając do ich szybszego zużycia. Najpopularniejszym objawem uszkodzonego drążka kierowniczego są hałasy i stuki z okolic koła. Możliwe są również wibracje, luzy i drżenie kierownicy. Gdy zauważymy tego typu symptomy należy od razu udać się do serwisu w celu wymiany zużytych części. Drążki kierownicze same w sobie nie są drogie, zaleca się jednak korzystanie z części wysokiej jakości , takich firm jak TRW, Febi czy Delphi.
Ich wymiana nie należy do najtrudniejszych, lecz warto oddać samochód do profesjonalnego warsztatu, ze względu na konieczność ustawienia zbieżności kół na stanowisku geometrii zawieszenia. Przy okazji wymiany drążków kierowniczych, zaleca się również kontrolę pozostałych podzespołów, ponieważ posiadają one zbliżoną trwałość.  

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Traffic Sign Recognition, czyli system rozpoznawania znaków.

Traffic Sign Recognition, czyli system rozpoznawania znaków.

28/12/2020

Ciągle rozwijająca się technologia w znacznym stopniu wpływa na elektroniczne wyposażenie naszy...więcej

Jak działa eCall, czyli system SOS dla kierowców.

Jak działa eCall, czyli system SOS dla kierowców.

28/12/2020

Coraz szybszy rozwój technologiczny z biegiem lat zaczął wywierać coraz większy wpływ na...więcej

Silnik HEMI - Historia, Konstrukcja, Wady i Zalety

Silnik HEMI - Historia, Konstrukcja, Wady i Zalety

10/12/2020

HEMI to jednostka napędowa owiana legendą oraz kultem podobnym do japońskich silników Wank...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3206

Bardzo dobry sklep. Polecam

Wszystko ok solidna firma polecam

Pełen profesjonalizm i w pełni polecam ten sklep :)


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2021 https://www.motochemia.pl