Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Zawieszenie osi i prowadzenie kół  > 
  4. Przeguby

Przeguby


Wybierz podkategorię produktu

Przegub nośny prowadzący
Przegub nożycowy


Przeguby - opis kategorii


W zawieszeniu niezależnym przegub napędowy przenosi napęd z mechanizmu różnicowego na koła. Ich zastosowanie wynika z niemożności przenoszenia tegoż napędu za pomocą zwykłych osi jak to ma miejsce w zawieszeniach zależnych. Piasta koła pracuje pionowo względem mechanizmu różnicowego. Z kolei koło wykonuje ruch pionowy względem tegoż mechanizmu oraz może zmieniać kąt względem jezdni. Tym zmiennym może sprostać tylko przegub napędowy. Rozwiązanie z wykorzystaniem jednego przegubu stosowane jest tylko w przypadku mostów sztywnych przednich z kołami kierowanymi. Przykład dwóch przegubów trafimy w osi napędzanej, niezależnej. Ich wersje o mocnych wychyleniach znajdziemy przy kołach kierowanych.

Właściwa eksploatacja
W przypadku samochodów stricte terenowych przeguby w sztywnych mostach stosowane są na osiach kierowanych. Korzystanie m.in. z właściwego ogumienia oraz stosowania napędu 4x4 zgodnie z założeniami producenta pozwala na bezawaryjną eksploatacje przegubów.

W przypadku tradycyjnych pojazdów osobowych przegub połączony jest z półosią. W tym przypadku przegub osłonięty jest osłoną gumową.
Osłona ta zwana również manszetą jest elementem którego stan w dużej mierze przekłada się na możliwie bezawaryjną pracę przegubu. Osłona ta zapobiega dostawaniu się do bardzo wrażliwego przegubu, brudu oraz wilgoci. Również nie dopuszcza do ubytków smaru który jest niezbędny do prawidłowej pracy tego elementu. Należy regularnie kontrolować stan manszety i w razie jakichkolwiek zniszczeń wymienić na nową (koszt od kilku do kilkunastu złotych).
Silne zużycie przegubów następuje w momencie przenoszenia dużych sił przy skręconych kołach (ruszanie ze skręconymi kołami), oraz przy sporej ilości manewrów typu parkowanie, zawracanie itp.
Niedostosowanie właściwego ogumienia również ma wpływ na zużycie, szczególnie zauważany w pojazdach sportowych oraz terenowych.

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3135

Zamówienie zgodne bez zastrzeżeń. Dostawa błyskawiczna, Oby tak...

Wszystko super. Polecam.

Polecam serdecznie Super sklep :D


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software