Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Zawieszenie osi i prowadzenie kół  > 
  4. Przeguby  > 
  5. Przegub nośny prowadzący

Przegub nośny prowadzący


Wybierz markę dla Przegub nośny prowadzący


Przegub nośny prowadzący - opis kategorii


Sworzeń wahacza (zwany również sworzniem zwrotnicy) to prosty element metalowo-gumowy (konstrukcyjnie jest to przegub kulowy) ulegający zużyciu i wybiciu. Jego zadaniem jest łączenie wahacza ze zwrotnicą pojazdu. Szybszemu zużyciu tego elementu pomagają częste nierówności i uszkodzenia nawierzchni, które powodują przenoszenie sporych sił na tą część. Typowymi objawami zużycia jest stukanie zawieszenia na nierównościach, a także spadek jakości prowadzenia . Zaniechanie wymiany uszkodzonego sworznia może w skrajnych wypadkach spowodować odseparowaniem zwrotnicy z kołem od wahacza i utratę panowania nad pojazdem zatem wskazana jest regularna kontrola sworzni w warsztacie.
Koszt wahacza w zależności od modelu pojazdu waha się od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych za sztukę. Sama wymiana nie należny do skomplikowanych i wyceniana jest do 100zł. W dzisiejszych czasach coraz popularniejsze są zestawy wahaczy które posiadają sworznie niewymienne. Należy się wtedy liczyć z wydatkiem za cały element mimo, że jest w pełni sprawny. Ewentualnie istnieje opcja aby rozwiązać sprawę oddając wahacz ze zniszczonymi sworzniami do regeneracji. Ważne jednak aby był to zakład specjalizujący się w tego typu usługach, ponieważ musi być wyposażony w odpowiednie prasy umożliwiające demontaż i montaż sworzni, a sami pracownicy powinni posiadać wiedzę na temat montażu danego sworznia.

Wymiana sworznia
Wymiana nie należy do skomplikowanych jeżeli mamy do czynienia ze sworzniem wymiennym. To czy sworzeń jest wymienny czy też nie ocenimy w krótkim czasie. Element wymienny jest mocowany do wahacza za pomocą śrub, natomiast niewymienny jest wprasowany do otworu montażowego. Zdarzają się również wahacze nitowane które w celu demontażu będą wymagały rozwiercania.
W niektórych typach wahaczy, sworzeń dodatkowo odpowiada za ustawienie kąta wyprzedzenia zwrotnicy. Tak więc po wykonanej wymianie, należy w takim wypadku ustawić geometrie zawieszenia. Zalecana jest wymiana sworzni parami, ponieważ mają zbliżoną trwałość. Jeśli jeden nadaje się do wymiany, drugi ulegnie uszkodzeniu w niedługim czasie.

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

19/09/2019

Jako entuzjaści motoryzacji często dbamy o to, aby wnętrze naszego samochodu stanowiło...więcej

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3144

Wszystko jest O.K. Ceny satysfakcjonujące jak również jakość...

Wszystko super! Kolejne udane zakupy w tym sklepie.

Kolejne zakupy udane.Oby tak dalej.


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl