Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Układ hamulcowy  > 
  4. Pompa hamulcowa

Pompa hamulcowa


Wybierz markę dla Pompa hamulcowa


Pompa hamulcowa - opis kategorii


Każdy element układu hamulcowego jest ważny z punktu widzenia skuteczności działania, a co za tym idzie bezpieczeństwa podróży. Jednak aby nasz system hamulcowy mógł zacząć oddziaływać na elementy cierne (tarcze, klocki, bębny i szczęki hamulcowe), potrzebna jest siła która wygeneruje nacisk na te elementy. „Sercem” hydraulicznego układu hamulcowego jest pompa hamulcowa, której zadaniem jest wygenerowanie odpowiedniego ciśnienia płynu hamulcowego i dostarczenia go do każdego obwodu układu w celu rozpoczęcia procesu hamowania.
Obecnie układy hamulcowe budowane są 2 obwodowo. Oznacza to że w momencie utraty ciśnienia w hamulcach przednich (na skutek np. wycieku płynu) a co za tym idzie braku hamowania przedniej osi, drugi obwód posiada nadal ciśnienie umożliwiające uruchomienie hamulców tylnej osi i zatrzymanie pojazdu. Aby układy 2 obwodowe mogły pracować, wymagana jest odpowiednia pompa która rozdziela ciśnienie na 2 części systemu.
Jednak system ten nie jest bez wad – w przypadku awarii wspomnianej osi przedniej, kierowca, czasami nieświadomie pozostaje z hamująca tylną osią. Sytuacja ta może doprowadzić do zablokowania tylnych kół i wywołania poślizgu tylnej osi. Nierzadko taka sytuacja dla kierowcy bywa trudniejsza do rozwiązania niż sama utrata hamulców, dlatego producenci starają się udoskonalać systemy dwuobwodowe i rozkładać siły hamowania podczas awarii w sposób bezpieczny dla kierującego.
Pompy hamulcowe rzadko ulegają awarią, jednak z biegiem lat i przebiegu ulegają naturalnemu zużyciu, co zbliża je do potencjalnego uszkodzenia. Zużycie tego elementu objawia się stopniowo, przede wszystkim w jakości hamowania (wydłużająca się droga hamowania) lub w nietypowej pracy pedału hamulca (głęboki skok pedału lub jego „gumowata” praca). Skomplikowanie operacji wymiany pompy hamulcowej jest uzależniony od jej położenia i budowy. Wymiana tego elementu powinna być połączona ze sprawdzeniem szczelności i stanu całego układu hydraulicznego hamulców. Założenie nowego elementu wiąże się również z wymianą płynu hamulcowego.

Serwo pompy hamulcowej – wspominając o pompie hamulcowej nie można zapominać o tzw. serwie. Jest to element wspomagający wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia podczas hamowania (działa przy uruchomionym silniku). Aby przekonać się o zaletach jego działania wystarczy przypomnieć sobie sytuacje w którym próbowaliśmy wyhamować samochód z wyłączonym silnikiem. W takich okolicznościach nawet przy niewielkiej prędkości pojazd wymaga użycia znaczne siły nacisku na pedał w celu zatrzymania pojazdu. Sprawa się komplikuje po kilku takich naciskach, gdyż pedał robi się bardzo twardy.
Urządzenie to działa w momencie naciśnięcia pedału hamulca. Przetwarza siłę nacisku na pedał hamulca tak aby jego delikatne wciśnięcie nie powodowało natychmiastowego i maksymalnego hamowania.

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3135

Zamówienie zgodne bez zastrzeżeń. Dostawa błyskawiczna, Oby tak...

Wszystko super. Polecam.

Polecam serdecznie Super sklep :D


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software