szukaj także w numerach OEM

   512-802-277   508-305-108
 sklep@motochemia.pl
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Układ hamulcowy  > 
  4. Pompa hamulcowa

Kategorie rozwiń/zwiń



Pompa hamulcowa


Wybierz markę dla Pompa hamulcowa


Pompa hamulcowa - opis kategorii


Każdy element układu hamulcowego jest ważny z punktu widzenia skuteczności działania, a co za tym idzie bezpieczeństwa podróży. Jednak aby nasz system hamulcowy mógł zacząć oddziaływać na elementy cierne (tarcze, klocki, bębny i szczęki hamulcowe), potrzebna jest siła która wygeneruje nacisk na te elementy. „Sercem” hydraulicznego układu hamulcowego jest pompa hamulcowa, której zadaniem jest wygenerowanie odpowiedniego ciśnienia płynu hamulcowego i dostarczenia go do każdego obwodu układu w celu rozpoczęcia procesu hamowania.
Obecnie układy hamulcowe budowane są 2 obwodowo. Oznacza to że w momencie utraty ciśnienia w hamulcach przednich (na skutek np. wycieku płynu) a co za tym idzie braku hamowania przedniej osi, drugi obwód posiada nadal ciśnienie umożliwiające uruchomienie hamulców tylnej osi i zatrzymanie pojazdu. Aby układy 2 obwodowe mogły pracować, wymagana jest odpowiednia pompa która rozdziela ciśnienie na 2 części systemu.
Jednak system ten nie jest bez wad – w przypadku awarii wspomnianej osi przedniej, kierowca, czasami nieświadomie pozostaje z hamująca tylną osią. Sytuacja ta może doprowadzić do zablokowania tylnych kół i wywołania poślizgu tylnej osi. Nierzadko taka sytuacja dla kierowcy bywa trudniejsza do rozwiązania niż sama utrata hamulców, dlatego producenci starają się udoskonalać systemy dwuobwodowe i rozkładać siły hamowania podczas awarii w sposób bezpieczny dla kierującego.
Pompy hamulcowe rzadko ulegają awarią, jednak z biegiem lat i przebiegu ulegają naturalnemu zużyciu, co zbliża je do potencjalnego uszkodzenia. Zużycie tego elementu objawia się stopniowo, przede wszystkim w jakości hamowania (wydłużająca się droga hamowania) lub w nietypowej pracy pedału hamulca (głęboki skok pedału lub jego „gumowata” praca). Skomplikowanie operacji wymiany pompy hamulcowej jest uzależniony od jej położenia i budowy. Wymiana tego elementu powinna być połączona ze sprawdzeniem szczelności i stanu całego układu hydraulicznego hamulców. Założenie nowego elementu wiąże się również z wymianą płynu hamulcowego.

Serwo pompy hamulcowej – wspominając o pompie hamulcowej nie można zapominać o tzw. serwie. Jest to element wspomagający wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia podczas hamowania (działa przy uruchomionym silniku). Aby przekonać się o zaletach jego działania wystarczy przypomnieć sobie sytuacje w którym próbowaliśmy wyhamować samochód z wyłączonym silnikiem. W takich okolicznościach nawet przy niewielkiej prędkości pojazd wymaga użycia znaczne siły nacisku na pedał w celu zatrzymania pojazdu. Sprawa się komplikuje po kilku takich naciskach, gdyż pedał robi się bardzo twardy.
Urządzenie to działa w momencie naciśnięcia pedału hamulca. Przetwarza siłę nacisku na pedał hamulca tak aby jego delikatne wciśnięcie nie powodowało natychmiastowego i maksymalnego hamowania.

Statystyki dla kategorii

• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego miesiąca: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego miesiąca: 0

Data ostatniej aktualizacji: 20-09-2018

Ostatnio zamówione produkty z kategorii

Pompa hamulcowa TRW PMF786

Pompa hamulcowa TRW PMF786


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny
Pompa hamulcowa Valeo 350710

Pompa hamulcowa Valeo 350710


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny
Pompa hamulcowa Delphi LM29738

Pompa hamulcowa Delphi LM29738


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny

Zestaw naprawczy pompy hamulcowej Textar 41014100


Cena: 0.00zł
Dostawa od: 8.00zł


chwilowo niedostępny


Porady i testy motoryzacyjne

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Klocki hamulcowe - Jak są zbudowane? Jak działają?

Klocki hamulcowe - Jak są zbudowane? Jak działają?

11/08/2018

Klocki hamulcowe to jeden z najważniejszych elementów tarczowego układu hamulcowego pojazdu...więcej

Hamulec bębnowy - działanie, rodzaje, awarie

Hamulec bębnowy - działanie, rodzaje, awarie

03/08/2018

Hamulce bębnowe tworzą układ przeznaczony do zatrzymania pojazdu, który według obiegowej ...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3109

Szybko, fachowo, korzytsnie cenowo

Zamowiony towar zgodny z opisem,oryginal. Przesylka szybka. Polecam...

Ogólnie jestem zadowolony. Dziękuję.


Certyfikaty Motochemia

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2018 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software