Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Elektryka  > 
  4. Układ rozruchowy  > 
  5. Pojedyncze części - układ rozruchowy/rozrusznik

Pojedyncze części - układ rozruchowy/rozrusznik


Wybierz markę dla Pojedyncze części - układ rozruchowy/rozrusznik


Pojedyncze części - układ rozruchowy/rozrusznik - opis kategorii


Rozrusznik jest specjalnym urządzeniem elektrycznym (pradu stałego) przeznaczonym do uruchamiania silnika spalinowego, zarówno benzynowego jak i diesla. Służy on do obracania wału korbowego, który po osiągnięciu odpowiednich obrotów inicjuje start silnika. Najczęściej złożony jest z 6 podstawowych elementów takich jak:

- Obudowa
- Mechanizm sprzęgający (czyli bendiks)
- Wirnik (z uzwojeniami i komutatorem)
- Cewki Stojana
- Szczotkotrzymacz
- Elektromagnes

Jak każda część eksploatacyjna samochodu także i rozrusznik nie jest elementem wiecznym i po pewnym czasie poszczególne jego podzespoły zużywają się, tracąc swoje właściwości. Przeważnie po przejechaniu około 150-160 tys. km zaczynają dotykać go pierwsze oznaki "starości", które często unieruchamiają nasz samochód. Pierwszymi tego objawami są trudności w odpaleniu pojazdu, trzaski dochodzące z okolic silnika zaraz po przekręceniu zapłonu lub całkowity brak reakcji rozrusznika na podanie prądu - gdyż zdarza się, że rozrusznik nawet nie zakręci.
Przyczyn awarii należy szukać w "zawieszonym" bendiksie, wytartych szczotkach, wyrobionych tulejkach lub uszkodzonym łożysku. W przypadku zawieszenia bendiksa, czasem wystarczy postukać w niego np. młotkiem, aby ten się odwiesił i zakręcił silnikiem. Należy jednak pamiętać, że każda najmniejsza awaria rozrusznika wymaga wizyty u mechanika, który albo wymieni rozrusznik na nowy, albo podda go regeneracji poprzez wymianę jego poszczególnych elementów składowych. Kompleksowa regeneracja tego elementu przeważnie nie jest droga, a jej koszt nie przekracza 80 zł. Jest to zdecydowanie korzystna alternatywa dla jego wymiany, gdyż ceny oryginalnych części potrafią sięgać nawet 1000zł, przy niewiele tańszych zamiennikach w granicach 600 zł.

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Inni producenci

             


Porady i testy motoryzacyjne

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

19/09/2019

Jako entuzjaści motoryzacji często dbamy o to, aby wnętrze naszego samochodu stanowiło...więcej

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3144

Wszystko super! Kolejne udane zakupy w tym sklepie.

już mam dość 3 raz wkładam do koszyka przeglądam i szukam innych...

Kolejne zakupy udane.Oby tak dalej.


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl