Infolinia czynna:
pon-pt: 8.00 - 18.00 sob: 9.00 - 14.00
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Układ chłodzenia  > 
  4. Chłodnica cieczy i oleju  > 
  5. Pojedyncze części chłodnicy cieczy

< Powrót do: Chłodnica cieczy i oleju
Kategorie  


Pojedyncze części chłodnicy cieczy


Wybierz markę dla Pojedyncze części chłodnicy cieczy

Zadanie chłodnicy samochodowej wydaje się być jasne i oczywiste. Jednak czy na pewno?
Silnik samochodowy, aby móc pracować w optymalnych warunkach, musi uzyskać temperaturę 100C, jednak w praktyce ustalana jest ona na poziomie 85-90C, głównie ze względu na możliwość „zagotowania się” płynu chłodniczego. Aby silnik nie przekroczył określonych temperatury, musi być chłodzony. Dawniej niewysilone jednostki napędowe chłodzone były powietrzem i na owe czasy było to rozwiązanie wystarczające, lecz niestety wraz z rozwojem motoryzacji oraz coraz wyższymi wymaganiami stawianymi maszynom spalinowym ten rodzaj obniżania temperatury silnika nie jest już optymalny. Stąd idea silnika chłodzonego cieczą, która będąc w ciągłym obiegu i pokonując swoją trasę, miałaby mieć możliwość ochłodzenia się w chwili przepływu przez chłodnicę.

Budowa: Sam rdzeń chłodnicy wykonany jest ze stopu miedzi lub aluminium, az kolei zbiorniki stworzone są z aluminium, stali, mosiądzu lub plastiku.
Chłodnica to podobnie jak nagrzewnica, konstrukcja cienkich rurek połączonych pofałdowanymi blaszkami aluminiowymi. Wspominane rurki wypełnione są płynem chłodniczym będącym w ciągłym ruchu, natomiast między blaszkami a rurkami przepływa powietrze które ma za zadanie ochłodzić płyn. Wbrew pozorom, mimo niewielkich gabarytów, chłodnica samochodowa jest urządzeniem bardzo wydajnym.
Jak to w życiu bywa wszystko co dobre ma też swoje wady, a nie inaczej jest z chłodnicą. Jej wrażliwym punktem jest sam materiał z jakiego jest wykonana. Aluminium które dominuje w obecnie produkowanych chłodnicach (rozwiązanie podyktowane m.in. wymogami środowiskowymi), jest przede wszystkim materiałem mało odpornym. Wszelkie uszkodzenia mechaniczne oraz wilgoć są dla aluminium niszczące. Potwierdza to coraz częstsza wymiana przegniłych chłodnic w samochodach kilkuletnich!
O skutecznym chłodzeniu można mówić tylko i wyłącznie wtedy, kiedy chłodnica ma czym „oddychać”. Jeśli chłodnica w naszym samochodzie jest zabrudzona (błoto, owady, asfalt) lub co gorsza nie posiada już w kilku miejscach blaszek, wówczas należy się liczyć z tym, że układ chłodzenia nie jest w pełni sprawny. W konsekwencji zaniedbania stanu chłodnicy można oczekiwać, że pewnego dnia po prostu przegnije i straci cały płyn.
O ile podczas jazdy powietrze samo „ciśnie się” na chłodnicę, o tyle sprawa komplikuje się podczas postoju z załączonym silnikiem (przeważnie korki). Wówczas do akcji wkracza wentylator którego zadaniem jest chłodzenie silnika zassanym powietrzem z okolic chłodnicy

Polecane artykuły
Brak artykulów.


Porady i testy motoryzacyjne
Zobacz więcej
Klucz dynamometryczny, niezbędnik mechanika i majsterkowicza
wtorek, 25 Styczeń 2022Komentarze: 3

Według wielu entuzjastów motoryzacji każdy kierowca powinien posiadać swoją własną skrzynkę narzędziową. Nawet podstawowe narzędzia takie jak wkrętaki, kombinerki czy zestawy płaskich kluczy w pewnych sytuacjach potrafią być nieocenione. Wiedzą o tym przede wszystkim garażowi majsterkowicze oraz mechanicy. Bardzo często, jako jedno z obowiązkowych narzędzi do napraw, podają oni klucz dynamometryczny. Ten szczególny typ klucza jest niezbędny do przeprowadzenia nie tylko napraw, ale również rutynowych czynności, takich jak, chociażby dokręcenie koła. Czym dokładnie jest klucz dynamometryczny? Gdzie należy go używać?

Czytaj więcej
Retrofity LED - oświetlenie wydajne, lecz nielegalne
wtorek, 25 Styczeń 2022Komentarze: 5

Ostatnie lata doprowadziły do znacznego rozwoju technologii oświetlenia. Dotyczy to niemal każdej gałęzi przemysłu, w tym również motoryzacji. W nowych modelach samochodów coraz częściej spotykamy wysoko wydajne lampy wyładowcze, zwane potocznie ksenonami. Niezwykle popularne stało się również oświetlenie LED. Obecnie jest ono regularnie stosowane w niemal wszystkich współczesnych samochodach. Nic więc dziwnego, że właściciele starszych aut również zapragnęli nowego, dużo wydajniejszego typu oświetlenia w swoich samochodach. To właśnie w odpowiedzi na to zapotrzebowanie powstały tak zwane retrofity LED. Czym są retrofity LED? Co daje ich użycie? Czy są legalne? O tym w dzisiejszym artykule!

Czytaj więcej

Ostatnie opinie o sklepie
Andrzej

Fajny przyjemny aromat w aucie

Ocena ogólna:
Zgodność przedmiotu z opisem:
Kontakt ze Sprzedającym:
Czas realizacji zamówienia:
Ceny:
Piątek, 21 Styczeń 2022

Zibi

Mogłem zrealizowac całe zamówienie potrzebnych towarów w jednym...

Ocena ogólna:
Zgodność przedmiotu z opisem:
Kontakt ze Sprzedającym:
Czas realizacji zamówienia:
Ceny:
Wtorek, 18 Styczeń 2022

DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>

Certyfikaty Motochemia


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Copyright © 2022 https://www.motochemia.pl