Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Części Samochodowe >
- Silnik >
- Części montażowe głowicy >
- Pierścienie uszczelniające głowicy
Pierścienie uszczelniające głowicy
W każdym silniku bardzo ważną rolę odgrywają pierścienie uszczelniające. Ich głównym zadaniem, jak sama nazwa wskazuje jest uszczelnienie wału korbowego, a także zapewnienie szczelności na końcach wałka rozrządu. Najbardziej charakterystycznymi pierścieniami montowanymi w silnikach samochodowych są kołnierze, które od razu po uruchomieniu silnika są naciskane przez ciśnienie oleju. Innym rodzajem uszczelniaczy są pierścienie tłokowe, które stanowią również element uszczelniający, lecz przeznaczone są do oddzielenia komory spalania silnika spalinowego od skrzyni korbowej. Pierścienie tłokowe wykonane są zazwyczaj z żeliwa, a ich powierzchnia robocza jest chromowana lub pokryta molibdenem. Sam pierścień przecięty jest w połowie, po to by możliwe było jego rozszerzenie oraz nałożenie na tłok. Pomiędzy pierścieniem a cylindrem znajduje się cienka warstwa oleju, która zmniejsza tarcie pomiędzy samym pierścieniem a tuleją cylindra. Wśród najczęstszych awarii pierścieni tłokowych występuje nieszczelność, co doprowadza do spadku kompresji, a w dalszej kolejności do utraty mocy jednostki napędowej. W silnikach samochodowych występują trzy rodzaje pierścieni tłokowych:
-
uszczelniające;
-
zgarniajace;
-
kompresyjno-zgarniające;
Pierwszy typ jak sama nazwa wskazuje, ma za zadanie utrzymać jak najwyższą kompresję i ciśnienie. Pierścienie zgarniające są odpowiedzialne za zgarnianie nadmiaru oleju z cylindra co zapobiega przedostawaniu się do przestrzeni znajdującej się nad tłokiem nadmiernych ilości oleju. Pierścienie kompresyjno-zgarniające mają zadanie zatrzymywać gazy, które przedostały się poprzez pierścień uszczelniający oraz zgarnianie nadmiernych ilości oleju z powierzchni cylindra. Najpopularniejsze usterki to zapieczenie oraz pęknięcie, na które w większości przypadków ma wpływ czynnik ludzki, poprzez nieprawidłowy montaż, oraz stosowanie niskiej jakości zamienników pierścieni tłokowych.
Do jednych z najczęściej wybieranych barw w nowych samochodach należą obecnie kolory srebrny, szary, czarny oraz biały. Jest to na tyle zauważalne zjawisko, że na naszych drogach rzeczywiście powoli zaczynają królować auta posiadające różne odcienie szarości. Nic więc dziwnego, że entuzjaści motoryzacji, którzy często utożsamiają się ze swoim samochodem, coraz częściej szukają sposobu na to, aby ich wymarzone cztery kółka wyróżniały się na drodze. Jednym ze sposobów, aby tego dokonać, jest Car Wrapping, czyli oklejenie samochodu folią. Czym dokładnie jest Car Wrapping? Na czym polega? Dla kogo jest przeznaczony? O tym w dzisiejszym wpisie.
Czytaj więcejZima to trudny okres zarówno dla kierowców, jak i ich samochodów. Śnieg, lód oraz niskie temperatury skutecznie utrudniają jazdę samochodem, a bardzo często uniemożliwiają nawet jej rozpoczęcie. To właśnie w takich sytuacjach niezastąpione okazują się zimowe akcesoria samochodowe. To dzięki nim możliwe jest nie tylko odśnieżenie karoserii samochodu przed jazdą, ale także otwarcie drzwi czy uruchomienie silnika. Jakie są najbardziej przydatne akcesoria samochodowe na zimę? Oto przegląd popularnych akcesoriów zimowych do samochodu.
Czytaj więcejsprawnie i szybko,bez zarzutów*
Założone w moim aucie z miesiąc temu i na ten moment mogę...
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2024 https://www.motochemia.pl