szukaj także w numerach OEM

   512-802-277   508-305-108
 sklep@motochemia.pl
Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Silnik  > 
  4. Części montażowe głowicy  > 
  5. Pierścienie uszczelniające głowicy

Kategorie| rozwiń/zwiń



Pierścienie uszczelniające głowicy



Pierścienie uszczelniające głowicy - opis kategorii


W każdym silniku bardzo ważną rolę odgrywają pierścienie uszczelniające. Ich głównym zadaniem, jak sama nazwa wskazuje jest uszczelnienie wału korbowego, a także zapewnienie szczelności na końcach wałka rozrządu. Najbardziej charakterystycznymi pierścieniami montowanymi w silnikach samochodowych są kołnierze, które od razu po uruchomieniu silnika są naciskane przez ciśnienie oleju. Innym rodzajem uszczelniaczy są pierścienie tłokowe, które stanowią również element uszczelniający, lecz przeznaczone są do oddzielenia komory spalania silnika spalinowego od skrzyni korbowej. Pierścienie tłokowe wykonane są zazwyczaj z żeliwa, a ich powierzchnia robocza jest chromowana lub pokryta molibdenem. Sam pierścień przecięty jest w połowie, po to by możliwe było jego rozszerzenie oraz nałożenie na tłok. Pomiędzy pierścieniem a cylindrem znajduje się cienka warstwa oleju, która zmniejsza tarcie pomiędzy samym pierścieniem a tuleją cylindra. Wśród najczęstszych awarii pierścieni tłokowych występuje nieszczelność, co doprowadza do spadku kompresji, a w dalszej kolejności do utraty mocy jednostki napędowej. W silnikach samochodowych występują trzy rodzaje pierścieni tłokowych:

  • uszczelniające;

  • zgarniajace;

  • kompresyjno-zgarniające;

Pierwszy typ jak sama nazwa wskazuje, ma za zadanie utrzymać jak najwyższą kompresję i ciśnienie. Pierścienie zgarniające są odpowiedzialne za zgarnianie nadmiaru oleju z cylindra co zapobiega przedostawaniu się do przestrzeni znajdującej się nad tłokiem nadmiernych ilości oleju. Pierścienie kompresyjno-zgarniające mają zadanie zatrzymywać gazy, które przedostały się poprzez pierścień uszczelniający oraz zgarnianie nadmiernych ilości oleju z powierzchni cylindra. Najpopularniejsze usterki to zapieczenie oraz pęknięcie, na które w większości przypadków ma wpływ czynnik ludzki, poprzez nieprawidłowy montaż, oraz stosowanie niskiej jakości zamienników pierścieni tłokowych.  

 

Pierścienie uszczelniające

Statystyki dla kategorii

• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba produktów z danej kategorii zamówionych w ciągu ostatniego miesiąca: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego dnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego tygodnia: 0
• Liczba opinii dodanych w ciągu ostatniego miesiąca: 0

Data ostatniej aktualizacji: 12-12-2018



Porady i testy motoryzacyjne

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3116

Fatalny kurier oczekiwanie prawie 1.5 tygodnia.

Wszystko OK. Bez uwag. Polecam.

Szybka dostawa. Towar zgodny z opisem. Polecam


Certyfikaty Motochemia

Certyfikat 3
Certyfikat 2
Certyfikat 1


Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2018 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software