Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Paski napędowe silnika i osprzętu

Paski napędowe silnika i osprzętu


Wybierz podkategorię produktu

Dodatki i drobne części układów napędzanych paskiem
Koło pasowe paska napędowego
Przesuwna tuleja sprzęgła
Zestaw paska klinowego
Zestaw paska klinowego wielorowkowego

Paski napędowe silnika i osprzętu - opis kategorii


Pasy napędowe zarówno płaskie jak i kształtowe są idealnym rozwiązaniem do przeniesienia napędu. Taka forma zastosowana w naszych samochodach, służy do przenoszenia napędu z koła pasowego napędzającego na koło pasowe napędzane, np. pasem napędowym jest pasek klinowy napędzający prądnicę lub alternator w silnikowych pojazdach spalinowych.
W klasycznych silnikach benzynowych lub diesla możemy wyróżnić 5 różnych rodzajów pasków:

- Pasy napędowe płaskie

- Pasy klinowe

- Pasy zębate

- Pasy wielorowkowe

- Pasy profilowe

Paski klinowe produkowane trzydzieści lat temu nie należały do najtrwalszych. Łatwo się wyciągały, jeszcze łatwiej rozwarstwiały - zwłaszcza na brzegach - pozostawiając kord bez osłony gumowej. Zwykle wytrzymywały nie więcej niż 20-30 000 km, a często pękały znacznie wcześniej. Dziś zwykły pasek wytrzymuje bez szwanku nawet kilkuletnią eksploatację, podczas której samochód przejeżdża nawet ponad 60 000 km. Mimo to należy zawsze wozić ze sobą pasek zapasowy. Gdy jednak stary pasek pęknie i nie mamy zapasowego, jazda bez pracującej prądnicy, alternatora i pompy wodnej może skończyć się po kilku kilometrach zatarciem silnika, a w najlepszym wypadku rozładowaniem akumulatora. Jest na to rada, możemy samodzielnie stworzyć namiastkę takiego paska, który umożliwi nam dojazd do najbliższej stacji obsługi lub sklepu motoryzacyjnego. Możemy wykorzystać np. „smyczkę” do kluczy, lub w ostateczności rajstopy. Taki ‘’prymitywny’’ pasek musimy dość mocno naciągnąć tak aby nie ślizgał się po kołach pasowych. Podczas jazdy nie wolno używać wysokich obrotów silnika. Co jakiś czas musimy również obserwować temperaturę silnika, w celu sprawdzenia czy pompa wody w jakimś stopniu jeszcze pracuje. 

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Konserwacja czy Nabłyszczenie? Który wosk wybrać?

Konserwacja czy Nabłyszczenie? Który wosk wybrać?

27/06/2020

Niemal każdy właściciel samochodu pragnie, aby jego ukochane 4 kółka wyglądały jak najl...więcej

Jak dobrać odpowiedni olej silnikowy? Na co zwrócić uwagę?

Jak dobrać odpowiedni olej silnikowy? Na co zwrócić uwagę?

25/06/2020

Ciągła eksploatacja samochodu, czy to osobowego czy dostawczego wymaga od nas, aby co pewną okre...więcej

Wiadro z separatorem - niezbędnik detailera.

Wiadro z separatorem - niezbędnik detailera.

24/06/2020

W czasach coraz większej świadomości klientów i wciąż rosnącej popularności auto detai...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3188

WSZYSTKO BARDZO DOBRZE, SZYBKI CZAS REALIZACJI I CENY BARDZO...

Polecam sklep Motochemia duży wybór różnego asortymentu w jednym...

Szybka realizacja zamówienia. Dobra cena produktu. Polecam sklep. Na...


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2020 https://www.motochemia.pl