Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Klimatyzacja  > 
  4. Parownik

Parownik


Wybierz markę dla Parownik


Parownik - opis kategorii


W parowniku dochodzi do wymiany cieplnej. Urządzenie to wraz z wentylatorem nagrzewnicy tworzy system chłodzenia wnętrza pojazdu. Parownik ochładza powietrze, które następnie przekazywane jest do kabiny. Przeważnie zlokalizowane jest wewnątrz kabiny, tuż za deską rozdzielczą. Dzięki konstrukcji owalnych rurek znajdujących się w między blaszanymi żeberkami odznacza się wysoką wydajnością. Zanim urządzenie przyjmie czynnik chłodniczy, musi nastąpić proces rozprężania (obniżenia ciśnienia) w tzw. zaworze rozprężnym lub dyszy dławiącej. Po serii procesów, powietrze z odebranym ciepłem kierowane jest do wnętrza pojazdu. Nieodłączonym elementem przy omawianiu parownika, jest filtr kabinowy. Należy pamiętać o jego regularnej wymianie, ponieważ chroni on parownik przed zanieczyszczeniami z zewnątrz. Zaniedbania serwisowe mogą obniżyć wydajność lub całkowicie zablokować przepływ powietrza (przewidziany interwał wymiany to raz w roku lub co 15 000km).
Wilgotne wnętrze samochodu wzmaga rozwój grzybów i drobnoustrojów. W kulminacyjnym momencie oprócz zaparowanych szyb, zaczynamy również odczuwać nieprzyjemne zapachy po uruchomieniu klimy. To oznaka, że rozpoczął się proces gnilny. Pamiętajmy, że nieprzyjemne zapachy nie wiążą się tylko z dyskomfortem podczas podróży, ale przede wszystkim mogą być zagrożeniem dla zdrowia. Wdychanie drobnoustrojów i grzybów może nieść ze sobą katastrofalne skutki. Miejmy to na uwadze i na czas oczyszczajmy klimatyzację. Można tego dokonywać indywidualnie (chemia odświeżająco czyszcząca) lub poprzez warsztaty obsługujące klimatyzację (ozonowanie lub profesjonalna chemia czyszcząca).
Podczas schładzania powietrza w parowniku wytwarza się para wodna, której krople powinny mieć możliwość swobodnego opuszczenia pojazdu(przeważnie za pomocą rurki wyprowadzonej pod silnikiem). Jeżeli w okresie letnim zbiera się nam woda we wnętrzu pojazdu, warto sprawdzić czy nie jest to spowodowane zatkanym odpływem wspomnianej wody.

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Inni producenci

         


Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3135

Zamówienie zgodne bez zastrzeżeń. Dostawa błyskawiczna, Oby tak...

Wszystko super. Polecam.

Polecam serdecznie Super sklep :D


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software