Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Tłumienie/Zawieszenie  > 
  4. Oleje hydrauliki zawieszenia

Oleje hydrauliki zawieszenia


Wybierz markę dla Oleje hydrauliki zawieszenia


Oleje hydrauliki zawieszenia - opis kategorii


Jednym z najważniejszych elementów zawieszenia są amortyzatory. Ich zadaniem jest skuteczne tłumienie nierówności i drgań oraz minimalizowanie skoku koła. To element wpływający na wygodę podróżowania ale przede wszystkim pewnego i bezpiecznego prowadzenia. Na rynku wyróżniamy dwa typy klasycznych amortyzatorów, olejowe oraz gazowo-olejowe.

Amortyzatory olejowe
Amortyzator olejowy zbudowany jest z rury będącej cylindrem, która jest napełniona olejem hydraulicznym (nie mylić ze zwykłym olejem silnikowym!). W cylindrze znajduje się tłok który przylega do jego ścian (amortyzator dzieli się na 2 komory). We wnętrzu znajdują się również zaworki, które przepuszczają olej pomiędzy jedną a drugą komorą. Praca tłoka jest w tym przypadku uzależniona od gęstości oleju oraz jego ilości przepuszczanego między komorami. Tego typu amortyzatory w bardzo łatwy sposób można zregenerować (m.in. uzupełniając olej). Główną zaletą amortyzatorów olejowych jest stosunkowo miękka charakterystyka pracy, natomiast to wad należy zaliczyć ich sporą masę oraz liniową siłę tłumienia. 

Amortyzatory gazowe
Jest to rozwiązanie zawierające w swoim wnętrzu gaz(azot) oraz olej (stąd często zamienna nazwa gazowo-olejowe). Do ich zalet należy szybsza i dokładniejsza trakcja. Olej jest ściskany dopiero podczas dużych wychyleń. Konstrukcja ta zapewnia na tle amortyzatorów olejowych, niższą masę oraz działanie progresywne. Ich regeneracja nie jest możliwa.

Trwałość
Amortyzatory działają bardzo często w niekorzystnych warunkach takich jak wilgoć, brud, sól drogowa i niskie temperatury. Przeciętna trwałość tego podzespołu w polskich warunkach szacowana jest na ok 80tys. km.

Stan amortyzatorów sprawdzany jest komputerowo za pomocą specjalistycznego urządzenia mierzącego ich sprawność. Co ważne nowe amortyzatory powinny charakteryzować się sprawnością na poziomie 86-80%.  

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3139

Szybko i w przystępnej cenie - polecam

To dopiero moje drugie zakupy w sklepie w przeciągu 5 lat, ale...

Korzystałem ze sklepu kilka razy zawsze jest taniej niż w sklepach...


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software