Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Układ zasilania paliwem  > 
  4. Obudowa filtra paliwa

Obudowa filtra paliwa


Wybierz markę dla Obudowa filtra paliwa


Obudowa filtra paliwa - opis kategorii


Jednym z rodzajów filtrów samochodowych są tzw. filtry paliwa. Co ciekawe nie każdy samochód jest w niego wyposażony, dlatego mówi się że jest on wtedy niewymienny, gdyż wmontowany jest na stałe w zbiorniku paliwa. Filtry układu paliwowego zatrzymują zanieczyszczenia znajdujące się w benzynie czy ropie, tym samym skutecznie chroniąc elementy układu paliwowego. Zapobiegają dostaniu się do obiegu takich zanieczyszczeń jak: pyłki, rdza z wewnątrz zbiornika paliwa, woda oraz żyjące w niej mikroorganizmy. Zabrudzenia te skutecznie mogą doprowadzić do szybkiego zużycia, lub trwałego uszkodzenia wtryskiwaczy, wszelakich pomp czy zaworów ciśnienia. Ze względu na budowę filtry paliwowe możemy podzielić na:

- puszkowe
- przewodowe
- wkłady filtrów

 Filtr Paliwa

Filtry puszkowe stosowane są jako filtry dokładnego oczyszczania w układach wielostopniowego filtrowania. Występują z charakterystycznym korkiem spustowym wody. Woda w postaci kropel lub emulsji opada na samo dno i usuwa się ją wykorzystując zjawisko sedymentacji czyli grawitacyjnego opadania kropel wody. Przewodowe filtry paliwa stosowane są zazwyczaj w silnikach benzynowych, gdzie montowany jest na przewodzie paliwowym za pomocą szybko-złączek. Filtry tego typu posiadają wkład filtracyjny z przegrodą papierową-plisowaną lub nawojową. Wkłady nawojowe wykonane są ze specjalnego materiału filtracyjnego o stosunkowo małej grubości. Charakteryzuje się on dużą skutecznością filtrowania, ale ma ograniczoną chłonność. Nowoczesne wkłady filtrów paliwa wykonane w technologii EKO zaprojektowane są z myślą o ich łatwej utylizacji po okresie eksploatacji. Z tego powodu produkowane są bez udziału części metalowych, przy czym zarówno denka jak i rdzenie wykonane są z nowoczesnych tworzyw sztucznych odpornych na działanie paliwa. Brak metalowych komponentów we wkładach EKO pozwala na utylizowanie zużytych wkładów filtracyjnych w spalarniach bez konieczności przeprowadzania demontażu i segregacji poszczególnych elementów. We wkładach tego typu nie stosuje się już zewnętrznych osłon z perforowanego papieru, gdyż przegrody filtracyjne wykonuje się z nowoczesnych materiałów filtracyjnych o większej sztywności, a dystansowanie sąsiednich plis zapewniają przetłoczenia na powierzchniach bocznych plis odciskane podczas procesu plisowania przegrody filtracyjnej.

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

19/09/2019

Jako entuzjaści motoryzacji często dbamy o to, aby wnętrze naszego samochodu stanowiło...więcej

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

Co warto wiedzieć o filtrach cząstek stałych DPF/FAP?

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3142

Kolejne zakupy udane.Oby tak dalej.

Szybka realizacja zamówienia Przystępne ceny

Polecam. Szybka i fachowa obsługa.


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl