Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Paski napędowe silnika i osprzętu  > 
  4. Zestaw pasa rozrządu  > 
  5. Napinacz paska rozrządu

Napinacz paska rozrządu



Napinacz paska rozrządu - opis kategorii


Duże znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania napinacza paska rozrządu ma odpowiedni moment, z jakim dokręcona zostanie jego śruba mocująca. Zbyt słabe przykręcenie tej ostatniej, wpływa na nieprawidłową pozycję płytki wspornikowej znajdującej się pod łbem śruby. W konsekwencji tego pasek rozrządu jest nieodpowiednio naprężony. Odwrotne działanie, to znaczy zbyt mocne dokręcenie śruby, również działa niekorzystnie. Zbyt mocne dociągnięcie śruby mocującej napinacz skutkuje bardzo poważnymi konsekwencjami, które mogą objawić się bezpośrednio podczas montażu lub – co gorsza – później, w trakcie normalnej eksploatacji samochodu. Przede wszystkim dokręcanie ze zbyt dużym momentem może zakończyć się zerwaniem (ukręceniem) gwintu śruby mocującej. Podczas nieumiejętnego montażu napinacza paska rozrządu, łatwo również doprowadzić do nieodwracalnego uszkodzenia gwintowanego otworu znajdującego się w kadłubie silnika. Jednym z takich przykładów jest deformacja napinacza spowodowana zbyt mocnym dociągnięciem jego śruby mocującej. Prowadzi ona zazwyczaj do przegrzewania się łożyska napinacza i w konsekwencji do zerwania się paska rozrządu.

 Napinacz Paska Rozrządu

Jak prawidłowo powinien być zamontowany napinacz?
Napinacz przede wszystkim powinien być montowany zgodnie z instrukcją producenta danego napinacza. Powinien on odbywać się na zimnym silniku po uprzednim sprawdzeniu stanu gwintu otworu w który ma być wkręcona śruba mocująca napinacz. Po tych czynnościach należy zainstalować napinacz wraz z pasekiem rozrządu. Ostatnim elementem który trzeba wykonać jest dokręcenie śruby napinacza z momentem wynoszącym ok. 20Nm.  

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3138

To dopiero moje drugie zakupy w sklepie w przeciągu 5 lat, ale...

Korzystałem ze sklepu kilka razy zawsze jest taniej niż w sklepach...

Szybka dostawa, towar dokładnie zabezpieczony.


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software