Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe. Staramy się aby ten czas nie był dłuższy niż 24h.
Masz problem ze znalezieniem swojego samochodu???
Zapytaj konsultanta: 512 802 277 lub napisz [email protected]
- Strona główna >
- Części Samochodowe >
- Paski napędowe silnika i osprzętu >
- Zestaw paska klinowego wielorowkowego >
- Napinacz paska klinowego wielorowkowego
Napinacze wielorowkowych pasków klinowych
Wybierz markę dla Napinacz paska klinowego wielorowkowego
Co to jest napinacz paska wielorowkowego?
W samochodzie znaleźć możemy dwa typy napędu pasowego. Jednym z nich jest układ paska rozrządu, który odpowiada za sterowanie silnikiem. Drugim natomiast układ napędowy paska wieloklinowego, który służy do napędu urządzeń pomocniczych silnika. Napinacz paska wielorowkowego jest jednym z elementów drugiego z tych układów. Ściśle współpracuje on z alternatorem, pompą wspomagania, a przede wszystkim paskiem klinowym wielorowkowym. Czym dokładnie jest napinacz paska klinowego? To element zbudowany z metalowej lub plastikowej rolki osadzonej na łożysku, przymocowanej do metalowego ramienia. Ramię to wyposażone jest w specjalny układ sprężynujący, który pozwala na utrzymanie jego stałego napięcia.
Funkcje napinacza paska wielorowkowego
Napinacz paska klinowego wielorowkowego, nazywany jest często napinaczem paska alternatora. Ściśle współpracuje on z paskiem wieloklinowym, który napędza urządzenia pomocnicze silnika. Do czego służy napinacz paska wielorowkowego? Element ten służy oczywiście do zapewnienia odpowiedniego napięcia paska klinowego wielorowkowego. Dzięki tej wydawać by się mogło, prostej czynności możliwe jest sprawne działanie urządzeń pomocniczych silnika. Napinacz paska wieloklinowego pozwala zatem na swobodne działanie takich urządzeń jak:
-
alternator,
-
pompa wspomagania,
-
kompresor klimatyzacji,
a w niektórych modelach pojazdów także pompa wody.
Objawy uszkodzonego napinacza paska wielorowkowego
Napinacz paska wielorowkowego to jedna z tych części samochodowych, która podczas eksploatacji ulega naturalnemu zużyciu. Oznacza to, że z czasem element ten może samoczynnie ulec uszkodzeniu. Jakie są objawy zużycia napinacza paska wielorowkowego? Do najczęstszych objawów uszkodzenia tego elementu zaliczyć możemy:
-
Uszkodzone powierzchni rolki napinacza paska wielorowkowego;
-
Uszkodzenie łożyska rolki napinacza;
-
Brak odpowiedniego napięcia sprężyny napinacza wielorowkowego;
-
Korozja ramienia napinacza.
Powyższe awarie mogą doprowadzić do powstania luzów na pasku wielorowkowym. W efekcie będzie on wydawał charakterystyczny odgłos. Funkcjonowanie hałasującego napinacza paska wielorowkowego ostatecznie może zakończyć się całkowitym ześlizgnięciem paska. Źle napięty pasek wielorowkowy może spowodować również jego szybsze zużycie, a także wzrost temperatury silnika, czy niedobory prądu w układzie elektrycznym pojazdu.
Napinacz paska klinowego, a napinacz paska wielorowkowego
Czym się różni napinacz paska klinowego od napinacza paska wielorowkowego? Różnica jest znacząca, choć w języku potocznym, oba te podzespoły uważa się za tożsame. Klasyczne paski klinowe zazwyczaj służyły jedynie do napędu alternatora, a sam pasek w przekroju poprzecznym na całej długości posiada kształt klina. Ten umieszczany jest w specjalnych kołach pasowych, z których jeden napędzany jest przez wał silnika, a drugi służy do napędu alternatora. Regulacja napięcia paska odbywa się poprzez ruch alternatora. Oznacza to, że zazwyczaj napinaczem paska klinowego jest sam alternator. W przypadku układu napędowego paska wielorowkowego napinacz stanowi tu odrębny element. Dzięki specjalnym sprężynom stale napina on pasek wielorowkowy, tym samym zapobiegając jego niewystarczającemu naciągnięciu. Ponadto pasek wielorowkowy w przekroju również posiada kształt klina, z tą różnicą, że na całej jego powierzchni umieszczone są rowki. Takie wykonanie pozwala na zachowanie lepszej przyczepności do kół pasowych.
Wymiana napinacza paska klinowego wielorowkowego
Kiedy wymienić napinacz paska wielorowkowego? Niestety na to pytanie nie ma prostej odpowiedzi. Szczególnie gdy napinacz nie wykazuje żadnych objawów zużycia. Jeśli zauważymy jednak zbyt luźne napięcie paska wieloklinowego, korozję na ramieniu napinacza lub uszkodzenie na kole pasowym, bezzwłocznie należy zaplanować jego wymianę. Koszt wymiany napinacza w profesjonalnych serwisach waha się w granicach 30 - 300 złotych. Tak duża rozbieżność ceny za usługę, wynika z marki i modelu samochodu, a także lokalizacji napinacza czy poziomu skomplikowania jego naprawy. Ile kosztuje napinacz paska wielorowkowego? W tym wypadku ceny również zależą od modelu samochodu, w którym montujemy część, a także od producenta części. Najtańsze napinacze potrafią kosztować około 50 – 100 złotych. Najdroższe nawet 1000-1500 złotych.
Co wymienić oprócz napinacza?
Przy okazji wymiany napinacza paska wieloklinowego większość specjalistów zaleca także wymianę samego paska wielorowkowego. Zakup paska nie obciąży znacznie portfela kierowcy, a na końcu naprawy i tak należy założyć go ponownie. Założenie nowego paska zapewni jego dobre dopasowanie się do nowej rolki napinacza, dając również gwarancje, że cały układ nie przysporzy w najbliższej przyszłości żadnych problemów.
Jaki napinacz paska wieloklinowego wybrać?
Wybór właściwej części zamiennej zawsze jest wyborem trudnym. Dostępność opcji różni producenci podzespołów — często bardzo trudno się w tym połapać. W przypadku napinaczy paska wielorowkowego, tak jak w przypadku wszystkich eksploatacyjnych części samochodowych, należy postawić na podzespoły nowe. Najpewniej skorzystać z oferty profesjonalnego i legalnego sklepu z częściami zamiennymi. Warto wybierać podzespoły znanych i cenionych marek na rynku motoryzacyjnym, takich jak Bosch, SKF, INA czy Febi. W przypadku części zamiennych popularnych na rynku europejskim marek mamy pewność, że napinacze przez nie oferowane przed wdrożeniem do sprzedaży zostały poddane rygorystycznym testom. Pozwoliły one z kolei na spełnienie i uzyskanie niezbędnych norm jakości oraz certyfikacji.
Gdzie kupić napinacz paska wielorowkowego?
Napinacz paska wieloklinowego to część eksploatacyjna samochodu z silnikiem spalinowym. Element ten wraz z użytkowaniem pojazdu ulega zużyciu. Wtedy też niezbędna jest jego wymiana. Gdzie można zakupić odpowiedni napinacz paska wieloklinowego? Napinacz bez problemu zakupić można w naszym sklepie motoryzacyjnym. Dotyczy to zarówno stacjonarnego sklepu motoryzacyjnego, jak i sklepu internetowego. Napinacze paska klinowego wielorowkowego popularnych marek INA, SKF, SNR czy Kamoka, dostępne są na zamówienie. Możliwe jest złożenie zamówienia wysyłkowego przez naszą stronę www.motochemia.pl lub zamówienia z odbiorem własnym w sklepie stacjonarnym Motochemia w Krakowie.
Jeszcze całkiem nie tak dawno czarny dym z rury wydechowej samochodu z silnikiem Diesla uważano za zjawisko normalne. W końcu Diesel musi dymić. Choć powiedzenie to przetrwało do dzisiejszych czasów w formie żartu, współczesne samochody z silnikami Diesla zaopatrzone w nowoczesne systemy katalityczne, tak naprawdę przestały generować za sobą kłęby czarnego dymu. Gdy jednak dym się pojawi lub - co gorsza - zacznie pojawiać się często podczas codziennej jazdy, może zwiastować awarię silnika lub jego osprzętu. Co zatem oznacza czarny dym z rury wydechowej Diesla? O Tym w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejSamochód jest narzędziem, które złożone jest z wielu pojedynczych podzespołów. Naturalnym jest więc, że podczas codziennej jego eksploatacji poszczególne części samochodowe ulegają zużyciu. Niektóre z nich wymagają jednak nieco większej uwagi. Dotyczy to przede wszystkim części eksploatacyjnych, do których należą między innymi filtry samochodowe. Szczególnym przypadkiem filtra do auta jest filtr paliwa. Niesłusznie pomijany przez kierowców podczas okresowych wymian, pełni w nim bardzo ważną funkcję. Za co dokładnie odpowiada filtr paliwa? Jakie są objawy jego zapchania? Na te i inne pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule!
Czytaj więcejWszystko zgodne z opisem, szybka wysyłka.
sklep godny polecenia, wszystko na czas
DODAJ OPINIĘ Zobacz więcej >>
Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright © 2023 https://www.motochemia.pl