Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Zawieszenie osi i prowadzenie kół  > 
  4. Łożysko piasty koła  > 
  5. Łożysko koła

Łożysko koła


Wybierz markę dla Łożysko koła


Łożysko koła - opis kategorii


Obecnie produkowane łożyska kół są bezobsługowe co oznacza, że ich naprawa jest albo niemożliwa albo nie opłacalna. Producenci samochodów nie przewidują interwałów wymiany tego elementu, jednak należy on zdecydowanie do tych rzadziej psujących części układu jezdnego. Znakiem rozpoznawczym końca życia łożyska jest charakterystyczny i nasilający się szum słyszalny podczas jazdy. Kolejnym ważnym symptomem jest wyczuwalny na kole luz. Rozwiązania stosowane w poprzednich latach dopuszczały serwisowanie i naprawę tego elementu lecz była to dość problematyczna i brudna czynność, której nie każdy mógł się podjąć. Dzisiaj pozostaje nam dbać o ten element, a można to zrobić pamiętając o kilku zasadach:

- unikać tanich zamienników
- ustrzegać się błędnego montażu
- samochód zastany zużywa się znacznie szybciej niż jeżdżący (dotyczy się to m.in. łożysk)
- unikać częstej jazdy poślizgami
- unikać uderzeń bocznych kołami (np. w krawężnik)
- unikać jazdy terenowej pojazdem do tego nie przeznaczonym (dotyczy również bardzo zniszczonych dróg asfaltowych)
- źle ustawiona geometria przyspiesza zużycie łożysk


Łożysko nie poddawane błędnemu użytkowaniu powinno wytrzymać minimum 150 tys km.
Jeżeli mamy do czynienia z wymianą piasty z łożyskiem, wówczas może być konieczne tzw. wprasowanie. Do tego typu montażu potrzebne są specjalistyczne narzędzia, które posiada tylko część mechaników. Warto więc zainteresować się w tym przypadku ofertą autoryzowanego serwisu, który taką usługę powinien wykonać zgodnie z technologią producenta.
Aby łożysko mogło długo służyć w naszym pojeździe musimy wybrać producenta części, który dopilnował aby jego produkt był dopracowany pod względem:

- zachowania właściwej geometrii łożyska
- odporności antykorozyjnej
- zminimalizowania drgań podczas pracy
- odporności temperaturowej

W fazie produkcyjnej łożysko smarowane jest smarem łożyskowym. Substancja ta musi smarować elementy łożyska przez cały okres jego użytkowania. Aby przetrwał on tak długi czas, producenci stosują specjalne uszczelnienia, które z jednej strony chronią przed czynnikami zewnętrznymi, a z drugiej zapobiegają jego wydostaniu się na zewnątrz.

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

Paski napędowe - klinowe, wielorowkowe - co warto wiedzieć?

27/08/2018

Pasek napędowy stanowi nieodzowny element konstrukcji współczesnego silnika spalinowego sto...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3135

Zamówienie zgodne bez zastrzeżeń. Dostawa błyskawiczna, Oby tak...

Wszystko super. Polecam.

Polecam serdecznie Super sklep :D


Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software