Infolinia czynna:
Pon-pt: 8:00 - 18:00 Sob: 9:00 - 14:00
Mój koszyk
Pusty
wybierz pojazd
szukaj także w numerach OEM
wybierz pojazd

Jesteś tutaj:  
  1. Strona główna  > 
  2. Części Samochodowe  > 
  3. Zawieszenie osi i prowadzenie kół  > 
  4. Elementy mocujące stabilizator  > 
  5. Łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


Wybierz markę dla Łącznik stabilizatora


Łącznik stabilizatora - opis kategorii


Łączniki stabilizatora są elementami zawieszenia najbardziej podatnymi na uszkodzenia, dlatego też rzadko kiedy mówimy o uszkodzonym stabilizatorze, a częściej o jego końcówkach (łącznikach). Typowym objawem sugerującym uszkodzenie łączników jest charakterystyczny stukot podczas spokojnej jazdy po nierównym terenie. Do uszkodzeń dochodzi stosunkowo często ze względu na jazdę po gorszej jakości nawierzchni. Koszty wymiany elementu należą do jednych z tańszych, dlatego tym bardziej pamiętajmy o szybkim usunięciu usterki, gdyż ma ona wpływ na bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu.
Stabilizator dba o przyczepność poprzez przenoszenie przyczepności na wszystkie koła. Łączniki stabilizatora spinają wahacze (lub amortyzatory) dzięki czemu przenoszą ugięcie zawieszenia z jednego koła na drugie, natomiast stabilizator z uszkodzonymi lub zużytymi łącznikami może stwarzać zagrożenie poprzez nieprzewidywalne zachowanie układu jezdnego. Do podobnego zachowania może doprowadzić niewłaściwy dobór stabilizatora względem tuningowego zawieszenia (sztywniejszego). Wówczas należałoby zmienić stabilizator z fabrycznego na sztywniejszy o większej średnicy. Łączniki znajdziemy na przedniej i tylnej osi (pod warunkiem że pojazd jest wyposażony w stabilizator). W zależności od modelu różnią się grubością oraz sztywnością (zasada mówi że im grubszy łącznik tym więcej siły jest przenoszonej).

Wymiana elementu
Pierwszą zasadą jest wymiana pary łączników w naszym samochodzie. Oszczędności wynikające z wymiany tylko uszkodzonego łącznika obracają się w straty bardzo szybko. Jeżeli jeden łącznik nie wytrzymał już eksploatacji, drugi w najbliższym czasie również straci swoje właściwości.
Czynności podczas wymiany tego elementu ograniczają się do kilku kroków:
- podniesienie pojazdu
- demontaż koła
- odkręcenie łącznika od stabilizatora oraz wahacza (lub amortyzatora)
Trzeba liczyć się z tym, że tak jak spora część zawieszenia tak i śruby w łącznikach mogą być skorodowane co utrudni ich demontaż.

Polecane artykuły

Brak artykulów.

Porady i testy motoryzacyjne

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

Zapachy do domu - 5 podstawowych pytań

19/09/2019

Jako entuzjaści motoryzacji często dbamy o to, aby wnętrze naszego samochodu stanowiło...więcej

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

Filtr cząstek stałych DPF/FAP ? podstawowe informacje

15/03/2019

Coraz wyższe wymagania stawiane przez ekologów dotyczące czystości emisji spalin, zmusiły...więcej

Zobacz wszystkie porady i testy

Ostatnie opinie w sklepie

Średnia ocena Klientów: 4.9 na 5   Liczba ocen: 3139

Szybko i w przystępnej cenie - polecam

To dopiero moje drugie zakupy w sklepie w przeciągu 5 lat, ale...

Korzystałem ze sklepu kilka razy zawsze jest taniej niż w sklepach...


Dodaj opinięPokaż wszystkie opinie

Certyfikaty Motochemia



Podane ceny zawierają podatek VAT. Używamy cookies i podobnych technologii głównie w celu świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Copyright © 2019 https://www.motochemia.pl

Live Chat Software